آخرین اخبار
کد مطلب: 125593
فرماندار لردگان: دهياران نقش موثري در رشد و آباداني روستاها دارند
تاریخ انتشار : 1397/02/12
نمایش : 1324
فرماندار لردگان در جمع دهياران شهرستان لردگان گفت: دهياران نقس بسيار سازنده اي دارند و همه مسئولين به اين امر واقف هستند و در راه برطرف کردن مسائل و مشکلات و توسعه روستاها به دهياران کمک خواهد نمود.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ برهان حسين پور آقائي فرماندار لردگان در همايش دهياران شهرستان لردگان گفت: در شهرستان لردگان دهياران نقس بسيار سازنده اي دارند و همه مسئولين به اين امر واقف هستند و در راه برطرف کردن مسائل و مشکلات و توسعه روستاها به دهياران کمک خواهد نمود.

وي گفت: شهرستان لردگان با 356 روستا جز شهرستان هاي مي باشد که بيشترين تعداد روستاها را در کشور دارا مي باشد که علاوه بر تعداد بالاي روستاها پراکندگي روستاها نيز در اين شهرستان زياد مي باشد که اين امر نياز به برنامه ريزي منسجمي جهت توسعه روستاها دارد.

حسين پور آقائي افزود: دهياران شهرستان لردگان مشکلات بسياري از جمله وجود ساخت و سازهاي غير مجاز، عدم وجود مکان دفن زباله، نظافت نامطلوب ورودي روستاها و ... را دارند که نياز است در اين زمينه نهايت همکاري با دهياران جهت رفع مشکلات را داشته باشيم  و از آنجايي که دهيران به عنوان نمايندگان عالي دولت در روستاها مي باشند لازم است به صورت جدي به رفع مشکلات روستاها بپردازند.

وي تصريح کرد: ساخت و سازهاي غير مجاز در روستاها باعث مي شود که طرح هاي روستاي در روستاها اجرا نشوند که ساخت و سازهاي مجاز در شهرستان لردگان بيشتر به دليل هزينه هاي بالاي تهيه نقشه، عدم آموزش مردم، هزينه بالاي صدور پروانه، هزينه بالاي نظام مهندسي مي باشد که واقعا تهيه اين هزينه ها براي مردم روستاها مشکل است که نياز به بررسي و پيگيري دارد.

در ادامه سعيدرضا جندقيان معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياريهاي کشور گفت: شهرستان لردگان از استعدادهاي طبيعي و انساني بسيار خوبي برخوردار است که نياز است با همت و پشتيباني مسئولين از اين استعدادها به خوبي استفاده نمود.

وي گفت: تعداد بسيار بالاي روستاها در شهرستان لردگان و وجود فاصله نقش دهياران در توسعه اين شهرستان را بالا خواهد برد بنابراين نياز است که حمايت ويژه اي از دهياران به عمل بيايد.

جندقيان گفت: در دولت تدبير و اميد نگاه ويژه اي به دهياران وجود دارد به طوري که از حدود 113 ميليارد توماني که به حساب دهياران واريز شد 90 ميليلرد آن در دولت يازدهم بوده است که اين امر نشان از توجه ويژه اين دولت به روستاها و نقش انها در توسعه کشور دارد.

وي گفت: لازم است کليه دهياران روستاهاي خود را به خوبي بشناسند و نقاط ضعف و قوت آن را شناسايي نمايند زيرا اولين گام در رشد و توسعه روستا آشنايي دقيق با مسائل و مشکلات مي باشد.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس