آخرین اخبار
کد مطلب: 126148
کارشناس پليس فتا شهرستان لردگان:
ارتقاء سواد رسانه اي تهديدات دشمن را به حداقل مي‌رساند/ استفاده بي رويه از فضاي مجازي منجر به انزوا و افسردگي مي شود
تاریخ انتشار : 1398/09/16 16:04:15
نمایش : 989
کارشناس پليس فتا شهرستان لردگان گفت: با ارتقاء دانش سايبري مي‌توان از هجمه‌هاي سنگين دشمنان و معاندان انقلاب اسلامي جلوگيري نمود و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به‌عنوان سربازان جنگ نرم در تبليغ دين مبين اسلام گام‌هاي مؤثري برداشت.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به همت مرکز فضاي مجازي سپاه ناحيه شهرستان لردگان کارگاه آموزشي فضاي مجازي با هدف آشنايي دانش آموزان با آسيب‌ها و تهديدات فضاي مجازي برگزار شد . 
 
در اين کارگاه علي سعيدي کارشناس پليس فتا شهرستان لردگان، مهم‌ترين گام در پيشگيري از آسيب‌ها و خطرات فضاي مجازي را ارتقاء دانش سايبري عنوان کرد.

وي گفت: رشد روزافزون فناوري‌هاي نوين و تجهيزات هوشمند، هر قشري را خواسته يا ناخواسته به فضاي مجازي سوق داده است، بنابراين اگر کاربران سطح آگاهي و اطلاعات خود را در اين حوزه‌ها افزايش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو مي‌شوند.

کارشناس پليس فتا شهرستان لردگان با تأکيد بر اهميت فضاي مجازي از ديدگاه مقام معظم رهبري اظهار داشت: با آموزش کاربران مي‌توان از هجمه‌هاي سنگين دشمنان و معاندان انقلاب اسلامي جلوگيري نموده و ضمن حفاظت از باورها و اعتقادات خود به‌عنوان سربازان جنگ نرم در تبليغ دين مبين اسلام گام‌هاي مؤثري برداشت.
 
وي افزود: اگرچه فضاي مجازي داراي فرصت هاي علمي و ارتباط هاي اجتماعي نيز هست اما استفاده بي رويه دانش آموزان و جوانان از فضاي مجازي منجر به انزواي آنان مي شود.
 
سعيدي گفت:  آنچه که بيشتر باعث دغدغه خانواده ها در فضاي مجازي مي شود، تعارض ارزش هاي ايراني ـ اسلامي در فضاي مجازي است زيرا اين تکنولوژي ها چالش هاي هويتي براي جوانان ايجاد مي کند که با مولفه هاي فرهنگ اسلامي و ايراني مغاير است.
 
وي در ادامه اظهار داشت: بيشتر افرادي که در فضاي مجازي مورد سوء استفاده و کلاهبرداري قرار مي‌گيرند کاربراني هستند که به نحوي آشنايي با مخاطرات و چالش هاي فضاي مجازي ندارند و در استفاده از فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي حريم خصوصي و ملاحظات امنيتي اين فضا را لحاظ نمي‌کنند.

در ادامه اين کارگاه کارشناس پليس فتا، با اشاره به ظرفيت عظيم فضاي مجازي و تأکيد بر ويژگي‌هاي خاص اين فضا، بر لزوم ارتقاء و به‌روزرساني سواد رسانه‌اي و استفاده سالم و مفيد از فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي تأکيد کرد .
 
علي سعيدي در پايان گفت: چنانچه جوانان ما به‌عنوان طيف عمده کاربران فضاي مجازي از سواد کافي در استفاده از فضاي مجازي برخوردار نباشند ممکن است در برخي موارد تبعات جبران‌ناپذيري بر بنيان خانواده داشته باشند.
 
انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس