آخرین اخبار
کد مطلب: 125680
نماز جمعه لردگان/
امام جمعه لردگان: صرفه جويي در مصرف آب و برق ضروري است
تاریخ انتشار : 1397/04/22 15:21:02
نمایش : 1208
امام جمعه لردگان گفت: با توجه به افزايش دما و وجود گرما، نياز است همگي در مصرف انرژي صرفه جويي کرده و با رعايت الگوي صحيح مصرف شاهد قطعي آب و برق نباشيم.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان گفت: همانطور که حضرت علي (ع) فرمودند: دو نوع تقوا داريم، تقواي ظاهري که باعث سربلندي انسان در دنيا مي شود و انسان در اين دنيا احترام خواهد داشت و تقواي باطني که اين نوع تقوا باعث سربلندي انسان در دنيا و آخرت خواهد شد پس چه بهتر و نيکوتر که ما تقواي باطني داشته باشيم تا در دنيا و آخرت سربلند باشيم.

وي گفت: عذاب قبر عذابي قطعي خواهد بود اما ما مي توانيم با انجام يک سري از اعمال اين عذاب را کم تر و راحت تر نماييم و تا حدودي از عذاب قبر نجات پيدا کنيم که از جمله مهم ترين اين عوامل قران خواندن است و از عوامل ديگر مي توان به خواندن نماز شب، شهادت، تبليغ معارف ديني، محبت پيغمبر اسلام به انسان، صلوات زياد فرستادن، خواندن به موقع نماز، زکات دادن، کمک به ديگران، چهار بار حج رفتن، رکوع خوب و مناسب به جا آوردن اشاره نمود.

تاج زاد گفت: با توجه به کمبود بارش ها نياز است همه در صرفه جويي نعمت هاي الهي کوشا باشيم و به درستي مديريت نماييم تا دچار مشکل نشويم اما متاسفانه طبق اعلام نظرات کارشناسان ميزان مصرف برق و آب در کشور ما بسيار زياد است و اين اصلا مناسب نيست و اوضاع را روز به روز مشکل تر خواهد کرد و مطمئن باشيد اگر مردم ما 10 درصد در مصرف انرژي صرفه جويي نمايند مشکلي پيش نخواهد آمد اما متاسفانه 3 برابر مردم جهان آب و برق مصرف مي کنيم.

وي به 24 تير ماه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اشاره نمود و از ادارات اوقاف، ارشاد اسلامي و سازمان تبليغات خواست تا در زمينه برگزار مراسم خاص اين روز و معرفي سيره و روش آن معصوم به دختران اهتمام ويژه داشته باشند و جشن در شان آن حضرت برگزار نمايند.

وي همچنين به 25 تير روز بهزيستي و تامين اجتماعي اشاره نمود و گفت: اين دو نهاد حمايتي در زمينه کمک به افراد کم تر برخوردار فعال هستند که اين روز را به آنها تبريک مي گوييم.

امام جمعه لردگان ضمن تشکر از حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي بابت حضور در شهرستان گفت: اميدواريم حضور ايشان در استان و به خصوص در شهرستان لردگان مايه خير و برکت و پيشرفت باشد و از مسئولين شهرستاني خواست تا قول هاي را که وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي پذيرفتند را پيگير باشند و زمينه ايجاد آن را در شهرستان فراهم آورند.

وي گفت: با پيگيري نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي و با توجه به اينکه تعداد بيماران و نيازمندان در شهرستان زياد مي باشد وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي قول دادند که سهميه شهرستان را در اين زمينه زياد نمايند تا بيمار و نيازمندي در صف و منتظر نباشد.

وي در پايان به 26 تير سالروز تاسيس شوراي نگهبان اشاره نمود و اين روز را به آنها تبريک گفت.

انتهاي خبر/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس