آخرین اخبار
کد مطلب: 125744
امام جمعه لردگان/
دوران دفاع مقدس براي ما فرهنگ چگونه فکر کردن و چگونه عمل کردن را آموخت
تاریخ انتشار : 1397/06/30 15:07:03
نمایش : 1284
حجت الاسلام سيد مهدي تاج زادگفت: پايدارى و بردبارى، دو ويژگى مهم ايثارگران و به‌ويژه آزادگان جنگ تحميلى است كه همچون اسراى دشت كربلا همواره بايد با بيان خاطرات آنان براى نسل‌هاى امروز جاودانه بماند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه لردگان ضمن سفارش به رعايت تقواي الهي گفت: پيامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر مي خواهيد در قبر سختي نکشيد سخن چيني نکنيد گاهي يک سخن چين در جامعه باعث درگيريهاي زياد و حتي کشت و کشتار مي گردد . جامعه اسلامي بايد نمامي و سخن چين  را از خود دور کند .

وي، از هيات مذهبي و مردم بپاس بر گزاري  مراسمات عزاداري در دهه اول محرم تشکر کرد و گفت: امام حسين (ع) براي هميشه است نه براي محرم تنها لذا همه بايد از هدف قيام امام حسين (ع) درس بگيرند.

ايشان، شهادت امام سجاد(ع) را تسليت گفت : اگر نبود امام سجاد(ع) و حضرت زينب (س)قيام امام حسين(ع)  سکوت مي ماند لذا امام سجاد (ع) چند نقش کليدي داشت: واضع کردن قيام عاشورا، تبعين معارف اسلامي و شاگرد پروري و کادر سازي از نقش هاي کليدي امام سجاد(ع) بود .
 
تاجزاد در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : يکي از مقاطع مهم کشور ما دفاع مقدس است، اين دفاع براي ما يک فرهنگ است، فرهنگ چگونه با دوست و دشمن بر خورد کردن؛  تجربه ثابت کرد اگر توکل بر خداوند و و خود باوري را داشته باشيم در دنيا موفق خواهيم بود.
 
وي افزود: در دوران دفاع مقدس با عناصري از قبيل: ايمان، استقامت و توکل به خداوند باعث شد که در مقابل دنيا بايستيم و پيروز شويم. لذا اگر اين عناصر در زندگي ما بوجود آمد امريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند آن ايمان ما و توکل ما باعث شد ما در مقابل دنيا پيروز شويم ان روز ما سلاح نداشتيم اما ايمان داشتيم .
 
تاج زاد بيان داشت :روحانيون دانشگاهيها و اساتيد و فرهنگيان وظيفه دارند اين فرهنگ دفاع مقدس را براي نسلهاي آينده بيان کنند .
 
وي گفت: پايدارى و بردبارى، دو ويژگى مهم ايثارگران و به‌ويژه آزادگان جنگ تحميلى است كه همچون اسراى دشت كربلا همواره بايد با بيان خاطرات آنان براى نسل‌هاى امروز جاودانه بماند.
 
 نقش مدارس و دانشگاه‌ها در پرورش نيروهاى انقلاب‌و مقابله با جنگ اقتصادى و روانى دشمن‌
 
حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در بخش ديگر سخنان خود گفت: همه ‌ساله آغاز مهرماه، نويدبخش فرارسيدن بهار آموزش و تربيت است، مدارس و دانشگاه‌هاى كشور به‌عنوان پايگاه‌هاى تربيت مهم‌ترين عناصر انقلاب اسلامى يعنى نيروى انسانى مومن، متعهد و متخصص، در اين روزها فرايند آموزشى و پرورشى خود را از سر مى‌گيرند.
وي افزود:  بنا به گزارش مؤسسه پژوهش و برنامه‌ريزى آموزش عالى وزارت علوم، نزديک 4 ميليون دانشجو و حدود ۱۴ ميليون دانش آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصيلى در مدارس کشور مشغول تحصيل هستند. اين آمارها كه به زبان ديگر از حضور بيش از يك چهارم جمعيت فعال كشور در اين قشر حكايت دارد به خودى خود؛ اهميت غيرقابل انكار برنامه‌ريزى و احساس مسؤوليت در اين حوزه را ضرورى‌ مي‌سازد.
 
وي بيان داشت: از سويى با لحاظ كردن شرايط زمينه‌اى و اقتضائات امروزِ ايران، و بنا به فرموده‌ى رهبر معظم انقلاب، وجود سطوح مختلفى از جنگ با دشمنان و سلطه‌طلبان، موضوع آموزش و پرورش و آموزش عالى ابعاد جديد و مهم‌ترى مى‌يابد كه نيازمند كنش‌گرى مسؤولين و مردم در سطوح مختلف است.
 
جنگ اقتصادى و خريد لوازم آموزشى ايرانى‌
 
خطيب جمعه لردگان گفت: مهم‌ترين عرصه‌ى جنگ نظام اسلامى با سران استكبار، عرصه اقتصاد است. با آغاز سال تحصيلى جديد، نيازهايى از قبيل پوشاك، لوازم‌التحرير، كيف و كفش و... در اين جمعيت از محصلين و دانشجويان براى خريد مايحتاج تحصيلى شان به‌وجود مى‌آيد. در اين مورد، جمعيت فرهنگيان و اساتيد دانشگاهى نيز شريك هستند و براى آن‌ها نيز اين نيازها به‌وجود مى‌آيد. اين گروه از كالاها به شكلى است كه توليدات داخلى در آن‌ها حرف براى گفتن دارند. لذا اگر در تريبون‌ها و نهادهاى فرهنگ‌ساز مانند شهردارى‌ها و... دست به تبليغات بزنند مى‌تواند اقدام مؤثرى براى رونق بازار کالاي ايراني به‌حساب بيايد.
 
جنگ روانى و ضرورت حضور در بدنه دانشجويان‌
 
طى سال‌هاى اخير و با رشد شبكه‌هاى اجتماعى در فضاى مجازى و حقيقى، عمليات روانى دشمن و استفاده از عناصر نرم براى تأثيرگذارى بر فضاى داخلى كشورها و ايجاد ناآرامى و ...، مورد توجه جدى قرار گرفته است. ناظر به شرايط كنونى وضعيت اقتصادى و اجتماعى در كشور و همزمان با آغاز سال تحصيلى، اين امكان وجود دارد كه بخشى از اين طيف فعال و كم‌تر محافظه‌كار كشور يعنى دانشجويان و مسامحتاً دانش‌آموزان، محل طمع دشمنان و منافقين غرب قرار گيرند و در اين بين به بازيچه‌ى جريان‌هاى خارج كشور مبدل شوند. ازاين‌رو جدى گرفتن و اهتمام نسبت به امور دانشجويان، حضور مسؤولين در دانشگاه و پاسخگويى به دغدغه‌ها و مسائل اين قشر فعال جامعه، مي‌تواند تا حدى به كاهش تأثير هجمه‌هاى رسانه‌اى و عمليات روانى دشمن كمك نمايد.
 
 انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس