آخرین اخبار
کد مطلب: 125626
آيا تلگرام طلايي متعلق به جمهوري اسلامي ايران است؟!
تاریخ انتشار : 1397/03/21 09:24:29
نمایش : 3467
نسخه‌هاي فارسي تلگرام به عنوان ترفندي براي ادامه حيات نسخه اصلي است؛ حقيقتي که برخي با نسبت دادن اين نسخه‌ها به جمهوري اسلامي در صدد توجيه آن هستند.
به گزارش سلام لردگان؛ فيلترينگ تلگرام، ماجراي داغ و ادامه‌دار ماه‌هاي اخير، با حواشي بسياري همراه بود. اجراي اين طرح در کنار حمايت‌ها و استقبال‌ بسيار، مخالفاني هم داشت. عده‌اي ذينفع تلاش کردند با سنگ اندازي‌، از فيلترينگ اين پيام رسان خارجي جلوگيري کنند. رواج و استفاده از نسخه‌هاي فارسي تلگرام از جمله تلگرام طلايي و هاتگرام از اقداماتي بود که اين عده براي پيشبرد اهداف خود و دادن تنفس مصنوعي به تلگرام بهره بردند؛ اقدامي که واکنش‌هايي را در پي داشت. دولت در مواجهه با حجم انتقادات اعلام کرد مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي مبني بر پيوستن نسخه‌هاي فارسي به پيام رسان‌هاي داخلي را اجرا خواهد کرد، وعده‌اي که هنوز تحقق نيافته و نسخه‌هاي فارسي آزادانه و بدون هيچ محدوديتي به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد: چه کساني راه را براي تکرار حادثه ترور مجلس باز گذاشته‌اند؟/ سکوت مسئولان درخصوص نسخه پروکسي تلگرام

در واقع روي کار آمدن نسخه‌هاي فارسي ترفندي بود که حاميان تلگرام از آن براي ادامه حيات اين پيام رسان بهره بردند. پيام رساني که مسبب بسياري از آسيب‌ها و صدمات جبران ناپذيري بود که طي سال گذشته و به طور پي در پي متوجه مردم کشورمان شد؛ از حادثه ترور مجلس تا اغتشاشات دي ماه و ماجراي دراويش خيابان پاسداران که بسيار تأسف‌بار بود. اين اتفاقات همه  بر بستر تلگرام و از طريق فرافکني‌هاي ضد انقلابي کانال‌هاي معاند سازماندهي و اجرا شد.

عليرغم تمام شواهد و مدارک به دست آمده دال بر نقش اساسي تلگرام در حوادث تروريستي جهان و ايران، باز هم برخي مدافعان در تلاشند تا با مثبت نشان دادن وجهه اين پيام رسان، دوباره راه را براي  ادامه فعاليت و حضور آن در کشور هموار کنند. همانهايي که در توجيه فراگير شدن نسخه‌هاي فارسي و اعمال نکردن هيچ محدوديتي، آن را به جمهوري اسلامي ربط مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد: شبکه توزيع محتواي پيام‌رسان تلگرام؛ عامل اصلي فجايع اخير در کشور

بيشتر بخوانيد: تلگرام طلايي، ربودن فرصت طلايي پيام رسان‌هاي داخلي + صوت 

طي يکي دو روز اخير يکي از مقامات ارشد در افطاري کميسيون امنيت ملي مجلس عنوان کرد: تلگرام طلايي متعلق به جمهوري اسلامي است. ادعايي که موجب حيرتمان شد.  آنچه در اين ضيافت از سوي اين مسئول آن هم درست يک روز پس از سالروز حادثه تلخ حمله تروريستي به مجلس و شهادت 17 نفر از هموطنانمان عنوان شد،  پارادوکس‌هاي بسياري را ايجاد کرده و بر شبهات بيشتري دامن زد. تاکنون مستندات بسياري درباره عملکرد مشابه نسخه‌هاي فارسي تلگرام با نسخه اصلي آن ارائه شده است.

اينکه تلگرام طلايي هم مي‌تواند دقيقا به اندازه خود تلگرام ناامن باشد، اطلاعات کاربران را به سرقت ببرد و بستري مناسب براي ادامه فعاليت‌هاي تروريستي باشد. و اينکه داشتن مالکيت اين نسخه هاي فارسي تفاوتي در اصل ماجرا ايجاد نمي‌کند. حتي اگر هنوز با پيام رسان‌هاي داخلي ادغام نشده باشند باز هم  نبايد هيچ ارتباطي با تلگرام داشته باشند.

بيشتر بخوانيد:  فعاليت تلگرام‌هاي فارسي نقض حريم خصوصي مردم، حاکميت جمهوري اسلامي و جاسوسي را در پي دارد

مستندات محکمي وجود دارد که به خوبي نقش تلگرام را در حوادث مجرمانه و جنايتکارانه تروريست‌ها نشان مي‌دهد. اما نکته سوال‌برانگيز اين است که چرا سالروز حادثه تروريستي مجلس در هيچ ارگاني پوشش داده نشد و چرا هيچ صحبتي از آن به ميان نيامد؟ معناي اين سکوت چه بود؟ معناي دفاع از نسخه‌هاي فارسي تلگرام چيست؟ اصلا مگر قرار نبود اين نسخه‌ها به پيام رسان‌هاي داخلي بپيوندند؟ چرا اين وعده دولت به طول انجاميده و تاکنون هيچ اقدام مؤثري درخصوص آن صورت نگرفته است؟ در پشت پرده اين دوگانگي‌ها چه مي‌گذرد؟

انتهاي پيام/
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس