آخرین اخبار
کد مطلب: 125383
سرلشکر باقري: انگلستان کفتار پير استعمار است
تاریخ انتشار : 1396/09/20 10:42:06
نمایش : 2724
سرلشکر محمد باقري رئيس ستادکل نيروهاي مسلح گفت:انگلستان که کفتار پير استعمار است، با کوچ دادن يهوديان به فلسطين تلاش کرد که تمرکزي از يهود را ايجادکند و اين توطئه‌اي بود که اسم آن را هولوکاست گذاشتند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از مشرق، سرلشکر محمد باقري رئيس ستادکل نيروهاي مسلح صبح امروز در همايش ملي قدرت‌هاي بزرگ و امنيت منطقه غرب آسيا،  گفت: بعد از جنگ جهاني دوم، سه جبهه ژئواستراتژيک مطرح بود که اينها منطقه اول اروپاي شرقي، دوم جنوب شرق آسيا و منطقه سوم جنوب غرب آسيا است.

 

وي افزود: به مرور زمان منطقه جنوب غرب آسيا اهميت خود را حفظ کرد و از اهميت مناطق ديگر کاسته شد؛ وقوع انقلاب اسلامي، تحميل جنگ 8 ساله به پيشتازي صدام معدوم، فروپاشي شوروي و حوادث بعد از 11 سپتامبر، غرب آسيا را به «هارت لند» جهاني تبديل کرد.

 

رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با بيان اينکه اين منطقه دربرگيرنده 70 درصد ذخاير فسيلي است که مهم‌ترين عامل گرداننده صنعت، هنوز انرژي فسيلي است، اظهار داشت: اين منطقه محل پيدايش کشاورزي، شهرنشيني و اولين دولت‌ها است؛ همچنين وجود مناطق ژئواستراتژيک مثل تنگه باب‌المندب، تنگه هرمز، تنگه داردانل و جزاير سه‌گانه، حائز اهميت است. براساس اين عوامل، اهميت توجه قدرت‌هاي جهاني به اين منطقه روز به روز افزايش پيدا مي‌کند و قدرت‌ها در اين منطقه براي نفوذشان دست به کار مي‌شوند.

 

 

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: علت جنگ جهاني اول  طمع قدرت‌هاي غربي به سرزمين‌هاي عثماني بود و پيدايش نفت و تأثير آن بر چرخ صنعت، اين جايگاه را افزايش داد و قدرت‌هاي پيروز جنگ جهاني اول قيمومت برخي سرزمين‌ها را دست گرفتند و انگلستان که کفتار پير استعمار است، با کوچ دادن يهوديان به فلسطين تلاش کرد که تمرکزي از يهود را ايجاد کند و اين توطئه‌اي بود که اسم آن را هولوکاست گذاشتند، اين روند را تسريع کرد و يهوديان امروز از نظر کمي بر جمعيت بومي فلسطين غلبه پيدا کرده‌اند.

 

سرلشکر باقري با بيان اينکه اين، جاي پايي براي توطئه‌افکني در منطقه غرب آسيا شد و شعار اين دولت اين بود که "حدودک يا اسرائيل من الفرات الي النيل" و مي‌خواستند از فرات در عراق تا نيل در مصر را در دست بگيرند و از نظر فيزيکي برخي کشورهاي منطقه را تصرف کنند، گفت: اين حکومت غاصب در طول عمر کوتاهش از 1948 تا امروز مسيرش ظلم و تجاوز و کودک‌کشي بوده است،  اعلام پايتختي قدس سرآغاز يک انتفاضه بزرگ است و حتي توسط همپيمانان آمريکا قابل هضم نيست و اين تصميم غلط سرآغاز اتفاقات مبارکي خواهد بود.

 

وي با بيان اينکه تا زماني که منابع ارزشمند منطقه تاثير خود را دارد،  آمريکا اردوي خود را در منطقه ما حفظ مي‌کند، گفت: قطعا اگر انقلاب اسلامي اتفاق نمي‌افتاد اسراييل بخش مهمي از سرزمين آرماني‌اش را تحقق مي بخشيد.  

 

رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با اشاره به اينکه در سال‌هاي 2001 تا 2005 جنگ‌هاي افغانستان و عراق را داشتيم و آمريکايي ها 2 هزار ميليارد دلار خرج کردند که دستاورد آن يا هيچ بوده يا اندک، گفت:  از 2006 نيز جنگ‌هاي 22 روزه و 33 روزه اتفاق افتاد که در همه آنها اسرائيل شکست خورد. اين شکست‌ها نه در برابر قدرت‌هاي منطقه که در برابر گروه هاي چريکي منطقه بود.

 

وي افزود: دشمنان براي اين لقمه چرب و نرم غرب آسيا از آسيب موجود در جهان اسلام به نام قشري گري استفاده کردند و دوگانه شيعه و سني را درست کردند و با ايجاد تکفيري‌ها، منطقه در اين آتش سوخت که بحمدالله روزهاي پاياني آن را به سر مي بريم. در سوريه تلاش‌شان سرنگوني بشار اسد به جرم حمايت از جبهه مقاومت بود که داعش را براي کار به وجود آوردند اما امروز سرزمين سوريه عمدتا پاکسازي شده است.

 

سرلشکر باقري خاطرنشان کرد: منطقه کوچکي تحت حمايت اسرائيل در اختيار داعش قرار دارد که آنهم به موقع مورد حمله قرار خواهد گرفت و آزاد مي شود و امروز همه جهان حتي آمريکا ادامه حکومت بشار اسد را پذيرفته‌اند.رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با اشاره به جلسه آخر شوراي همکاري خليج فارس، گفت: در اين جلسه در کويت، سه کشور نيامدند و اين اختلاف حاصل مسيري است که تلاش کردند در اين سال‌ها انجام دهند.

 

وي افزود: به لطف الهي جبهه اسرائيل و صهيونيست‌ها ذليل شدند و اقدامات‌شان انفعالي است و نتيجه عکس مي دهد و تصميمات نامناسبي مي‌گيرند که آسيب آن را خواهند ديد. البته دشمن ما دست بسته و عاجز نمي‌ماند و درصدد است در جايي از منطقه کاري را شروع کند که بايد هشيار بود.

 

سرلشکر باقري گفت: اين منطقه نياز به قدرت‌هاي بزرگ ندارد.  جمهوري اسلامي آنقدر بزرگوار است که کشورهاي خطاکار منطقه را ببخشد.

 

وي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي ريشه مشکلات منطقه است و مسلمانان منطقه اين غده سرطاني را تحمل نمي کنند، گفت: راه حل مشکلات منطقه احترام به نظرات کشورها است و مردم سرزمين‌هاست و بايد درباره نحوه حکومت و حاکمان‌شان، مردم تصميم بگيرند و مرزهاي موجود در منطقه بايد محترم شمرده شود. اگر اکراد حرفي با حکومت‌شان دارند و يا همسايه‌ها با هم اختلاف دارند بايد با گفت‌وگو مشکل خود را حل کنند و به جنگ و درگيري کشيده نشود.

 

رئيس ستادکل نيروهاي مسلح خاطرنشان کرد: ما در جنگ جهاني اول و دوم اعلام بي طرفي کرديم اما در هر دو جنگ دچار اشغال شديم و در جنگ جهاني اول، ايران قحطي آمد و پنجاه درصد جمعيت ما را نابود کرد.  علت اشغال کشور ما حکومت فاسد و ناتواني نظامي و اعتماد به بيگانه بود. موقعيت کشور ما ايجاب مي کند وضعيت ديگري داشته باشيم. ما در مهم ترين نقطه جهان قرار گرفتيم و هر حادثه اي بر ما تاثيرگذار است و بايد توان دفاع از خود را داشته باشيم. تنها راه بقاي ما قدرت و عزت ايران است.

 

سرلشکر باقري گفت: مهم ترين عامل قدرت اتکا به قدرت الهي است و در پرتو آن حکومت الهي و ولايت فقيه است. قدرت دفاعي ما بايد در حدي باشد که از خودمان دفاع کنيم. اگر مردم از حکومت جدا شوند جمهوري اسلامي معنا ندارد. در بعد دفاع بايد خوداتکا باشيم و هوشياري و غافلگير نشدن مسئله مهمي است که در تدوين راهبردها به آن توجه داريم.

منبع: تسنيم
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس