آخرین اخبار
کد مطلب: 126064
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به جوانان گروههاي جهادي و بسيج سازندگي:
شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» را همگاني کنيد
تاریخ انتشار : 1398/05/24 10:11:26
نمایش : 898
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به جوانان گروههاي جهادي و بسيج سازندگي تاکيد کردند تا شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» همگاني شود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ جمعي از نمايندگان گروههاي جهادي با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند. حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار بر «پيشرفت بدون حد در انديشه و کار جهادي»، «لزوم تبديل حرکتهاي جهادي به گفتمان عمومي» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقيم» تأکيد کردند.

رهبر انقلاب اسلامي يک روز پس از اين ديدار صميمي نيز نکاتي را در قالب پيام به جوانان گروههاي جهادي و بسيج سازندگي مرقوم کردند که اين پيام امروز (چهارشنبه) در مراسمي با حضور ۱۵۰۰ تن از اعضاي گروههاي جهادي در مصلاي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني قرائت شد.

متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسمه‌تعالي

جوانان عزيز گروههاي جهادي و بسيج سازندگي
افزون بر چند کلمه‌ئي که ديشب حضوراً گفته شد:
- اولاً: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نميکند؛ سپاس خدا نصيبتان باد، شکر الله مساعيکم.
- ثانياً: کار جهادي، به معني کار برخاسته از ايمان و به کار گيرنده‌ي هر چه بيشتر از ظرفيت وجودي انسان است، و اين دو هيچيک نقطه‌ي پايان ندارد. پس کار جهادي امروز شما ميتواند دهها و صدها برابر، کيفيت و ارتقاء و گسترش يابد.
- ثالثاً: ارتقاء فکري و عملي جهادگران (که گزارش آن را داديد) آنها را از خدمت‌رسانيهاي ابتدائي و يَدي غافل و دور نکند. تعمير ديوار و بام و خانه‌ي آن پيرزن روستائي، به شما و کارهاي بزرگتان برکت و نورانيت مي‌بخشد.
- رابعاً: شعار «خدمت‌رساني براي تحقق عدالت و پيشرفت» را همگاني کنيد. منظومه‌ي معرفتي اسلام در اين‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قيام به قسط و امثال اينها است در برابر ميليونها جوان کشور بگذاريد.
- خامساً: جهاد خدمت‌رساني پيش از سود رساندن به گيرنده‌ي خدمت، به خود خدمت‌رسان سود ميرساند. دل‌کندن از بهره‌هاي شخصي براي بهره‌رساندن به ديگران، دل را روشني و ذهن و انديشه را ارتقاء و اراده را قوّت مي‌بخشد و فراتر از همه، رضاي الهي را جلب ميکند.
اين را با قول و عمل خود به کساني که هنوز قدم در وادي خدمت‌رساني نگذاشته‌اند، نشان دهيد.
- سادساً: در محيط خدمت‌رساني با اخلاق نيکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقيد به مستحبات، فضاي پيرامون خود را آکنده از عطر ايمان و عمل صالح کنيد.
- سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقه‌ي خدمت‌رساني، بويژه جوانان را در کار خدمت‌رساني شريک کنيد. اين نيز خدمتي بزرگ به آنها است.
- ثامناً: به ارتباط گروههاي جهادي با يکديگر و ارتباط آنها با دستگاههاي قادر بر پشتيباني، بپردازيد بي‌آنکه دچار ارتباطهاي اداري مرسوم و دست‌وپاگير شويد.
- تاسعاً: کارهاي خود، پيشرفتهاي خود، موقعيتهاي خود، توانائيهاي روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانيد. نشان دهيد که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه‌ئي از ظرفيتهاي انساني کشور متکي است، چقدر زيبا و شوق‌انگيز است.
صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابي‌جعفر الجواد سلام‌الله‌عليه.

سيّد علي خامنه‌اي
جمعه ۳۰ ذي‌قعده، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس