آخرین اخبار
کد مطلب: 125759
سردار غيب‌پرور خبر داد:
700هزار بسيجي روز پنجشنبه در سراسر کشور تجمع مي‌کنند/ حضور 100هزار نفري بسيجيان و گروه هاي جهادي در استاديوم آزادي
تاریخ انتشار : 1397/07/10 12:00:28
نمایش : 1472
رئيس سازمان بسيج گفت: روز پنجشنبه رزمايش سپاهيان حضرت محمد رسول الله ۲ که از ۹ شهريور آغاز شده بود، با تجمع ۷۰۰ هزار نيروي بسيج سازمان‌يافته در سراسر کشور به پايان مي‌رسد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سردار غلامحسين غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي سخناني در نشست خبري که صبح امروز با هدف تشريح مرحله دوم رزمايش سراسري اقتدار عاشورايي بسيج (سپاهيان حضرت محمد رسول الله ۲) برگزار شد، با بيان اينکه اين رزمايش از ۹ شهريور در تمام استانهاي کشور آغاز شد و روز پايان آن نيز پنجشنبه ۱۲ مهرماه است، اظهار داشت: ما توانستيم به وعده خود عمل کنيم و بعد از يک ماه به مردم‌ گزارش مي‌دهيم که در اين مدت چه اتفاقاتي افتاد.
 
سردار غيب‌پرور گفت: اين رزمايش ۲ بخش داشت که بخش اول آن، رزمايش هزار گردان بيت المقدس در بيش از ۵۰۰ شهرستان در سپاه هاي استاني و بخش مهم ديگر رزمايش خدمت رساني بسيج‌ بود.
 
 
 
وي افزود: در بخش خدمت رساني بنا بود هفت هزار و چهارده گروه جهادي اعزام شوند اما در اين يک ماه هشت هزار گروه خدمت رسان داوطلب به ميدان آمدند و به خدمت رساني مشغول شدند.
 
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين به انجام ۱۹۷۳ پروژه در بخش عمراني اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از اعتبارات مورد نياز نيز توسط مردم و خيرين تامين شد و مردم نشان دادند که علي رغم گرفتاري هاي معيشتي، در موضوع خير و خدمت‌رساني وارد عرصه مي‌شوند.
 
 
 
سردار غيب‌پرور ادامه داد: ما توانستيم قريب به ۱۶۸ هزار خدمت پزشکي ارايه دهيم که شامل ويزيت عمومي و تخصصي و دندانپزشکي و زنان و زايمان بود.
 
 
 
وي خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگي نيز ۲۶ هزار برنامه فرهنگي‌ و آموزشي انجام گرفت. براي مثال در برخي از روستاها که هنوز امکان اکران فيلم نيست، ۲۲ خودرو سيار تجهيز شد و فيلم‌هايي که مورد استقبال مردم بود را اکران کرد.
 
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين اظهار داشت: در بخش اقتصاد مقاومتي و واحدهاي کوچک توليدي، ظرف يک ماه گذشته ۱۱۸۷ پروژه مربوط به اقتصاد مقاومتي راه اندازي و ۳۶۲ هزار بسته معيشتي و نوشت افزار و بهداشتي و درماني و جهيزيه توسط بسيجيان در سراسر کشور توزيع شد.
 
 
 
سردار غيب‌پرور افزود: ۳۲۷ تيم تخصصي از بسيج مهندسين و کشاورزي به سراسر کشور اعزام شدند و در بخش کارگري نيز ما «شيفت ايثار» را داشتيم.
 
 
 
وي تصريح کرد: نزديک به ۵۱ هزار کارگر بسيجي در ۵۶۲ کارخانه کشور حدود ۲۰۹ هزار ساعت کار رايگان انجام دادند و اينکه کارگر قشر زحمتکش ساعاتي را رايگان براي کشور کار کند جاي تشکر دارد.
 
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: در بخش بسيج کارمندي، در اين يک ماه در ۱۰۸۷ محله و روستاي کشور ميز خدمت تشکيل شد که ۴۱۲۹ مدير در آن فعاليت داشتند. ۴۲۴۳۰ نفر از مردم به اين ميزها مراجعه کردند و مشکلات اکثرشان برطرف شد.
 
 
 
غيب‌پرور خاطرنشان کرد: بسيج اصناف طرحي را با عنوان «يک کاسب يک دانش آموز» در اين يک ماه اجرا کرد يعني هر بازاري تعهد کرد يک دانش اموز را تحت پوشش کيف و کفش و لوازم التحرير و... قرار دهد و ۵۳ هزار نفر از کسبه در آن مشارکت کردند و بيش از ۵ ميليارد تومان خدمات ارايه کردند.
 
 
 
وي تصريح کرد:ما يک ماه را با اين کار بزرگ در سراسر کشور پشت سر گذاشتيم و اين رزمايش بعد از ۳۵ روز، پنجشنبه با تجمع بيش از ۷۰۰ هزار نيروي بسيجي سازمان يافته به پايان‌ مي‌رسد.
 
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه حضور اين تعداد بسيجي در سازمان در دنيا بي‌نظير است، گفت: ۱۰۰ هزار نفر از بسيجيان تهران و کرج در تهران در استاديوم صدهزار نفري پنجشنبه قبل از ظهر اجتماع خواهند کرد.
 
 
 
سردار غيب‌پرور افزود: اين رزمايش نشان داد در سخت ترين شرايط هم مي‌توانيم با اميد و نشاط به آينده انقلاب حرکت کرد.
 
 
 
وي ادامه داد: تجمع روز پنجشنبه يک اعلام و آغازي براي شروع دومين چهل سالگي انقلاب اسلامي است و ما  چهلمين سال انقلاب را در دور دوم با توان‌ و ظرفيت بالا و ايمان و اعتقاد شروع خواهيم کرد.
 
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: براي سخنران روز مراسم تلاش مي‌کنيم در بالاترين سطح ميزبان مهمان ويژه باشيم و اين موضوع فردا قطعي مي‌شود.
 
 
 
غيب‌پرور در مورد حضور نسل جوان در بسيج گفت: بيش از ۸۰ درصد نيروهاي جهادي و گردان هاي ما جوان و زير سي سال هستند.
 
 
 
وي همچنين تاکيد کرد: روند مبارزه با احتکار توسط بسيج در سراسر کشور و خدمت رساني سازمان بسيج سازندگي تا پايان سال ادامه مي‌يابد.
 
 
 
غيب‌پرور با بيان اينکه ما در بسيج کمر همت براي خدمت رساني بسته ايم، گفت: همه رسانه ها با ديد غير سياسي به خدمات بسيج نگاه کنند.
 
 
 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سوالي درخصوص همکاري دولت با بسيج در اين رزمايش اظهار داشت: بعضي از زيرمجموعه هاي دولت به شکل خيلي کم حجم آمدند و اقداماتي انجام دادند اما در مجموع خير، کاري نکرد.
 
 
 
غيب‌پرور گفت: در هنگام رزمايش برخي از نماينده ها با ديدن خدمت رساني بسيج براي همکاري اعلام آمادگي کردند لذا بنا داريم بعد از رزمايش با دوستان خود در مجلس ارتباط قوي تري داشته باشيم و بستر در سازمان بسيج مهياست تا با کمک مجلس قوانين مورد نياز را به تصويب برسانيم.

 

 
 
در حال تکميل....
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس