آخرین اخبار
کد مطلب: 125562
شايعات عجيب و غريب آموزش و پرورشي در فضاي مجازي
تاریخ انتشار : 1397/01/06 11:45:04
نمایش : 2925
در شرايطي که وزارت آموزش و پرورش قرار است تنها ۱۷ هزار نفر را طي آزمون استخدامي جذب کند، برخي کانال‌هاي تلگرامي از جذب ۷۰ هزار نفر در آزمون استخدامي آموزش و پرورش خبر مي‌دهند.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از راه دانا؛ برخي افراد براي آنکه بتوانند براي سايت‌ها و کانال‌هاي خود در فضاي مجازي، مشتري دست و پا کنند به هر کاري دست مي‌زنند؛ به عنوان مثال خبري منتشر مي‌شود مبني بر اينکه يک هنرمند معروف دچار سانحه شده است يا خبر از فوت هنرمند و بازيکن مشهوري مي‌دهند؛ خبرهاي کذبي که گاهي اوقات دلنگراني‌ها و مشکلاتي را نيز به وجود مي‌آورد.

شايد اگر هنرمندان و بازيکناني که اين چنين با عنوان آنها بازي مي‌شود، پيگيري حقوقي مي‌کردند و اين افراد مجازات مي‌شدند، اکنون انتشار اخبار کذب در فضاي مجازي اپيدمي نمي‌شد.

در حوزه آموزش و پرورش با حدود يک ميليون فرهنگي، 13 ميليون دانش‌آموز و جامعه 26 ميليون‌ نفري والدين دانش‌آموزان، تأثير اخبار کذب، تأمل برانگيز است.

به عنوان مثال از همان روزهاي ابتدايي ايام نوروز در برخي کانال‌هاي تلگرامي اخباري مبني بر تعطيلي روزهاي 14 و 15 فروردين ماه، منتشر مي‌شود که چنين چيزي صحت ندارد.

يا اينکه اين روزها خبر ابلاغ احکام معلمان و افزايش حقوق آنها منتشر مي‌شود که اين موضوع را علي الهيار ترکمن معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تکذيب کرد.

نکته جالب‌تر اينکه وقتي بر تبليغات مورد نظر کليک مي‌کند، وارد کانال جديدي مي‌شويد که آن هم پر از اخبار کپي و در کنار آن شايعات فراوان است.

يا در مثالي ديگر، مي‌توان به آزمون استخدامي آموزش و پرورش اشاره کرد، در شرايطي که اين وزارتخانه قرار است تنها ۱۷ هزار نفر را در آزمون استخدامي جذب کند، در برخي کانال‌هاي تلگرامي از جذب ۷۰ هزار نفر در آموزش و پرورش خبر مي‌دهند.

برخي نيز در شرايطي که هنوز دفترچه‌اي منتشر نشده است، اقدام به ارسال فايل‌هايي مي‌کنند که گاهي اين فايل‌ها دردسرساز هم هستند و خطرات بسياري از بابت هکرها و نفوذ در گوشي‌هاي تلفن و کامپيوتر افراد به همراه دارند.

در کنار شايعات، حمله به مسئولان آموزش و پرورش و تخريب تمام اقدامات انجام شده در نظام تعليم و تربيت نيز از اقدامات اين افراد است و به نوعي حس يأس و دلسردي به جامعه القا مي‌شود.

به نظر مي آيد که آموزش و پرورش مي‌تواند با اين کانال‌ها برخورد قانوني کند و اجازه ندهد که افرادي با انتشار اخبار دروغين، فضاي يأس را در جامعه نفوذ دهند.

مسلماً در اين بحث موضع ما منع «نقد کردن» نيست بلکه نقد کردن بسيار هم به نفع نظام تعليم و تربيت است اما نقد کردن با تخريب دو بحث جداگانه است که متأسفانه برخي راه‌ تخريب را در پيش گرفته‌اند و در اين مسير از هرگونه بداخلاقي ابا ندارند.

اما يک راه براي در امان ماندن از شايعات اين سايت‌ها و کانال‌هاي تلگرامي است و اينکه تنها اخبار را از طريق سايت آموزش و پرورش و خبرگزاري‌هاي رسمي کشور دنبال کنيد و کانال‌هاي خبري را از رسانه‌هاي رسمي براي مشاهده اخبار انتخاب کنيد.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس