آخرین اخبار
کد مطلب: 125287
پرسپوليس ۲ - الهلال ۲ ؛
حسرت قهرماني تيم‌هاي ايران ۲۵ ساله شد/ حذف آخرين بازمانده از آسيا
تاریخ انتشار : 1396/07/26 08:53:22
نمایش : 3596
تيم فوتبال پرسپوليس که ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا را با شکستي سنگين پشت سرگذاشته بود در ديدار برگشت برابر الهلال به تساوي دست يافت و به فينال نرسيد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان،به نقل از راه دانا؛ تيم هاي فوتبال پرسپوليس ايران و الهلال عربستان از ساعت ۱۹:۳۰ امروز سه شنبه در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط عمان به مصاف هم رفتند که اين ديدار با تساوي ۲ بر ۲ به پايان رسيد. گادوين منشا(۱۷ و ۶۱) براي پرسپوليس و عمر خربين(۳۰ - پنالتي و ۷۶) براي الهلال گل زدند.

اين دو تيم در شرايطي به مصاف هم رفته اند که تيم الهلال عربستان با برتري ۴ بر صفر در  ديدار رفت استرس کمتري دارد اما نماينده ايران براي صعود به فينال نياز به گل نخوردن و زدن ۴ گل براي به تساوي کشاندن کار و زدن ۵ گل براي صعود دارد. 

پرسپوليس در اين ديدار با ترکيب عليرضا بيرانوند، سيد جلال حسيني، شجاع خليل زاده، صادق محرمي، محمد انصاري، کمال کاميابي نيا(۸۰ احمد نوراللهي)، محسن ربيع خواه، محسن مسلمان(۶۵ بشار رسن)، وحيد اميري، گاودين منشا و علي عليپور به ميدان رفت.

شرح کامل اين بازي را در زير مي خوانيد:

* شروع اين بازي با يک پاس بلند از سوي سيدجلال براي منشا همراه بود که اين بازيکن در موقعيت آفسايد قرار داشت. بعد از اين صحنه پرسپوليس صاحب يکي دو موقعيت شد اما نتوانست به دروازه حريف نزديک شود.

* دقيقه ۱۷ : پرسپوليس که حملات زيادي را روي دروازه الهلال پي ريزي کرده بود در دقيقه ۱۷ توسط گادوين منشا به اولين گل خود دست پيدا کرد.

* دقيقه ۲۰ : ارسال بازيکنان پرسپوليس از جناح چپ يک فرصت ايده ال را در اختيار سرخپوشان قرار داد اما ضربه منشا با اختلاف اندکي از کنار دروازه به بيرون رفت. 

* دقيقه ۲۵: پرسپوليس که از ابتداي بازي تيم برتر ميدان بود در اين دقايق هم توپ و ميدان را در اختيار داشت و پشت محوطه جريمه حريف پاس هاي پرتعدادي را به هم مي دادند.

* دقيقه ۳۰ : داور عماني خطاي محمد انصاري پشت محوطه جريمه را پنالتي اعلام کرد و عمر خربين اين ضربه پنالتي را به گل تبديل کرد تا کار سرخ ها بسيار سخت شود.

* دقيقه ۴۰ : بازيکنان پرسپوليس که از عملکرد و قضاوت داور عماني بسيار ناراحت بودند بازي را با عصبانيت دنبال کردند. حتي برانکو هم در اين دقايق بارها به قضاوت داور اعتراض کرد و تا آستانه اخراج از کنار زمين هم پيش رفت.

* دقيقه ۴۵: پرسپوليس با اينکه بيشتر از حريف صاحب توپ بود اما در حمله کم تعداد بود و با وجود اينکه پشت محوطه حريف صاحب موقعيت هايي هم شد اما نتوانست از اين فرصت ها استفاده کند تا نيمه اول با تساوي يک به يک به پايان برسد.

* دقيقه ۴۸: علي عليپور با نفوذ از جناح راست در موقعيت خوبي براي ارسال پاس عرضي قرار داشت اما تحت فشار بودن او باعث شد ضربه اش با بي دقتي از بالاي دروازه به بيرون برود.

* دقيقه ۵۰: پرسپوليس تلاش زيادي براي رسيدن به گل داشت اما مثل نيمه اول در يک سوم دفاعي حريف کم تعداد بودند و توپ هايي که به عليپور و منشا مي رسيد بدون حمايت کننده بي ثمر مي ماند.

* دقيقه ۶۱ : علي عليپور درون محوطه جريمه توپ خوبي را براي منشا آماده کرد که ضربه محکم و دقيق اين بازيکن هم به گل دوم سرخپوشان تبديل شد.

* دقيقه ۶۵: با ورود بشار رسن به جاي محسن مسلمان فشار پرسپوليس روي دروازه حريف بيشتر شد. مسلمان هنگام خروج از زمين برخورد سردي با رسن و همچنين برانکو داشت و از تعويضش ناراحت بود.

* دقيقه ۷۶: عمر خربين که گل اول تيم آبي پوش را از روي نقطه پنالتي به ثمر رسانده بود در اين دقيقه با يک چرخش زيبا درون محوطه جريمه دروازه پرسپوليس را براي بار دوم باز کرد تا کار شاگردان برانکو براي صعود تمام شود و اندک اميدهاي اين تيم هم از بين برود.

* دقيقه ۸۲ : احمد نوراللهي که دقايقي پيش وارد زمين شده بود در حملات سرخپوشان تاثيرگذار بود و به همراه رسن موقعيت هايي را براي پرسپوليس ايجاد کرد. 

* دقيقه ۸۵ : الهلال در يکي از ضد حملات خطرناکش صاحب موقعيت گلزني شد اما توپ مهاجم اين تيم به تير دروازه پرسپوليس برخورد کرد و به زمين برگشت. 

* دقيقه ۹۰: پرسپوليس که براي رسيدن به گل برتري تلاش مي کرد در دقايق پاياني هم حملاتي را روي دروازه حريف پي ريزي کرد اما نتوانست به گل برتري برسد و در نهايت با تساوي در ديدار برگشت و مجموع شکست ۶ بر ۲ را پذيرفت و با ليگ قهرمانان آسيا خداحافظي کرد.

با حذف پرسپوليس از ليگ قهرمانان آسيا حسرت قهرماني تيم هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا به ۲۴ سال رسيد و حتي در صورتي که فصل آينده يک تيم ايراني قهرمان شود اين طلسم پس از ۲۵ سال شکسته خواهد شد. آخرين باري که يک تيم ايراني قهرمان آسيا شد مربوط به سال ۱۹۹۳ است که پاس اين عنوان را به خود اختصاص داده بود.

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس