آخرین اخبار
کد مطلب: 125988
لردگاني‌ها پيشتاز در امر خداپسندانه اهداي عضو
تاریخ انتشار : 1398/03/01 10:11:50
نمایش : 1017
شهرستان لردگان بيشترين آمار اهداي عضو را در استان چهارمحال و بختياري دارد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ همه ساله تعداد زيادي از بيماران نيازمند به پيوند عضو که در ليست انتظار هستند، جان خود را از دست مي‌دهند و اين در حالي است که اعضاي سالم افراد دچار مرگ مغزي، زير خاک مدفون مي‌شود.

هر کس و در هر سن مي‌تواند در صورت بروز مرگ مغزي و با رضايت بستگان، اهدا کننده عضو باشد.

اولين رضايت گيري اهداي عضو در استان چهارمحال و بختياري در ۲۲ دي ماه ۸۲ در شهر لردگان صورت گرفت و در پي اين رضايت، هشت عضو حياتي و نسوج پسر ۱۶ ساله به بيماران نيازمند عضو اهدا شد.

حجت الله اميري رابط واحد فراهم آوري عضو چهارمحال و بختياري در لردگان به مناسبت روز ملي اهداي عضو در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اين شهرستان از سال ۸۲ تا کنون با ۵۳ مورد رضايت گيري و اهداي عضو، بيشترين آمار را در استان به خود اختصاص داده و در اين زمينه پيشتاز است.

وي افزود: در اين مدت جوانترين موارد اهداي عضو مربوط به يک دختر و يک پسر پنج ساله و مسن‌ترين مورد، مربوط به خانم ۶۹ ساله مي‌باشد.

اميري اضافه کرد: در سال ۹۶ تعداد رضايت گيري اهداي عضو در شهرستان لردگان ۱۵ مورد، در سال گذشته ۱۲ مورد و از ابتداي امسال تاکنون يک مورد بوده است.زهرا سياح هماهنگ کننده تيم پيوند اعضاي چهارمحال و بختياري گفت: در حال حاضر اين استان در زمينه اهداي عضو جزو پنج استان فعال کشور مي‌باشد.

وي با بيان اينکه ميزان رضايت گيري اهداي عضو در چهارمحال و بختياري بين ۶۰ تا ۶۵ درصد است افزود: از هر سه خانواده بيمار مرگ مغزي در استان، دو خانواده رضايت گيري به اهداي عضو مي‌دهند.

سياح اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ بيمار دياليزي در استان وجود دارد که ۳۰ نفر از آنان در ليست اهداي عضو قرار دارند.

وي ادامه داد: علاقمندان جهت دريافت کارت اهداي عضو، مي‌توانند به نشاني اينترنتي ehda.ir و يا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان در شهرکرد مراجعه کنند.

۳۱ ارديبهشت ماه به عنوان «روز ملي اهداي عضو» نام گذاري شده است.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس