آخرین اخبار
کد مطلب: 125385
بخشدار مرکزي لردگان خبر داد:
دردسرهاي دانش آموزان روستاي نساء کوه لردگان براي رفتن به مدرسه تمام شد
تاریخ انتشار : 1396/09/21
نمایش : 1875
به لطف و کمک رسانه‌هاي مجازي و با پيگيري بخشدار مرکزي شهرستان لردگان اهالي روستاي نساءکوه از نعمت آب، جاده، مدرسه و برق برخوردار مي شوند .
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، ظاهراً داستان عبور از رودخانه با قرقره (جره) تمام شد و ماجرا از اين قرار بود که  دانش‌آموزان مقطع ابتدايي روستاي محروم "نساء‌کوه پشتکوه ميلاس" شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختياري براي رفتن به مدرسه بايد از روخانه‌اي عريض و بسيار پرآب به نام خرسان عبور مي کردند که به‌دليل محروميت از ساخت پل ارتباطي بر روي اين رودخانه، دانش‌آموزان خردسال اين روستا مجبورند صرفاً با استفاده از يک سيم بکسل که از يک سوي روخانه به سوي ديگر روخانه وصل شده، به‌صورت بسيار خطرناک و دلهره‌آوري عبور کنند.

خبرنگار سلام لردگان در خصوص پيگيري و رسيدگي به مشکلات اين روستا سراغ بخشدار مرکزي شهرستان لردگان رفت که در پاسخ، علي فتاحي بخشدار مرکزي بيان داشت: روستاي نساء کوه ميلاس در فاصله 35 کيلومتري شهر لردگان و در نقطه صفر مرزي و آخرين نقطه استان چهار محال و بختياري همجوار با استان کهگيلويه و بويراحمد واقع شده است .

وي افزود: اين روستا، روستايي قشلاقي و طبق سرشماري سال 1395 داراي 9 خانوار و 31 نفر که در طول سال فاقد سکنه است و اهالي اين روستا فقط در فصل سرد سال در اين روستا سکونت مي کنند.

فتاحي بيان داشت: اين روستا تا امروز فاقد هيچ گونه خدمات گاز، برق، آب و... است ولي با پيگيري هايي که به عمل آمد از طريق اداره برق شهرستان لردگان مسير برق به اين روستا طراحي شد که به زودي برق اين روستا حل مي شود.

بخشدار مرکزي لردگان در خصوص جاده  دسترسي به اين روستا گفت: يک دستگاه بيل ميکانيکي هم اکنون از پل شهيد نژندي به طول 3 کيلومتر تا روستاي نساء کوه در حال ايجاد جاده است و از طريق اداره راه و شهرسازي شهرستان يک دستگاه بولدوزر نيز جهت پيشرفت کار جاده پيگيري شد و به زودي در کمتر از يک هفته جاده دسترسي به اين روستا پايان مي يابد .

وي افزود: آب آشاميدني اين روستا از طريق اداره آب روستايي شهرستان پيگيري شد که قرار شد از روستاي همجوار ( روستاي انجو) براي اين تعداد خانوار آبرساني شود .

فتاحي از احداث پل نفر رو  به اين روستا خبرداد و گفت: از طريق شرکت نفت پاسارگاد تهران رايزني هايي صورت گرفت که اين شرکت قول دادند به صورت خيري  پل نفر رو  که از روي رودخانه خرسان گذر مي کند را احداث نمايند .

وي به احداث يک مدرسه يک کلاسه در اين روستا که کمتر از يک هفته کار آن به اتمام مي رسد گفت: با احداث جاده و مدرسه براي اين روستا ديگر نياز مبرم به پل نفر رو کمتر احساس مي شود .

بخشدار مرکزي لردگان تصريح کرد: تا راه اندازي جاده و مدرسه اين روستا گهواره و کابل  قرقره (جره) اين روستا  تعويض شد و دانش آموزان با خيال راحتر مي توانند از اين رودخانه عبور کنند .  
 



انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
 
داریوش حسین پور آقایی
| |
1396/09/22 14:03:33
0
0
اینجا لورستان (مناطق لور نشین) است بدبختی را میتوانی در خشت خشت این دیار بیابی، خیالت تخت چشم بصیرت هم نمیخواهد.(dj)
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس