آخرین اخبار
کد مطلب: 126103
در گفت و گويي عنوان شد؛
صفر تا صد شايعه بيماري ايدز در لردگان/ تکذيب ۳۰۰ مورد بيماري
تاریخ انتشار : 1398/07/10 19:55:10
نمایش : 1293
يک منبع آگاه در وزارت بهداشت گفت: پرونده برخي افراد آلوده به بيماري ايدز در روستاي چنارمحمود شهرستان لردگان به دليل برخي روابط؛ قديمي است و مدت ها است که تحت کنترل و درمان هستند.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ يک منبع آگاه در وزارت بهداشت اظهار داشت: هر پزشکي مي داند که آلوده شدن به دليل تست قند خون يا حجامت که در خبر ها آمده منتفي است چرا که بيماري ايدز به وسيله سرنگ آلوده در مدت زماني مثل سه ماه يا چهارماه قابل تشخيص نيست و اساسا مراکز درماني طي اين مدت اساسا غربالگري قند يا واکسن نداشته اند.

اين منبع آگاه ادامه داد: آلوده شدن تعداد ۳۰۰ نفر قطعا کذب است و بدون ترديد اين موارد زير ۳۰ نفر است و دليل آن نيز برخي مسائل در گذشته در اين منطقه بوده است که پرونده آنها در مراکز درماني و امنيتي موجود است.

اين مقام وزارت بهداشت گفت: بازداشت بهيار با اين معنا که در اخبار آمده است هم درست نيست و فرد مذکور به دليل برخي شايعات امنيتي در روستا، خودخواسته به پليس مراجعه و درخواست کنترل اوضاع را داشته است.

وي ادامه داد: وزارت بهداشت قطعا انتشار اخبار بي اساس و اعلام اعداد بي منبعي مثل آلوده شدن ۳۰۰ نفر به ايدز را از بعد حقوقي پيگيري خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس