آخرین اخبار
کد مطلب: 125682
رهبر انقلاب، در ديدار کارگزاران حج:
امت اسلام ريشه‌کن شدن رژيم صهيونيستي را خواهد ديد/ "معامله قرن" هرگز محقق نخواهد شد
تاریخ انتشار : 1397/04/26 08:14:00
نمایش : 1724
رهبر معظم انقلاب فرمودند: امت اسلامي و ملت فلسطين بر دشمنان خود پيروز خواهند شد و خواهند ديد آن روزي را که ريشه رژيم جعلي صهيونيستي از سرزمين فلسطين کَنده شود.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار دست اندرکاران حج امسال، حج را مظهر آميختگي «معنويت و سياست» و مهمترين ويژگي آن را اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص دانستند و گفتند: حج واقعي حجي است که از يک طرف همراه با برائت از مشرکين باشد و از طرف ديگر زمينه ساز وحدت و همدلي و يکصدايي مسلمانان شود.

حضرت آيت الله خامنه اي شکل گيري نظام جمهوري اسلامي و ارائه توانايي اسلام در ورود به ميدان سياست و زندگي را باطل کننده سالها تلاش براي القاء جدايي دين از سياست خواندند و افزودند: اکنون بار ديگر افراد نادان و مغرض، تلاش دارند تا لزوم جدايي دين از سياست و زندگي  و علم را به ذهن نسل جوان القاء کنند اما حج بهترين فرصت و يک صحنه عملي براي نشان دادن آميختگي «دين و سياست» است.

رهبر انقلاب اسلامي در نظر گرفته شدن زمان و مکان مشخص براي اجتماع مسلمانان در فريضه حج را نشان دهنده اهدافي فراتر از معنويتِ صِرف دانستند و خاطرنشان کردند: يکي از اهداف مهم حج، اجتماع و ارتباط و تفاهم مسلمانان با يکديگر و در واقع همان موضوع شکل گيري امت اسلامي است.

ايشان با تأکيد بر اينکه کعبه شريف و مسجد الحرام و مسجد النبي متعلق به همه مسلمانان است و نه متعلق به کساني که بر آن سرزمين مسلط هستند، افزودند: کسي حق ندارد مانع از تحقق مفاهيم واقعي حج شود و اگر حکومت و يا دولتي اين کار را انجام دهد، در واقع «صدّ عن سبيل الله» کرده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به شکل گيري معناي جديدي از حج به برکت هدايت هاي امام بزرگوار، گفتند: حج واقعي بايد همراه با برائت از مشرکان و زمينه ساز وحدت و انسجام مسلمانان باشد، نه آنکه برخي دولت‌ها در جهت ايجاد اختلاف و جدايي ميان امت اسلامي تلاش و خود را به استکبار متصل کنند.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به فاجعه مسجدالحرام و فاجعه منا در سال 1394، آن را ظلمي بزرگ خواندند و با تأکيد بر لزوم پيگيري مستمر و جدي براي احقاق حق، افزودند: اين مطالبه به هيچ وجه نبايد فراموش شود و دستگاه‌هاي مسئول بايد از راه‌هاي مختلف بويژه مجامع بين المللي، اين موضوع را پيگيري کنند تا کميته حقيقت يابي با حضور جمهوري اسلامي تشکيل و احقاق شود زيرا در اين دو فاجعه، تأمين ايمني و امنيت حجاج که مهمترين وظيفه حکومت عربستان است، رعايت نشد و ديه مقتولان نيز داده نشد.

ايشان با تأکيد بر اينکه ضروري ترين نياز امروز دنياي اسلام وحدت و يک‌صدايي است، به تمرکز دشمنان براي مقابله با مسلمانان به‌ويژه در موضوع فلسطين و در قضاياي يمن اشاره و خاطرنشان کردند: اکنون امريکايي‌ها نام سياست شيطاني خود درباره فلسطين را «معامله قرن» گذاشته اند اما بدانند که به فضل الهي، اين معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به کوري چشم دولتمردان امريکا، قضيه فلسطين از يادها نخواهد رفت و قدس پايتخت فلسطين باقي خواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه ملت فلسطين در مقابل اين توطئه خواهد ايستاد و ملت‌هاي مسلمان نيز پشتيبان مردم فلسطين خواهند بود، افزودند: البته برخي دولت‌هاي اسلامي که هيچ اعتقادي هم به اسلام ندارند، به دليل حماقت و جهالت و مطامع دنيوي پيشمرگ امريکايي‌ها شده‌اند اما به توفيق الهي، امت اسلامي و ملت فلسطين بر دشمنان خود پيروز خواهند شد و خواهند ديد آن روزي را که ريشه رژيم جعلي صهيونيستي از سرزمين فلسطين کَنده شود.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام قاضي‌عسکر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: شعار حج امسال «حج، تحول روحي و اخلاقي، سبک زندگي ديني، عزت و کرامت اسلامي» است.

آقاي قاضي‌عسکر افزود: از حجاج خوسته‌ايم با پرهيز از بازارگردي، سوغات‌هاي خود را از توليدات داخل فراهم کنند تا از ثواب کمک به توليد داخلي و اشتغال براي جوانان نيز بهره‌مند شوند.

همچنين آقاي محمدي رئيس سازمان حج و زيارت با بيان گزارشي از اقدامات انجام گرفته گفت: فرايند اجرايي حج امسال با تاييد شوراي عالي امنيت ملي آغاز و تلاش شد خواسته‌ها و انتظارات مردم و نظام در خصوص امنيت، عزت و کرامت حجاج تامين شود.
آقاي محمدي با بيان اينکه فعاليت‌هاي کارگزاران حج بر سه اصل تلاش و کار بي‌وقفه، صرفه‌جويي و نوآوري متمرکز شده است، گفت: در حج سال جاري  حدود 86 هزار زائر در قالب 586 کاروان سازماندهي شده‌اند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس