آخرین اخبار
کد مطلب: 125915
رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا(ع):
سال جديد سال فرصت‌هاست، نه تهديدها/ کانال مالي که اروپا مطرح کرده يک شوخي است/ تقويت توان دفاعي را ادامه مي دهيم
تاریخ انتشار : 1398/01/01 20:02:18
نمایش : 1628
رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: به کوري چشم دشمنان، تقويت بنيه دفاعي را ادامه خواهيم داد و تحت فشار ديگران قرار نخواهيم گرفت.
به گزارش سلام لردگان؛ بيانات حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائرين و مجاوران حرم مطهر رضوي در نخستين روز از سال ۱۳۹۸ دقايقي قبل آغاز شد.

رهبر معظم انقلاب در ابتداي اين ديدار فرمودند: ميلاد حضرت ميلاد پيشواي عدالت و امير هميشه مومنان در طول تاريخ حضرت اميرالمومنين علي‌بن‌ابيطالب(ع) که نوروز حقيقي است را تبريک مي گويم.

ايشان ضمن تبريک نوروز به عنوان آغاز سال هجري شمسي ايراني، با اشاره به ايام اعتکاف فرمودند: اين ايام را به دل هاي نوراني معتکفين تهنيت و تحيّت عرض مي‌کنم و اميدوارم رحمت و تفضل الهي و اجابت پروردگار عالم به عنوان صحيح معتکفين ما شامل حال همه ملت ايران و به خصوص جوانان شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در مورد مسائل سال جاري و برخي‌ اظهار نظرهاي غير واقعي، فرمودند: من معتقدم سال ۱۳۹۸ به توفيق الهي سال فرصت ها امکانات و گشايش است و نه تهديدها. البته کساني که اظهار نظر ديگري کرده و تهديد به رخ اين و آن مي کشند، دانسته يا ندانسته تحت تاثير رجزخواني دشمنان ملت هستند.

رهبر معظم انقلاب گفتند: دشمنان اين ملت علاوه بر آنچه که در واقعيت انجام مي‌دهند، جنگ رواني و اظهار نظر و رجزخواني هم مي‌کنند و اين رجز خواني ها بايد همان طور که هست دانسته شود.

ايشان خاطرنشان کردند: دشمنان در مورد سال ۹۷ هم رجز خواني داشته و سعي مي‌کردند دل مردم ايران را خالي کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي ادامه دادند:  يکي از احمق هاي درجه يک آمريکايي در سال ۹۷ گفته بود که ما اگر از برجام خارج شويم، در خيابان هاي ايران شورش اتفاق مي‌افتد و مردم نان هم نمي توانند بخرند البته يکي ديگر از همين احمق هاي درجه يک هم اعلام کرده بود که کريسمس سال ۲۰۱۹ در تهران گرفته مي شود.

رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن براي فشار به ملت ايران اضافه کردند: هم تحريم مي‌تواند براي ما تجربه باشد و هم مشاهده نقص ها و ضعف‌ها؛ البته اين امر مي‌تواند براي مديريت سال‌هاي بعد کشور فرصت باشد.

ايشان فرمودند: تحريم مي‌تواند فرصت باشد زيرا تجربه نشان داده که کشورهايي که از منابع طبيعي مانند نفت برخوردار هستند هر وقت درآمدهاي آنها از ناحيه اين منابع کاهش پيدا کرده است به فکر اجراي اصلاحات اقتصادي افتاده و انگيزه پيدا مي‌کنند تا خود را از وابستگي نجات دهند.

رهبر انقلاب اظهار داشتند: هم اکنون در سطوح دولتي و تحقيقاتي و دانشگاهي مطالعات وسيعي شروع شده تا اداره کشور با درآمدهاي غيرنفتي را بررسي کنيم چراکه تا وقتي درآمدهاي نفتي به وفور در اختيار باشند مسئولين دولتي و ديگران به فکر اصلاح اقتصادي کشور نخواهند افتاد.

ايشان خاطرنشان کردند: در سال‌هاي دفاع مقدس، قدرتهاي شرقي و غربي بهترين امکانات جنگي را در اختيار صدام قرار دادند اما دست جمهوري اسلامي بسته بود و حتي سيم خاردار هم به ايران نمي فروختند. تحمل سختي ها در زمان جنگ منجر به آن شد که صاحبان فکر و ايده به فکر افتاده و وابستگي نظامي به بيگانه را تغيير دادند و هم اکنون وضع جمهوري اسلامي ايران از نظر امکانات نظامي و دفاعي از همه کشورهاي منطقه بهتر و بالاتر است.

رهبر انقلاب تاکيد کردند: به کوري چشم دشمنان، تقويت بنيه دفاعي را ادامه خواهيم داد و تحت فشار ديگران قرار نخواهيم گرفت.

ايشان افزودند: جمهوري اسلامي ايران مشتي محکم و دستي قوي دارد که بايد در مسائل اقتصادي به اين نقطه و امکان برسيم که اين فرصت در سايه تهديد دشمنان در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است.

رهبر انقلاب فرمودند: براي اينکه ما خودمان اين قدرت بازدارندگي اقتصادي را به وجود آوريم بايد به کلي از کمک غربي ها چشم بپوشيم.

ايشان اضافه کردند: از غربي‌ها مي‌توانيم انتظار توطئه و خيانت و خنجر از پشت زدن داشته باشيم ولي انتظار کمک و صداقت نمي توان داشت.

آيت الله خامنه‌اي گفتند: غربي ها به رژيم طاغوت کمک مي‌کردند اما اين کمک به او نبود بلکه کمک به خودشان و تسلط بيشتر و فروش تجهيزات نظامي و کمک به ۶۰ هزار نيروي مستشار آمريکايي بوده است.

رهبر انقلاب فرمودند: پديده استعمار سه قرن است که صدها ميليون جمعيت را تحت فشار قرار داده است اروپايي‌ها در آسيا و آمريکا و در آمريکاي لاتين کشورهاي مستعمره را مکيده اند و منابع آنها را خالي کرده‌اند و مانع از پيشرفت علمي و فناوري آنها شده‌اند.

ايشان فرمودند: اروپايي ها از اواسط قاجار به ما ضربه زدند. آنها در جنگهاي ايران و روس از پشت خنجر زدند و در قضيه فشار سفارتخانه‌هاي اروپايي در تهران در موضوع امتياز تنباکو و قتل اميرکبير ما اقدامات آنها منجر به دستور پادشاه احمق براي ريختن خون اميرکبير شد.

رهبر انقلاب فرمودند: در قضيه برجام، اروپايي ها وظايف خود را به انجام ندادند و علي‌رغم خروج آمريکا، آنها بايد با ايستادگي وظايف خود را در خصوص برجام انجام مي‌دادند اما اروپايي‌ها به بهانه هاي مختلف کارهاي خود را انجام ندادند و مرتب به ايران تأکيد مي‌کردند که نبايد از برجام خارج شويد ولي عمل خودشان، همان خروج از برجام بود.

آيت‌الله خامنه‌اي اضافه کردند: کانال مالي اروپا که اخيرا مطرح کردند، بيشتر به يک شوخي تلخ شبيه است.

رهبر انقلاب فرمودند: با آن که سياستمداران غربي کت و شلوار پوشيده و ادکلن و کراوات مي‌زنند و کيف سامسونت در دست دارند اما باطن آنها به معناي واقعي، وحشي است.

ايشان ادامه دادند: برخي‌ در حال بزک کردن غرب هستند که در بين مطبوعاتي‌ها و رسانه‌اي‌ها هم چيزي شبيه تقي‌زاده‌ها وجود دارند ضمن اينکه امروز مضمون کارهاي تقي‌زاده‌هاي جديد اينگونه است که نقاط کار، روش‌ها و نظرات غربي‌ها را به صورت پيوسته در داخل کشور تزريق و مونتاژ مي‌کنند که اين رويه آنها در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز علمي وجود دارد.

آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند:  آنهايي که پشت سند ۲۰۳۰ مي‌ايستند تقي‌زاده‌هاي امروزي هستند.

رهبر انقلاب گفتند: اين حرف‌هاي من به معناي قطع رابطه با کشورهاي غربي نيست چرا که من همواره در دوران‌هاي مختلف و دولت‌هاي متفاوت آنها را به توسعه روابط تشويق کرده‌ام ولي اين به معناي آن نيست که دنباله‌روي داشته باشند ضمن اينکه نبايد به غربي‌ها اعتماد کرد.

مقام معظم رهبري تأکيد کردند: بخشي از مشکلات کشور ما ناشي از اعتماد به غربي‌ها در مذاکرات گوناگون است. ضمن اينکه نبايد با لبخند و ترفند و سخنان دروغ  آنها، راه را عوضي رفت.

ايشان اظهار داشتند: امروز مسئولين دولتي به اين نتيجه رسيدن که نمي‌توان با غربي‌ها در مسير صحيح حرکت کرد.

مقام معظم رهبري فرمودند: تحجر و تعصب بي‌جا و نديدن امورات مثبت غرب و دانش آنها و همت‌شان در فناوري صحيح نيست ضمن اينکه تحجر در مقابل غرب و تعصب بي‌جا در خصوص آنها هم مورد قبول نيست. همچنين غرب‌زدگي هم خطر بزرگي محسوب مي‌شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تصريح کردند: در همين قضيه اخير نيوزلند -کشتار مسلمانان-، اين از نظر آنها اسمش تروريست نيست؟ اروپايي - نه سياستمدارانشان نه رسانه‌هايشان- حاضر نشدند اسم حرکت تروريستي روي آن بگذارند؛ گفتند حرکت مسلحانه! هرجايي که يک حرکتي بر عليه يک فرد که مورد علاقه غربي‌هاست، آنجا تروريسم و حقوق بشر رديف ميشود براي مقابله، اما اينجا به اين وضوح نميگويد اين حرکت تروريستي است. اينها اينجوري‌اند. 

ايشان گفتند: کشوري در اين منطقه و شايد در همه جاي دنيا به بدي دولت سعودي من سراغ ندارم. هم مستبد است، هم ديکتاتور است، هم فاسد است، هم ظالم است، هم وابسته است. اين دولت اينجوري را برايش امکانات هسته‌اي فراهم مي‌کنند. اعلام کردند که نيروگاه هسته‌اي برايش مي‌سازند. اعلام کردند که مراکز توليد موشک درست مي‌کنند. اينجا اشکالي ندارد، چون وابسته به آنها و  چون متعلق به آنهاست! حالا البته اگر بسازند هم بنده شخصاً ناراحت نمي‌شوم، چون مي‌دانم که اينها ان‌شاءالله در دوران نه چندان دوري به دست مجاهدان اسلامي خواهد افتاد.

ولي امر مسلمين کار جهادي را کار خستگي‌ناپذير توأم با اخلاص تعريف کردند که هدف آن کار کردن براي خدا و مردم است نه پر کردن کيسه خود و در ادامه گفتند: در کار جهادي افراد با سواد و کارآمد با موازين علمي راههاي صحيح را پيدا مي‌کنند و بدين صورت اقتصاد کشور شکوفايي پيدا خواهد کرد.

ايشان با اشاره به اينکه بنابر گفته کارشناسان با مديريت خوب مي‌توان همين نقدينگي موجود در کشور را به سرمايه‌گذاري تبديل و کشور را شکوفا کرد، خاطرنشان کردند: البته بعضي از دستگاه‌هاي دولتي خوب عمل کردند و اينجور نيست که برخي خيال مي‌کنند هيچ حرکتي انجام نگرفته است.

مقام معظم رهبري گفتند: در بخش‌هاي مختلف کشاورزي و رسيدگي به برخي مناطق کارهاي زيربنايي خوبي انجام شده است البته در برخي بخش‌ها هم کوتاهي وجود دارد همانند بعضي موارد که کارها با تعلل صورت مي‌گيرد.

ايشان عنوان داشتند: يکي از مسئولان عالي‌رتبه در سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ نامه‌اي براي من نوشته بود مبني براينکه براي اصلاح مسئله بانک کشور لايحه‌اي در دست تنظيم است و تا چند ماه ديگر به مجلس خواهد رفت؛ اما به من گزارش دادند که الان چهار ماه از آن زمان مي‌گذرد و هنوز اين لايحه به مجلس ارائه نشده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به لزوم تشکيل بخش‌هايي که خوب کار کرده‌اند و تذکر داده‌اند به بخش‌هايي که کوتاهي داشته‌اند، گفتند: اين حرف‌ها را بنده زماني در مجامع عمومي به مردم مي‌گويم که پيش از آن بارها به طور خصوصي به خود مسئولان تذکر داده‌ام. 

ايشان در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاري سال گذشته به عنوان سال حمايت از کالاي ايراني اظهار داشتند: سال گذشته حرکت خوبي در اين باره انجام گرفت و مردم شعار سال را اجابت کردند به طوري که در مراجعات به فروشگاه‌ها خودشان مطالبه جنس و کالاي ايراني مي‌کردند و مشابه خارجي آن را نمي‌پذيرفتند.

مقام معظم رهبري با تأکيد براينکه به طور کامل به شعار حمايت از کالاي ايراني در سال گذشته عمل نشد، گفتند: از اين‌رو اين شعار همچنان به قوت خود باقي است اما مسئله اصلي و اساسي رونق توليد است که اگر ايجاد شود در بخش‌هاي مختلف تأثير مي‌گذارد از جمله در اشتغال، کنترل تورم، توازن بودجه و بالا رفتن ارزش پول ملي و رفع مشکلات مهم اقتصادي.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود از لزوم حمايت از کساني که براي کشور ثروت‌آفريني مي‌کنند سخن گفتند و با اشاره به ضرورت بهبود فضاي کسب و کار خاطرنشان کردند: البته يک شرط ديگر هم وجود دارد و آن جلوگيري از سواستفاده‌ها است؛ اين ذهن مبتکر ايراني که در انجام کارهاي خوب به درد مي‌خورد روش‌هاي عجيب و غريبي هم براي سواستفاده پيدا مي کند از اين رو دستگاه‌هاي ناظر و قواي مجريه و قضاييه بايد در اين زمينه مراقبت کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: من اين را به رئيس جمهور محترم هم گفتم که مراقب باشيد کارخانه‌هاي دولتي را که مي‌خواهيد به بخش خصوصي واگذار کنيد بعضي از دولت مي‌خرند اما نه به قصد اينکه کار و توليد را ادامه بدهند بلکه کارخانه و ماشين‌آلات آن را مي‌فروشند و در زمين آن برج مي‌سازند بايد مراقب چنين سواستفاده‌هايي بود. 

ايشان با اشاره به اينکه يکي از کارهاي غلطي که در کشور صورت گرفت توسعه بي‌رويه بانک‌ها بود، بيان داشتند: با ايجاد بانک‌ها شرکت‌هاي صوري درست مي‌کنند و پول‌هاي مردم را تحت عناوين وام و تسهيلات بانکي به شرکت‌ها انتقال مي‌دهند؛ بايد مراقبت کرد و جلوي اينها گرفته شود و در مقابل به کارآفرينان سالم کمک کرد. در اين صورت است که کارشناسان مي‌گويند مشکل بيکاري در کشور حل مي‌شود.

رهبر معظم انقلاب در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه منظور از توليد فقط توليد صنعتي نيست، گفتند: توليد کشاورزي، دامداري، صنايع بزرگ، صنايع متوسط، صنايع کوچک، صنايع دستي، صنايع خانگي همچون تربيت دام در خانه‌هاي روستايي به گسترش رفاه عمومي در کشور کمک مي‌کند و مسئولان بايد در اين باره برنامه‌ريزي کنند.

ايشان از سهم بالاي صنايع دانش‌بنيان در حل مشکلات اقتصادي کشور سخن گفتند و افزودند: بايد از واردات بي‌رويه نيز جلوگيري شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري مطرح کردن موضوع اقتصاد مقاومتي گفتند: مسئولان از اقتصاد مقاومتي دم مي‌زنند و شعار مي‌دهند؛ يکي از بندهاي مهم تحقق اقتصاد مقاومتي رونق توليد داخلي و کنترل واردات بي‌رويه است.

ايشان خاطرنشان کردند: دستگاه‌هاي دولتي امسال در رونق بخشيدن به امر توليد متمرکز شوند و اگر مقرراتي در اين زمينه لازم است لوايح مربوطه را به مجلس ارائه کنند و اگر در بخش‌هايي که حضور قوه قضاييه و دستگاه‌هاي نظارتي نياز است قوا بايد در اين مورد دور هم جمع شوند و با هم همکار و اقدام کنند.

رهبر انقلاب فرمودند: توليد بايد در داخل کشور رونق پيدا کند.

مقام معظم رهبري خطاب به عموم مردم و به خصوص جوانان فرمودند: از توجه بيانيه گام دوم انقلاب که بسيار به جا و خرسندکننده بوده ممنونم. اما نياز به تبيين بيشتر دارد. هرچند که اين آمادگي وجود دارد که بايد مسئولين به آن توجه بيشتري کنند. 

ايشان با تأکيد براينکه جوانان بايد شانه‌هاي خود را زير بار مسئوليت‌هاي کوچک و بزرگ قرار دهند، اظهار داشتند: بايد در گام دوم انقلاب حرکت کشور را بردوش جوانان قرار دهيم همچنانکه در اوايل انقلاب هدايت از سوي حضرت امام خميني (ره)‌ بود و حرکت توسط جوانان صورت گرفته و موتور پيشرفت برعهده آنها بود.

رهبر انقلاب تصريح کردند: امروز تلاش و سعي بايد در تأمين استقلال و عزت کشور باشد. ضمن اينکه نسل‌هاي بعد از ما از دستاوردهاي امروز استفاده خواهند کرد.

ايشان خاطرنشان کردند: روزگاري هزينه مبارزه با دستگاه طاغوت توسط عده‌اي جوان با زندان رفتن و کتک خوردن داده شد که البته نظام طاغوت پس از آن نابود شد. همچنين خانواده‌هاي زيادي هزينه دفاع از امنيت کشور را در جنگ تحميلي دادند تا افراد فعلي از آرامش استفاده کنند. 

مقام معظم رهبري تأکيد کرد: آنچه در گام دوم انقلاب بايد رخ دهد شناختن و جدي گرفتن داشته‌هاي خود است. لذا بايد مزيت‌ها و ظرفيت‌هاي خود کشور را شناسايي کرده و آن را به کار بگيريم.

ايشان فرمودند: بايد آفت‌ها، فسادها و راه‌هاي رخنه دشمن را بشناسيم و در مقابل آنها به صورت جدي ايستادگي کنيم.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تصريح کردند: گام دوم انقلاب شناختن مزيت‌ها، ظرفيت‌ها و استفاده از آنها و همچنين شناختن فسادها، رخنه‌ها، کمبودها، مشکلات و سينه‌ سپر کردن در برابر آنها است.

ايشان فرمودند: غرب و آمريکا به اين نتيجه رسيده است که اگر ملت ايران چيزي را اراده کند حتماً آن را به دست خواهد آورد به همين دليل آنها به اين نتيجه رسيده‌اند که نمي‌تواند با اراده ملي ملت ايران مبارزه کنند و اگر ايراني‌ها اراده‌اي کردند نمي‌توانند با سنگ‌اندازي با آن مقابله کنند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: غربي‌ها به دنبال ضعيف کردن اراده ملت ايران هستند، به همين دليل ميلياردها دلار هزينه مي‌کنند با ضعف در اعتقاد مردم کشور، اراده ملت ايران را تضعيف کنند تا از ايجاد و شکل‌گيري جامعه اسلامي ممانعت به عمل آورند.

ايشان فرمودند: امروز بايد دشمنان چشم‌هاي کور خود را باز کنند که پيشرفته‌ترين صنايع بزرگ ايران در برابر صنايع غربي‌ها در حال عرض اندام است که اين صنايع در حال مديريت و شکل‌گيري توسط جوانان متدين، دعا کميل‌ خوان و دعا ندبه خوان است.

مقام معظم رهبري تأکيد کردند: جوانان بايد در ميدان فکر، معرفت، کار و سياست تلاش‌هاي خود را مضاعف کرده و به مسائل فرعي و اختلاف‌افکن نپردازند. ضمن اينکه بايد وحدت متمرکز داشته و حرکت‌هاي مؤمنانه را دنبال کنند. همچنين جوانان بايد مرزهاي خود را با دشمن پررنگ کرده و با نيروهاي داخلي و خودي مرزي نداشته باشند.

ايشان در پايان اظهار داشت: دولت و مجلس بايد به جوانان براي پيشرفت کشور کمک کنند و يقين دارم که فرداي کشور بسيار بهتر از امروز خواهد بود.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس