آخرین اخبار
کد مطلب: 126133
مفيدترين مواد غذايي براي بهبود سرماخوردگي
تاریخ انتشار : 1398/08/26 08:23:10
نمایش : 1067
در اين مطلب با مواد غذايي آشنا مي‌شويد که مصرف آنها سيستم بدن شما را در برابر ويروس‌ها مقاوم مي‌کند.
به گزارش سلام لردگان؛ فصل زيباي زمستان با فرارسيدن خود باعث وجود انواع سرماخوردگي‌ها در بدن افراد مي‌شود و به عقيده بسياري از پزشکان راه مبارزه با ويروس‌هاي سرماخوردگي، زدن واکسن آنفولانزاست اما با مصرف مواد غذايي مناسب و مغزي مي‌توانيد سيستم ايمني بدن خود را تقويت کنيد. به همين منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زير به ارائه راهکارهايي در جهت مصرف مواد غذايي مناسب پرداخته است که در ادامه مي‌خوانيد.

ويتامين C

مصرف مرکبات به خصوص ويتامين C مانند سبزيجات برگدار تيره، فلفل دلمه‌اي قرمزرنگ، توت فرنگي و کلم فندقي که در بسياري از غذاها وجود دارند باعث تقويت بدن در برابر ويروس‌هاي قوي مي‌شوند.

غذاهاي سرشار از آهن

مصرف مواد غذايي سرشار از آهن مانند زينک، لوبياي پخته، صدف، خرچنگ، مرغ، خروس، بوقلمون، گوشت کم‌چرب، تخم کدو، ماست و نخود آبگوشتي باعث افزايش سلول‌هاي سفيد براي جلوگيري از نفوذ عفونت و سرماخوردگي در بدن خواهد شد.

کومبوجا

کومبوجا که از چاي سياه همراه با قند و باکتري‌هاي زنده درست مي‌شود با طعم ترش و شيرين خود يکي از منابع عالي گازدار پروبيوتيک‌ها براي تقويت سيستم دفاعي بدنتان در برابر ميکروب‌هاست.

مصرف ماهي

مصرفه غذاهاي سرشار از امگا ۳ مانند ماهي يکي از عوامل تقويت و تنظيم کننده سيستم ايمني بدن شما در برابر عفونت و بيماري هاست.

قارچ

مصرف ويتامين D مخصوصا قارچ خام به استقامت استخوان‌ها دربرابر عفونت‌هاي تنفسي و درمان آنفولانزا کمک شاياني مي‌کند.

پياز خام

يکي از قوي‌ترين راهکارها براي مقاومت در برابر سرماخوردگي پياز خام همراه غذاست که به علت وجود ترکيب مواد آليون و آليسين در پياز براي پيشگيري از ابتلا به بيمارهاي ويروسي و ميکروبي موثر است.

گوشت قرمز

در صورت وجود ابتلا به سرماخوردگي روزي ۲۳ گرم گوشت قرمز را به علت توليد گلبول‌هاي سفيد خوني در برنامه غذايي خود قرار دهيد تا نفوذ بسياري از بيماري‌ها مخصوصاً سرماخوردگي در بدنتان را کاهش دهد.

موز

به علت از دست دادن آب بدنتان در زمان سرماخوردگي، موز از ميوه‌هاي مهمي است که مي‌تواند در درمان تهوع هنگام سرماخوردگي موثر باشد.

گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون يکي از موثرترين مواد غذايي است که با وجود پروتئين زياد در خود قدرت دفاع بدن شما را در برابر بسياري از بيماري‌ها مخصوصاً سرماخوردگي مقاوم مي‌سازد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس