آخرین اخبار
کد مطلب: 125520
گزارش /
عدم پوشش شبکه ديجيتال در روستا هاي لردگان، اهالي را مجبور به استفاده از ماهواره کرده است+ پاسخ مسئولين
تاریخ انتشار : 1396/12/05 10:04:25
نمایش : 1998
بش از 20 روستاي بزرگ در شهرستان لردگان متاسفانه در نقطه کور فرستنده هاي ديجيتال قرار دارند و اکثر ساکنان روستاهاي اين شهرستان از دريافت اموج شبکه ديجيتال صدا و سيما بي بهره اند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ سيستم ديجيتال تجربه اي جديد در عرصه تماشاي تلويزيون بوجود آورد و در اين سيستم افزون بر ايجاد امکان ارائه شبکه هاي تلويزيوني بيشتر، کيفيت صدا و تصوير نيز بهبود يافته است.

قابليت ارائه تعداد شبکه هاي بيشتر، کيفيت صدا و تصوير بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنماي الکترونيکي برنامه ها، اطلاعات اضافي در کنار تصاوير، زبان دوم مانند شبکه آي فيلم، پيام نما با کيفيت بالاتر و خدمات ويژه نابينايان و ناشنوايان از امکاناتي است که در سيستم ديجيتال تعريف شده است.

فرستنده ديجيتال در لردگان در اسفند ماه سال 92 به صورت رسمي کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با مشکل اختلالات تصوير و عدم پوشش سراسري در سطح شهرستان روبرو بود که موجب نارضايتي شهروندان شده است.

قاسم سليماني دشتکي استاندار وقت چهارمحال و بختياري در مراسم  افتتاح و راه اندازي سامانه تلويزيون ديجيتال شهر لردگان و ساير نقاط شهرستان لردگان را ضروري خواند و اظهار کرد: تا پايان سال 1393 تمامي نقاط اين شهرستان زيرپوشش اين سامانه قرار گيرد اما متاسفانه با گذشت پنج سال هنوز در برخي از نقاط روستايي اين شهرستان پوشش اين شبکه ميسر نشد.

يکي از شهروند لردگاني در روستاي بردبر با ابراز گلايه مندي از سوي مسئولين استاني و صدا و سيما استان گفت: عدم پوشش شبکه ديجيتال در اين روستا موجب نارضايتي برخي شهروندان شده است و  بر همين اساس باعث روآوردن مردم به ماهواره شدند.

جوانان و اهالي برخي از روستاهاي شهرستان لردگان نيز با ارسال  طومار و نامه اي به مديرکل صدا وسيماي مرکز چهارمحال وبختياري با اين عنوان نوشته اند: همانگو که مستحضريد شدت جنگ نرم وضد دين، ارزشها واعتقادات از طريق تهاجم فرهنگي دشمنان اسلام بويژه وجود ماهواره در خانواده هاي روستايي و شهري صورت مي گيرد و رسالت صدا و سيما در بعد انقلابي وارزشي صيانت از فرهنگ اسلامي و قوميت هاست ومتاسفانه روستاهاي بردبر، دهنو بردبر، هرمو، صالحات، زرين درخت، عشاير سرنجد، منطقه صنعتي شمال دهنو بردبر، باجمعيتي بيش از ۷هزار نفر از يک دکل وگيرنده تلويزيوني دهه ۷۰ استفاده مي کند که همواره با خرابي و مشکلات فني متعدد همراه است و در فصول پاييز و زمستان تماماً با قطعي مواجهه مي باشد واين مشکلات باعث شده اهالي اين روستاها به ماهواره براي بهره مندي از اخبار روز روي آورند،  لذا از حضرتعالي انتظارداريم موضوع جايگزين ديجيتال به جاي گيرنده سنتي قديمي وبي کيفيت دراين منطقه گردد قطعا دلسوزي حضرتعالي وهمکاري مسولان اجرايي استان وشهرستان کمک بزرگي به پيشگيري از تهاجم نرم دشمنان خواهد داشت.


 معاون فني صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختياري پاسخ مي دهد

محمدامين صفاري معاون فني صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختياري در پاسخ به عدم پوشش در برخي از نقاط روستايي شهرستان لردگان و ديگر شهرستان هاي استان گفت: براي راه اندازي يک ايستگاه ديجيتال بيش از 300 ميليون تومان اعتبار نياز دارد  که توسط سازمان صدا و سيما تأمين شود اما قبل از آن لازم است از طريق استانداري چهارمحال و بختياري اعتبارات و تجهيزاتي از قبيل برق، مکان، حصار کشي و ... فراهم گردد تا سازمان صدا و سيما بتواند براي محل هايي که امکان پوشش شبکه ديجيتال  وجود ندارد را فراهم نمايد .

صفاري بيان داشت: در سال گذشته  با تلاش صدا و سيماي استان حدود 30 ايستگاه ديجيتال در شهرستان هاي نه گانه استان نصب و راه اندازي شد و ان شاالله نيز 20 ايستگاه ديگر در دستور کار اين سازمان است و برخي از روستاهاي شهرستان لردگان نيز از اين نعمت برخوردار مي شوند .

انتهاي پيام /630 ل

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس