آخرین اخبار
کد مطلب: 126136
يادداشت/
تاثير افزايش قيمت بنزين بر روي کالاهاي اساسي چيست؟/ تدبير مسئولين چيست؟
تاریخ انتشار : 1398/08/29 19:01:11
نمایش : 1505
حوادث اخير و بعضاً اغتشاش و ناآرامي و نا امني هايي که بدنبال طرح بهينه مصرف سوخت در کشور بوجود آمده دلايل متعددي را قطعاً بدنبال خواهد داشت.
به گزارش سلام لردگان؛ حوادث اخير و بعضاً اغتشاش و ناآرامي و نا امني هايي که بدنبال طرح بهينه مصرف سوخت در کشور بوجود آمده دلايل متعددي را قطعاً بدنبال خواهد داشت و سعي خواهد شد در اين چند سطر واکاوي عدالت گونه و منصفانه اي به رشته تحرير در آيد.

در عرف بين المللي و در قانون ورزشي فوتبال که بالاترين مقام اجرايي آن فيفا نام دارد در تقويم ساليانه خود روزهايي را بنام فيفادي(روز فيفا) جهت تعطيلي مسابقات فوتبال باشگاهي و برگزاري مسابقات فوتبال دوستانه ملي مي گنجاند در اين فيفادي همه تيمها مجازند با اقدماتي که بعمل مي آورند و با رايزني هايي که معمول مي دارند مسابقات دوستانه اي را با تيمهاي ملي کشورهاي ديگر ترتيب دهند و از اينروز (فيفادي) فدراسيونهاي فوتبال کشورهاي نهايت استفاده را مي برند .

امروز بر اين باور بوده و هستيم و خواهيم بود که اولاً سرانه مصرف سوخت و انرژي در کشور ما از نرم جهاني بيشتر بوده و ثانياً قيمت تمام شده آن نيز در مقايسه با ديگر کشورها در پايين ترين سطح قرار داشته است .

 بعد از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي، همه دولتها با اقدامات و تدابيري که انديشيداند افزايش هاي در خوري را مطابق با تورم سالانه و قدرت خريد مردم معمول مي داشتند؛ به خاطر داريم در ابتداي دولت نهم و باروي کار آمدن دولت عدالت، فارغ از مسائل پيش آمده در آن دولت طرح هايي بنام هدفمند شدن يارانه ها و ورود کارت سوخت و اعمال سهميه بندي بنزين با نرخ هاي مصوب جهت کنترل و جلوگيري از مصرف بي رويه سوخت و قاچاق آن تصويب و اجرا گرديد و به اذعان قاطبه مردم و نخبگان اقتصادي پيشبرد خوبي در نظام اقتصادي بوجود آورد اما با روي کار آمدن دولتهاي يازدهم و دوازدهم يکي از اين طرح ها بنام حذف کارت سوخت و سهميه بندي بنزين در دستور کار قرار گرفت و باز هم به اذعان قاطبه مردم و نخبگان مشکلات عديده امروز اعم از مصرف بي رويه قاچاق سوخت و ... ناشي از همان حذف بدور از تدبير بوده است .

با اين رويکردها و تفاصيل مسئولين امر تصميم به احياء کارت سوخت و واقعي کردن قيمت سوخت جهت جلوگيري از مشکلات بوجود آمده را داشته و دارند؛ حال با کمي تامل و قلم منصافانه متذکر مي شويم شرايط اقتصادي جامعه امروز که ناشي از سوء مديريتها و بعضاً  تحريمهاي ظالمانه مي باشد آيا ظرفيت و تحمل اجرا و پذيرش چنين مصوبه اي را دارد؟

قطعاً پاسخ نمي تواند مثبت باشد و باز خورد چند روزاخير جامعه فارغ از اقدامات آشوب گرايانه و خرابکارانه عده اي معلول الحال گوياي اين مسئله بوده است و احتمالاً خواهد بود، توقع مردم از مسئولين و دولتمردان آيا چيزي جز صداقت و عدالت خواهد بود ؟
آيا نه حکومت شيعي مان منبعث از حکومت سراسر عدل مولايمان امام علي(ع) بايد باشد ؟

اجراي چنين مصوبه به اين مهمي اولاً مي بايست در طول سالهاي گذشته و با ظرفيت و تدابير خاص اجرا مي گرديد. ثانياً، اقدامات دفعتاً ضرب الاجلي مگر نه اينکه خسارات زيانبار اين چنيني را بدنبال داشته است و اين موضوع ناشي از بي صداقتي مسئولين قلمداد مي شود . ثالثاً، جايگاه قشر متوسط و آسيب پذير در اين طرح کجا قرار گرفت؟

شايد از خود بپرسيم در اين طرح مبالغي به اسم  يارانه سوخت تعلق خواهد گرفت و باز اين سوال مطرح مي شود مگر نه همان هايي که يارانه گذاشته را بوپوليستي مي ناميدند امروز دست به دامن همان يارانه شده اند ؟

آيا پرداخت چنين يارانه هايي تورم زا نخواهد بود؟ آيا افزايش بي رويه قيمتها را بنبال نخواهد  داشت؟ آيا.. ؟ آيا...؟ آيا...؟

واقعاً به راستي تدبيرتان کجاست؟ شايد هم تدبيري نبوده و اين يکي از راههاي نفوذي است که مولايمان سيد علي خامنه اي سالهاي گذشته مدام تذکر داده بودند و ما توجه نکرديم .

به راستي آيا فتنه اي ديگر در راه است؟ آيا روز اغتشاش دي است ؟

 خدايا تحمل اغتشاش دي هاي ديگر را نداريم . العفو العفو... از اينکه مولا و رهبرمان را مدام خرج مي کنيم .

سيد محمد حسيني
انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس