آخرین اخبار
کد مطلب: 126086
با حضور وزير نيرو
فاز نخست طرح آبرساني ۳۴ روستايي شهرستان خانميرزا بهره‌برداري شد
تاریخ انتشار : 1398/06/26 21:07:05
نمایش : 870
طرح آبرساني ۳۴ روستايي شهرستان خانميرزاي استان چهارمحال و بختياري روز سه شنبه با حضور وزير نيرو بهره‌برداري شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري در اين آيين اظهار داشت: ۳۴ روستا با جمعيت افزون بر۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از اين طرح آبرساني بهره‌مند مي‌شوند.

سهراب بهرامي ادامه داد: اين طرح آبرساني با ۷۶ کيلومتر خط انتقال و ظرفيت ۱۲۶ ليتر برثانيه راه‌اندازي و تکميل شده است.

وي ادامه داد: در فاز ۲ اين طرح نيز که عمليات اجرايي آن با حضور وزير نيرو آغاز شد به  ۱۱ روستا شامل ۱۱ هزار نفر جمعيت آبرساني مي‎شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دشت خانميرزا از دشت‌هاي ممنوعه و بحراني استان به شمار مي رود، اظهار داشت: ۷۰۶ حلقه چاه در اين دشت حفر شده که همگي يا خشک شده و ميزان آبدهي برخي از اين چاه‌ها ۴۶ متر افت سطح آب دارد که از همين رو اجراي اين طرح آبرساني يک ضرورت به شمار مي رود.

بهرامي خاطرنشان کرد: هم اينک  ۵۰۸  روستا با ۸۹ هزار مشترک در شهرستان لردگان و خانميرزا واقع شده است که نيمي از روستاهاي استان را شامل مي شود.

پروژه سد ونک به بخش خصوصي واگذار شد

محمد خالدي نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي عصر امروز در آئين افتتاح فاز اول و کلنگ‌زني فاز دوم پروژه تامين آب اشاميدني مجتمع ۳۴ روستايي شهرستان خانميرزا با تأکيد بر اينکه مهم‌ترين مشکل شهرستان لردگان در سرشاخه کارون مشکل آب شرب‌، صنعت و کشاورزي است، اظهار کرد: 2 پروژه آبرساني خانميرزا و آتشگاه لردگان در صورت اجرايي شدن، مشکل آب شرب جمعيت ۱۰۰ هزارنفر از اهالي اين مناطق حل مي‌شود.

نماينده مردم لردگان با اشاره به وضعيت پروژه سد ونک، توضيح داد: اجراي اين پروژه سال‌ها به تاخير افتاده است، اما در سال ۹۷ براي اجراي اين پروژه رديف ملي اختصاص پيدا کرد، در حال حاضر اجراي اين پروژه به بخش خصوصي واگذار شده است و يک ماه ديگر عمليات اجراي آن آغاز مي‌شود.

وي اضافه کرد: با اجراي اين پروژه ۱۰۰ ميليون مترمکعب آب به بخش شرب، کشاورزي و صنعت اختصاص پيدا مي‌کند.

خالدي در ادامه با اشاره به اجراي پروژه سد خرسان، اظهار کرد: اجراي اين پروژه با يک وقفه ۵ ساله با اعتباري بالغ بر ۳ هزار ميليارد تومان آغاز مي‌شود.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه سطح آب‌هاي زيرزميني دشت خانميرزا حدود ۲۷ متر افت پيدا کرده است و بسياري از چاه‌ها خشک شده است، افزود: اگر آب ونک به اين دشت نرسد براي هميشه خاموش مي‌شود.

 

گفتني است روز سه‌شنبه با حضور وزير نيرو سه تصفيه خانه فاضلاب در استان چهارمحال و بختياري ، پست ۶۳کيلوولت سفيددشت و ۷۷ طرح برق رساني به بهره برداري رسيد.

انتهاي پيام/630 ل
 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس