آخرین اخبار
کد مطلب: 125306
جديدترين جزئيات از ماجراي فساد صندوق ذخيره فرهنگيان/ سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي: به زودي نتيجه را در اختيار قوه قضاييه قرار مي دهيم
تاریخ انتشار : 1396/08/08 09:31:23
نمایش : 1936
سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: عده زيادي از افراد تحت عنوان معامله، سهميه حزب و جناح هاي مشخص در کشور وارد صندوق ذخيره فرهنگيان و شرکت هاي زير مجموعه آن شده اند که همين افراد زمينه فساد را فراهم کرده و دست به اختلاس زده اند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛حسين مقصودي، سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان اظهار داشت: متن تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان آماده شده و به زودي در صحن علني مجلس قرائت و رسانه اي مي شود.

وي با بيان اينکه هنوز متن را در اختيار قوه قضاييه قرار نداده ايم اظهار داشت: مشکلي براي ارائه نتيجه تحقيق و تفحص به قوه قضاييه وجود ندارد و به زودي اين اتفاق مي افتد آنچه که مسلم است، فساد در اين صندوق قطعا وجود داشته و حتي مبالغي که براي اين فساد کشف شد بيشتر ار آن چيزي است که در ابتدا تصور مي کرديم.

سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي ضمن بيان اينکه هيات تحقيق و تفحص کاملاً شفاف در اين موضوع برخورد کرده و اهل معامله نبود عنوان کرد: از همان روز اول انواع پيشنهادات از سوي جريان هاي مختلف به ما داده شد که دست از پيگيري اين پرونده برداريم اما هيات تحقيق و تفحص هيچگاه کوتاه نيامد.

مقصودي در ادامه افزود: در پتروشيمي وابسته به صندوق ذخيره فرهنگيان يک سري فسادهايي کشف شد که از ابتدا اصلا تصور وجود فساد در اين شرکت ها و به اين شدت را نداشتيم اما با باز شدن پرونده ابعاد گسترده فساد در غالب شرکت هاي زير مجموعه اين صندوق روشن شد.

وي با يادآوري اين موضوع که تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره بيش از يک و نيم سال زمان برد عنوان کرد: ابعاد گسترده و گوناگون فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان به گونه اي بود که با ورود به هر بخش به اسناد جديدي درباره فساد دست پيدا مي کرديم، بانک سرمايه، شرکت پتروشيمي، جابه جايي املاک، قيمت هاي کارشناسي صورت گرفته، ماشين سازي اراک و ... تنها بخشي از فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان بود.

سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در ادامه گفت: بيشترين فساد در صندوق ذحيره فرهنگيان در بخش بانک سرمايه متمرکز بود که به خاطر اينکه احتمال فرار برخي از عوامل فساد از کشور وجود داشت آنها را به دستگاه قضايي معرفي کرده و در حال حاضر ممنوع الخروج هستند.

مقصودي ضمن بيان اينکه متهمين اصلي و فرعي فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان حدود 20 نفر هستند عنوان کرد: نکته جالب اين است که اختلاس گران از صندوق ذخيره فرهنگيان اصلا از بدنه فرهنگيان نبوده و افرادي خارج از مجموعه معلمي به نام متخصص وارد بدنه شرکت ها کرده که اين افراد دست به اين اختلاس هاي گسترده زده اند.

وي همچنين گفت: عده زيادي از افراد تحت عنوان معامله، سهميه حزب و جناح هاي مشخص در کشور وارد صندوق ذخيره فرهنگيان و شرکت هاي زير مجموعه آن شده اند که همين افراد زمينه فساد را فراهم کرده و دست به اختلاس زده اند.

سخنگوي فراکسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي در پايان گفت: با کمک قوه قضاييه، دولت، مجلس شوراي اسلامي، عوامل اطلاعاتي و ... انشااله حقوق از دست رفته معلمان باز خواهد گشت ولي اين موضوع نيازمند همراهي دولت در اين زمينه است.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس