آخرین اخبار
کد مطلب: 125881
گزارش دانا از چرايي توئيت فارسي رئيس جمهور آمريکا؛
ترامپ و يارانش جشن 40 سالگي انقلاب را کامل کردند/ رونمايي از خشم و انزجار کاخ سفيد از جشن انقلاب ايران/ چرا ژستي جز ايران ستيزي به يانکي ها نمي آيد؟
تاریخ انتشار : 1397/11/24 08:07:25
نمایش : 1785
اين تاکيد ترامپ بر مشکلات مردم ايران را اگر کنار موضوع تحريم‌ها بگذاريم به وضوح درمي يابيم که حربه اصلي کاخ سفيد فشار بر روي مردم ايران است.
به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ چهل سالگي انقلاب و جشن پيروزي ملت ايران به مذاق آمريکايي‌ها آنقدر تلخ بوده است که «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا دست به کار توئيت زني به زبان فارسي شده است و در اين توئيت ايرانيان را تروريست ناميده است. وي که سعي کرده است به نوعي خود را طرفدار مردم ايران و در جايگاه حامي ملت انقلابي کشورمان بنشاند بدون توجه به حضور حماسي همين مردم در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي دست به سياه نمايي زده است. 

جان بولتون هم از جشن چهل سالگي انقلاب خشمگين شد

 مشاور امنيت ملي آمريکا که پيش از اين ادعا کرده بود جمهوري اسلامي ايران سالگرد چهل سالگي انقلاب را نخواهد ديد،در واکنش به جشن چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي، با تکرار ادعاهاي ضد ايراني خود مدعي شد:
 
«پس از 40 سال، جمهوري اسلامي ايران در عمل به وعده هايش براي حفظ کردن و دفاع از حقوق شهروندان خود ناکام مانده است. چهلمين سالگرد نظام ايران تنها نمايانگر چهار دهه شکست و وعده‌هاي عمل نشده است.»
 
با تحليل و تجزيه اين توئيت‌ها بخصوص توئيت ترامپ به وضوح مي توان آمال و آرزوها و همچنين نقشه‌هاي نقش برآب شده کاخ سفيد عليه ملت ايران را دريافت. 
 
با اين دو توئيت به نظر مي رسد که جان بولتون که يکي از سياستمداران تندرو آمريکايي است برنامه ريزي عليه کشورمان را بر عهده دارد. 
 
توئيت ترامپ از چه چيزي حکايت مي کند 
 
ترامپ نه تنها در اين توئيت بلکه در پيام نوروزي خود براي سال 97 نيز سعي کرده بود خود را به عنوان حامي ايرانيان جا بزند و از قول آنان زندگي مردم کشورمان را در رنج و تالم توصيف کند. اين تاکيد ترامپ بر مشکلات مردم ايران را اگر کنار موضوع تحريم‌ها بگذارم به وضوح درمي يابيم که حربه اصلي کاخ سفيد فشار بر روي مردم ايران است. از يک سو آمريکا عليه مردم ايران تحريم‌ها را وضع مي کند و هدف را فشار بر روي ملت ايران قرار مي دهد و از سوي ديگر رئيس جمهور اين کشور در توئيتي از رنج و سختي مردم ايران سخن مي گويد. 
 
از سوي ديگر عکسي که ترامپ با آن توئيت خود را منتشر کرد اميال و انگيزه‌هاي دروني وي را به خوبي آشکار مي سازد. عکس توئيت ترامپ يک عکس ساختگي است که در بحبوحه اغتشاشات ديماه سال 96 منتشر شد و ضدانقلاب نيز بهره‌برداري خاصي از آن کرد، حالا اين عکس جعلي اميال دروني ترامپ براي در هم ريختن امنيت و اغتشاش در ايران را به خوبي نشان مي دهد. 
 
 
دروغ بزرگي که رئيس کاخ سفيد را رسوا کرد 
 
به نظر مي رسد اين توئيت بيشتر از اينکه به جهت تحت تاثير قرار دادن مردم ايران باشد، حاکي از شکست فاحش آمريکا و خصوصا ترامپ است. ترامپ از روزي که وارد کاخ سفيد شده است، به شدت سياست خصمانه‌اي را عليه ملت ايران در پيش گرفته و در همين زمينه حتي از برجام خارج شده و تحريم‌هاي برجام را عليه کشورمان دوباره اعمال کرده است، حالا پس از اينهمه سياست ضدايراني مشاهده مي کند که مردم ايران براي سالگرد انقلاب به خيابان‎ها آمده‎ و حماسه ديگري را رغم زده‎اند. توئيت ترامپ پس از اين ماجرا قطعا يک شکست بزرگ براي آمريکايي‌ها را نشان مي دهد.
 
 
دروغ بزرگ ترامپ در اين توئيت تاريخي بسيار قابل تامل است؛ فردي که سعي کرده ضربه‌هاي زيادي به ملت ايران وارد کند خود را به جاي حامي ايرانيان مي گذارد و از درد و رنج اين ملت سخن مي گويد. از طرفي واکنش‎هاي افکارعمومي کشورمان به اين اظهار نظر رئيس جمهور آمريکا در شبکه اجتماعي توئيتر به خوبي نشان مي دهد که مردم ايران به هيچ وجه نه تنها اعتمادي به آمريکا ندارد بلکه تنفر معناداري از حکومت اين کشور دارد که يک سابقه تاريخ يپش سر آن نهفته است.
 
وزير خارجه کشورمان نيز در واکنش به اين توييت نوشت: چهل سال شکست آمريکا در تطبيق دادن سياست‌هايش با واقعيت.

 ظريف همچنين اشاره کرده که آمريکا «در تلاش براي بي‌ثبات کردن ايران شکست خورده و بعد از چهل سال انتخاب‌هاي اشتباه، وقت آن رسيده که دونالد ترامپ در سياست ناموفق آمريکا بازنگري کند.»

مجموعه اتفاقاتي که اين روزها در ايران رخ داده و واکنش ترامپ و جان بولتون به برگزاري حماسي سالگرد انقلاب اسلامي نشان از شکست فاحش سياست‌هاي آمريکايي دارد و اين توئيت ها نمي تواند شکست کمپين‌هاي ضدايراني کاخ سفيد را پنهان کند. 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس