آخرین اخبار
کد مطلب: 125518
کارشناس پليس فتا استان بوشهر تاکيد کرد:
دختران از انتشار اطلاعات شخصي و خصوصي خود در فضاي مجازي اجتناب کنند
تاریخ انتشار : 1396/12/03 09:48:58
نمایش : 3008
کارشناس پليس فتا استان بوشهر با بيان اينکه حفظ حريم خصوصي در فضاي مجازي در گام اول بر عهده خود کاربر است، گفت: رعايت اين حريم در فضاي مجازي مانع از تعددي مجرمان سايبري به آن شده و کاربر را در برابر بسياري از تهديدات مثل اخاذي، باج خواهي و... حفظ مي‌کند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: کارشناس پليس فتا استان بوشهر در راستاي‌ آشنايي نوجوانان با فرصت‌ها و تهديدات فضاي مجازي در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه رازي، ضمن تعريف لغوي فضاي سايبري و معرفي پليس فتا به وظايف و اهميت تأسيس اين پليس در سطح کشور پرداخت و گفت: امروز دشمن سعي مي‌کند از راه‌هاي گوناگون  به اخلاق اسلامي جوانان لطمه وارد کند که شما به عنوان سرمايه‌هاي گرانبهاي انقلاب اسلامي و آينده سازان کشور عزيز  بايد هوشيار و هوشمندانه گام برداريد و سعي کنيد آگاهانه در فضاي مجازي فعاليت کنيد و از فرصت‌هاي آن در پيشبرد اهداف بلندتان استفاده کنيد.
 
وي با توجه به توسعه روزافزون فضاي مجازي‌ از دانش آموزان خواست‌: سواد اينترنتي خود را افزايش داده و با دقت خاصي از اين فضا استفاده کنند و سعي کنند به هيچ عنوان اطلاعات شخصي و خصوصي خود را در گروه‌هاي اجتماعي انتشار ندهند.
 
به گفته وي انتشار فايل‌هاي خصوصي از مهمترين آسيب‌هاي اجتماعي در نوجوانان است.
 
اين کارشناس سايبري با اشاره به سرقت اطلاعات شخصي کاربران توسط مجرمان سايبري گفت: مهمترين مانع براي جلوگيري از سرقت اطلاعات کاربران، عدم انتشار و به اشتراک گذاري تصاوير و اطلاعات شخصي و محرمانه است.
 
وي تاکيد کرد: حتي سيستم‌هاي رايانه‌اي متصل به اينترنت بايد فاقد اطلاعات مهم شخصي، خصوصاً عکس‌هاي خانوادگي باشد.
 
اين کارشناس سايبري در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به سرقت‌هاي حساب بانکي توسط سارقان در فضاي مجازي به خريد کالا به صورت اينترنتي اشاره کرد و گفت: هيچگاه ناآگاهانه و بدون هماهنگي با خانواده از سايت‌هاي اينترنتي کالايي خريداري نکنند و در خريد آنلاين حتما مراقب دام فيشينگ مجرمان سايبري باشيد.
 
کارشناس پليس فتا در ادامه اعتياد اينترنتي، افسردگي، بي بند و باري را از ديگر تهديدات فضاي مجازي برشمرد و افزود: کاربران بايد با برنامه دقيق و مدون در استفاده از فضاي مجازي خصوصا شبکه‌هاي اجتماعي و بازي‌هاي رايانه‌اي فعاليت نمياند و مراقب باشند تا نه تنها در دام اعتياد فضاي مجازي نيفتند بلکه از مشکلات جسمي و روحي اين فضا نيز در امان بمانند.
 
گفتني است، اين برنامه دو ساعت به طول انجاميد و دانش آموزان سوالات خود را در راستاي فضاي مجازي مطرح و راهنمايي‌هاي لازم به آنان ارائه شد.

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس