آخرین اخبار
کد مطلب: 125647
توصيه برترين‌هاي کنکور ۹۶ به پشت‌کنکوري‌ها/ وقت‌تان را در "فضاي مجازي" هدر ندهيد
تاریخ انتشار : 1397/04/03 08:13:10
نمایش : 1099
لازم است دانش آموزان پشت کنکوري انگيزه و اعتماد به نفس داشته باشند و نتيجه حاصله را نيز به خدا محول کنند که در اين صورت بهترين نتيجه با توجه به تلاش‌هاي انجام داده صورت مي‌گيرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان آزمون هاي عمومي و اختصاصي داوطلبان گروه­هاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم انساني در صبح پنج­شنبه مورخ 97/04/07، داوطلبان گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر پنج­شنبه مورخ 97/04/07، داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه مورخ 97/04/08 و داوطلبان گروه آزمايشي زبانهاي خارجي در بعدازظهر جمعه مورخ 97/04/08 در شهرستانها و بخش هاي مختلف كشور برگزار خواهد شد.

در همين راستا گفتگويي با برترين هاي کنکور 96 شهرستان لردگان داريم تا راز موفقيت خود را در آزمون کنکور براي ديگر پشت کنکورها اعلام نمايند .

 
نيما اقبال سعيد 18 ساله  
رشته قبولي: آموزش زبان و ادبيات فارسي - بومي استان چهارمحال وبختياري-پرديس بحرالعلوم - شهركرد
رتبه 47 منطقه 3 
در رشته انساني

 نيما اقبال سعيد در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان در خصوص عامل موفقيت خود درکنکور گفت: اولاً انگيزه و  دوماً، به خودم اعتماد داشتم و نتيجه را به خدا واگذار کردم و  پدر و مادر در موفقيت در کنکور نقش به‌سزايي داشتند زيرا همکاري آنان با دانش آموز بسيار مهم است و همين که يک مقدار از تفريحات خود کم کرده و داوطلب را براي کنکور آماده کرده و خوراک ذهني را فراهم کنند بسيار با اهميت است.

اقبال سعيد با توصيه به پشت کنکوري هايي که مي خواهند در کنکور97 آزمون بدهند گفت: لازم است دانش آموزان کنکوري انگيزه و اعتماد به نفس داشته باشند و نتيجه حاصله را نيز به خدا محول کنند که در اين صورت بهترين نتيجه با توجه به تلاش‌هاي انجام داده صورت مي‌گيرد.
 
وي افزود: در زمان کنکور ميزان استفاده من از تلويزيون بسيار کم بود و هرچقدر به کنکور نزديک مي‌شد ميزان استفاده خود از رسانه‌ها را کم کردم و به ميزان مطالعه خودم اضافه مي‌کردم و به طور کامل از تمام کانال‌ها و گروه هاي غير درسي بيرون آمدم و وقت‌ خود را در "فضاي مجازي" هدر نميدادم.
 
اقبال سعيد بيان داشت: در سال کنکور بيشتر تفريحات و مهماني ها را کنار گذاشتم، اين کار فقط ذهن آدم را خسته مي کند. هر چند روز يک بار لااقل براي هوا خوري بيرون مي رفتم. گاهي هم با دوستانم دور هم جمع مي شديم تا حال و هوايي عوض کنيم. البته مطالعه غير درسي و استفاده از اينترنت وشبکه هاي مجازي را تا تقريبا تعطيل کردم .
 
نيما از ميزان درس خوندن گفت:  از سال سوم دبيرستان معمولي درس مي خواندم و از سه ماه تا روز قبل از کنکور روزانه 14 ساعت مطالعه داشتم . از کلاس هاي کنکوردر کانون به مدت يک سال شرکت نمودم .




فاطمه ويسي(رتبه در منطقه 82  تجربي )
رشته قبولي:پزشکي - نيمسال اول-دانشگاه علوم پزشکي اصفهان


سرکار خانم فاطمه ويسي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: توصيه مي کنم دانش آموزان از امتحان کنکور ترس نداشته باشند نتيجه هر کاري با تلاش و پشت کار است بايد دانش آموزان روستايي و شهر هاي کوچک اثبات کنند که با هر چند امکانات تحصيلي کم در روستا ها و شهر هاي کوچک ولي ما مي توانيم همانند دانش آموزان در شهرهاي بزرگ  با امکانات تحصيلي زياد رقابت داشته باشيم . توصيه ديگري که دارم اين است که شهرستان لردگان نياز به نخبگان و نيروهاي توانمد زيادي دارد سعي کنيم با درس خواندن در پيشرفت شهرستان سهيم باشيم.

وي تصريح کرد: به نظر من وجود اساتيد خوب واقعا يک نعمت است و من خدارا شکر مي کنم که از اين نعمت بهره مند بودم. اما خب نمي خواهم بگويم اگر کسي امکانات يا اساتيد معروف نداشته باشد موفق نمي شود. بلکه در سال هاي اخير بسيار ديده ايم که رتبه هاي برتر از بين دانش آموزاني هستند که امکانات چنداني ندارند.

وي در خصوص علت انتخاب رشته پزشکي گفت: رشته پزشکي را انتخاب کردم چون علاقه  دارم و خدمت به محرومين را سرلوحه کار خود مي دانم .
 
خانم ويسي عنوان کرد: اميدوارم فرزندان اين شهرستان با برنامه‌ريزي دقيق بتوانند در کنکورهاي بعدي حائز بهترين‌ رتبه‌ها و افتخاري باشند براي شهرستان لردگان .
 
حرف آخر؟
 سال کنکور گرچه سال سختي است اما لذتي که پس از آن وجود دارد آدم را به درس خواندن تشويق مي کند. حتي در سال کنکور اتفاقات عجيبي برايتان مي افتد که شايد هيچ وقت ديگر در زندگي تا اتفاق نيفتد.

اميدوارم همه شما کنکوري هاي عزيز اين سال را با موفقيت پشت سر بگذاريد. برايتان آرزوي موفقيت مي کنم.

انتهاي خبر 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس