آخرین اخبار
کد مطلب: 126125
امام جمعه موقت لردگان:
هفته وحدت فرصتي براي نزديك كردن قلبهاي امت اسلام است
تاریخ انتشار : 1398/08/17 13:41:58
نمایش : 1284
حجت الاسلام حسين قاسمپور امام جمعه موقت لردگان گفت: هفته وحدت فرصتي ارزشمند براي نزديك كردن قلب هاي مسلمانان دنيا است و فرصتي براي حفظ و تقويت اتحاد و برادري و همبستگي در جامعه محسوب مي شوند.
 به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام حسين قاسمپور امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته، ابتدا خود و نمازگزاران را به رعايت تقواي الهي دعوت نمود و عنوان دانست: تقواي الهي در تقواي مردم ممکن است.

وي،ضمن عرض تسليت شهادت امام حسن عسکري (ع) و با تبريک آغاز امامت آقا صاحب الزمان(عج) خاطرنشان کرد: بالاترين اعمال انتظار فرج است و مومنان و همه مردم با  قول و فعل فرج امام زمان را خواستار شد.
قاسم پور، قول را در  دعا براي ظهور آقا برشمرد و گفت: خود امام زمان(عج) نيز از شيعيان مي خواهند براي فرجش دعاي بسيار کنند.

 وي بيان داشت: فعل ما مي بايست در کردار و رفتار مان و تقواي مان ظهور و بروز پيدا کند و در همين راستا مي بايست خودسازي فردي و نفس خود راسر لوحه کار قرار دهيم واين خود سازي در پرداخت زکات و خمس و انجام واجبات و ترک محرمات متبلور است در ثاني خود ياري اجتماعي و دستگيري از مردم در فعل ياري رساندن به امام عصر(عج) مورد توجه قرار گيرد.
 
امام جمعه موقت لردگان بر اساس روايات از ائمه معصومين(ع) گفت: عدم ياري مردم و عدم دستگيري از مردم را در زمره غير مسلمانان بودن دانست.
 
حجت الاسلام قاسمپور تصريح کرد: وظيفه همه ماست در ياري رساندن به امام عصر(عج) که دراين خصوص روشنگري هاي صحيح را تبيين نماييم و امام زمان(عج) را به خوبي بشناسيم و بشناسانيم .

قاسم‌پور، در خطبه دوم، ابتدا دهم ربيع الاول سالروز وفات حضرت عبدالمطلب جد پيامبر(ص) را تسليت عرض نمود و همچنين به سالروز ازدواج پيامبر اسلام (ص) با حضرت خديجه کبري(س) اشاره کرد و از قول پيامبر فرمود: حضرت خديجه با مال و جان و تفکر خود اسلام را ياري نمود و توسط خداوند بهتراز حضرت خديجه (س) به من اعطا نشد.


 وي در ادامه به آغاز هفته وحدت و ميلاد با سعادت پيامبر اکرم(ص) بر اساس روايات مذهب سني اشاره کرد: هفته وحدت فرصتي ارزشمند براي نزديك كردن قلب هاي مسلمانان دنيا است و فرصتي مهم براي حفظ و تقويت اتحاد و برادري و همبستگي در جامعه محسوب مي شوند.
وي گفت:معني وحدت اين است که مشترکات مذاهبمان را با قوت تقويت کنيم و با اين مشترکات با دشمنان به مقابله برخيزيم و دشمن شناس باشيم و عزت و افتخار اسلام را سرلوحه کار خود قرار دهيم.

قاسمپور اشاره داشت: با وحدت اسلام و جه افتراقها را جهت تقويت دين اسلام کنار گذاريم و با اين کارها بهانه دست دشمن ندهيم.

 وي در ادامه خطبه، به سفر معاون عمراني وزير کشور به شهرستان‌هاي لردگان و خانميرزا گفت: حضور مسئولين کشوري و استاني مي بايست منشا خير و برکات براي اين شهرستان ها باشند .
 
امام جمعه موقت لردگان همچنين حضور پرشکوه مردم ، دانش آموزان و فرهنگيان در راهپيمايي ۱۳ آبان را ستودند و خاطر نشان کرد: هدف، حضور تنها کافي نيست بلکه بايد بصيرت روز افزون همه مردم و مسئولين، آمريکا و اياديش را منکوب کند و مرگ بر آمريکا را تا ظهور آقا امام زمان (عج) ادامه دهد.
 ايشان در پايان، به برگزار کنندگان يادواره سرداران، فرماندهان و ۲۸۸ شهيد شهرستان لردگان خسته نباشيد و خدا قوت عرض نمود و از حضور مردم در اين باره تشکر و قدرداني نمودند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس