آخرین اخبار
کد مطلب: 125346
گفتگوي با مخترع لردگاني/
ثبت شش اختراع توسط مخترع لردگاني
تاریخ انتشار : 1396/08/27 12:18:24
نمایش : 3464
ابراهيم صالحي متولد سال 1371 ساکن شهرستان لردگان دانشجوي مرکز علمي کاربردي جهاد دانشگاهي شهرکرد، تاکنون شش اختراع را ثبت نموده و چهار اختراع را نيز به تأييد رسانده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛  ابراهيم صالحي متولد سال 1371  ساکن شهرستان لردگان دانشجوي مرکز علمي کاربردي جهاد دانشگاهي شهرکرد، تاکنون شش اختراع را ثبت نموده و چهار اختراع را نيز به تأييد رسانده است.

خبرنگار سلام لردگان؛ لطفاً درخصوص اختراعاتي که تاکنون ثبت نموده ايد توضيحاتي بفرماييد؟

ابراهيم صالحي؛
دستگاه ماژول اسلحه،
زمان و مکان دقيق شليک را رصد مي‌کند، با توجه به بازپرسي‌هايي که پس از شليک از مأموران پليس مي‌شود اين ماژول با رصد دقيق زمان، مکان و فاصله شليک اين مشکل را رفع کرده است.
 



 
دستگاه هوشمند جلوگيري از سرقت خودرو
اين دستگاه بر روي خودرو نصب مي‌شود و صاحب خودرو مي‌تواند بدون محدوديت زمان و مکان از طريق تلفن همراه خود موقعيت مکاني خودرو را رديابي کند، هم‌اکنون تعدادي از اين دستگاه‌ها در شهرهاي مختلف کشور به فروش رسيده که با استقبال خوبي نيز مواجه شده است.

کنترل سوخت و آلودگي هوا
اين دستگاه نيز با نصب بر روي خودرو در توقف‌هاي بالاي 25 ثانيه خودرو را در حالت خواب قرار مي‌دهد که با فشار دادن پدال بالا فاصله خودرو روشن مي‌شود.

کلاه کاسکت ايربگدار
عملکرد اين کلاه دقيقا مانند مکانيزم ايربگ خودرو است. استفاده از اين کلاه سبک، بسيار ساده است و موتورسواران به راحتي مي توانند از آن استفاده کنند.
 

خبرنگار سلام لردگان؛ طرح  کلاه کاسکت ايربگدار چگونه به ذهن شما خطور کرده است؟

ابراهيم صالحي؛ با ديدن تصادفات منجر به فوت گوناگون موتوسيکلت سواران که به دليل گرم بودن محفظه داخلي کلاه و عدم ديد از هر دو طرف و سنگيني کلاه بر روي سر از کلاه کاسکت استفاده نکرده بودند؛ جرقه اين ايده به ذهنم خطور کرد.

خبرنگار سلام لردگان؛ اين نوع ايربگ چگونه عمل مي کند؟
ابراهيم صالحي؛ نوعي کلاه کاسکت ايربگدار است که به صورت يقه به دور گردن راکب موتور بسته مي شود و هنگام ضربه  خوردن و زاويه بر سر راکب موتوسيکلت، باز شده و ايمني آن را مي توان پنج تا شش برابر بيش تر از کلاه کاسکتهاي  موجود در بازار تضمين کرد.
عملکرد اين کلاه دقيقا مانند مکانيزم ايربگ خودرو است. استفاده از اين کلاه سبک، بسيار ساده است و موتورسواران به راحتي مي توانند از آن استفاده کنند.

خبرنگار سلام لردگان؛ مدل خارجي آن براي چه مصارفي طراحي شده است؟
ابراهيم صالحي؛ در کشورهاي خارجي اين کلاه کاسکت براي دوچرخه سواران توليد و مورد استفاده قرار گرفته و ما با استفاده از مهندسي معکوس براي استفاده موتور سيکلت سواران طراحي و ساخته ايم.


خبرنگار سلام لردگان؛ چه ميزان وقت صرف طراحي تا نمونه سازي شده است؟ در چه فضايي اقدام براي کار کرده ايد؟
ابراهيم صالحي؛ حدودا 10 ماه زمان صرف ساخت نمونه اوليه بررسي ايده بومي ايربگ موتورسواران بالشتک موتورسوار و تست اين سيستم در مرکز رشد شده است. در کارگاه صنعتي سازمان بسيج علمي پژوهشي و جهاد دانشگاهي دانشگاه علمي و کاربردي نيز آزمايش شد.

خبرنگارسلام لردگان؛ چقدر هزينه تا به امروز انجام داد هايد؟ و قيمت نهايي را براي مصرف کننده چقدر پيش بيني مي کنيد؟
ابراهيم صالحي؛ ساخت نمونه آزمايشي مبلغ هفت ميليون تومان هزينه و نمونه پاياني براي مصرف کنندگان در حدود 300 هزار تومان برآورد مي شود.

خبرنگار سلام لردگان؛  آيا با اين طرح رتبه يا مقامي هم کسب کرد ه ايد؟
ابراهيم صالحي؛ در جشنواره مبتکرين و مخترعين ايران با نظر هيات داوران عنوان بهترين ايده را از آن خود کرده و مورد تحسين هيات داوران پژوهشکده صنعتي علوم تحقيقات نيروي انتظامي و بنياد ملي نخبگان نيز قرار گرفتم.
 

خبرنگار سلام لردگان؛ کار شما به مرحله تجاري سازي رسيده است؟
ابراهيم صالحي؛ خير. چون خيلي از زمان طراحي اين کلاه نگذشته است. در نهايت اگر هيچ ارگان دولتي براي توليد ما را حمايت نکند؛ خودم شروع به توليد اين نمونه کلاه خواهم کرد و مطمئن هستم که بازار خيلي خوبي خواهد داشت.

خبرنگار سلام لردگان؛ در چه نمايشگاهي حضور داشت هايد؟
ابراهيم صالحي؛در نمايشگاه علم تا عمل، مبتکرين و مخترعين دانشگاه صنعتي اصفهان، نمايشگاه پژوهش، نمايشگاه هفته دفاع مقدس، نمايشگاه هاي بي نالمللي ايپاس و فاينکس الکامپ. بهترين جشنواره و نمايشگاه از نظر همه مخترعان، فاينکس 2013 بوده است. به اين خاطر که در اين نمايشگاه رييس فدراسيون مخترعان جهان حضور داشتند و از نزديک با همه مخترعان ديدار داشتند.
 

خبرنگار سلام لردگان؛ کسي تمايلي به سرمايه گذاري بر روي اين طرح از خود نشان داده است؟
ابراهيم صالحي؛ فقط يک شرکت از طرف سوزوکي ژاپن در جشنواره اي پاس صحبت هاي اوليه اي کرده است.

خبرنگار سلام لردگان؛ زماني پيش آمده که نوميد شده باشيد؟
ابراهيم صالحي؛ خير. هميشه با همت مضاعف کار کرده ام.

خبرنگار سلام لردگان؛ چه انتظاري از بنياد ملي نخبگان يا هر سازمان ديگري داريد؟
ابراهيم صالحي؛ حمايت براي توليد ملي در داخل کشور و استقبال از ساخت اين کلاه، حداقل براي جلوگيري از اين همه تلفات انساني در هنگام موتور سواري.

خبرنگار سلام لردگان؛ يک مخترع خوب از نگاه شما کيست؟
ابراهيم صالحي؛ کسي که هيچ گاه از تلاش دست نکشيده و با اميد فراوان به راهش ادامه بدهد. هر ايده نويي که به ذهنش مي رسد حداقل در نوع آزمايشي هم که شده بسازد.

خبرنگار سلام لردگان؛ آيا مي توانيد مدعي باشيد که طعم شيرين موفقيت را چشيد هايد؟
ابراهيم صالحي؛ بله. چون طي سه سال توانست هام با ثبت چهار اختراع، سطح سه بنياد ملي نخبگان، عضويت انجمن مخترعين کشور و عضويت در بسيج علمي پژوهشي را به دست آورم.

و سخن پاياني.
از همه عوامل، مسوولان و همچنين شرکت هاي بزرگ توليدکننده انتظار مي رود همه جوانان با استعداد در اين زمينه را حمايت کنند و از آنان در بهبود خطوط توليد بهره ببرند.
 

 



انتهاي خبر/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس