آخرین اخبار
کد مطلب: 125587
ضمن درخواست براي «ترور بشار اسد»
سناتور آمريکايي: ترامپ درصدد پاره کردن برجام است/ نمي‌توانيم سوريه را به ايران و روسيه تقديم کنيم
تاریخ انتشار : 1397/01/27 21:36:02
نمایش : 1900
يک سناتور ارشد آمريکايي با بيان اينکه بايد رئيس‌جمهور سوريه را هدف قرار داد، گفت که واشنگتن نمي‌تواند سوريه را به روسيه و ايران تقويم کند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از راه دانا؛  سناتور ارشد جمهوريخواه و عضو کميته نيروهاي مسلح سناي آمريکا در مصاحبه با فاکس نيوز، ابتدا از مواضع سياست خارجي دونالد ترامپ در زمينه‌هايي چون داعش، کره شمالي، ايران و روسيه قدرداني کرد.

«ليندسي گراهام» اين سناتور آمريکايي در بخش مربوط به ايران گفت: «او (ترامپ) در صدد پاره کردن توافق هسته‌اي ايران است، توافقي که آنرا وحشتناک مي‌خواند و خواهان رسيدن به توافقي بهتر است».


ليندسي گراهام سناتور آمريکايي

از نظر او، دونالد ترامپ به طور کلي از زمان آغاز رياست جمهوري در آمريکا مواضع خوبي در سياست خارجي اتخاذ کرده است.

اين قانونگذار آمريکايي با انتقاد از «حمله محدود» آمريکا به سوريه گفت: «آنچه که او چند روز قبل انجام داده، همه اين دستاوردها را به خطر مي‌اندازد و به نظر من، او بايد موضع خود را در قبال (بشار) اسد در سوريه تغيير دهد».

وي ادامه داد: «اگر شما اسد باشيد و بشنويد که رئيس‌جمهور (آمريکا) بگويد که من کاري مي‌کنم که هزينه سنگيني بپردازيد و "تو حيوان هستي" اما شاهد يک حمله نظامي باشيد که به هيچ وجه زندگي شما را عوض نمي‌کند، در نتيجه صبح روز بعد از خواب بيدار شده و به سر کار برمي‌گرديد. اگر شما روسيه و ايران باشيد و ببينيد که پنتاگون خطرپذير نيست و تا سر حد مرگ از مقابله با روس‌ها نگراني دارد، اينطور فکر مي‌کنيد که پنتاگون بدون هرگونه جنگي، خواهان تقديم سوريه به ما (ايران و روسيه) است».

سناتور آمريکايي در ادامه خواسته خود درباره ترور کردن رئيس‌جمهور سوريه را تکرار کرد؛ اظهارنظري که وي پيش‌تر نيز آن را بيان کرده بود.

وي گفت: «من (ترامپ را ) يک فرمانده کل قوايِ دچار تناقض مي‌بينم. وقتي رونالد ريگان با موضوعي شبيه به اين مواجه بود زماني که (معمر) قذافي پنج تن از اعضاي نيروي هوايي آمريکا را در باشگاه شبانه در برلين کشت، ليبي را بمباران کرد و تلاش کرد که قذافي را هدف قرار دهد و چند فرزند او را کشت؛ بعد از اين حمله، قذافي به فردي متفاوت تبديل شد. ما اينجا (در حمله به سوريه) يک فرصت واقعي را براي انجام کار درست از دست داديم».

وي افزود: «ما نمي‌توانيم سوريه را به روس‌ها و ايراني‌ها تحويل دهيم چرا که سوريه تبديل به يک اردگاه نظامي براي ايراني‌ها خواهد شد و شما هرگز نخواهيد توانست به طور کامل داعش را نابود کنيد مگر آنکه از ايراني‌ها و اسد خلاص شويد».

سخنان جنگ‌طلبانه گراهام را مي‌توان در کنار بسياري از تحليل‌هاي رسانه‌هاي غربي قرار داد که حمله 25 فروردين آمريکا، فرانسه و انگلستان به سوريه را حمله‌اي کم‌اثر توصيف کرده‌اند که اثري بر واقعيات ميداني سوريه نخواهد داشت.

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس