آخرین اخبار
کد مطلب: 125237
سلام لردگان گزارش مي‌دهد/
داستان تلخ قطع درختان بلوط در لردگان تمامي ندارد+ عکس
مرگ تلخ جنگل‌های بلوط در سایه طمع‌ورزی سودجویان
تاریخ انتشار : 1396/07/01 14:24:57
نمایش : 2504
51 درصد از پوشش جنگلي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان قرار دارد و 88 درصد اين شهرستان را پوشش جنگلي تشکيل مي دهد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ قاچاق جنگلهاي بلوط در شهرستان لردگان به مرز بحراني رسيده است . هفته گذشته بيش از 100 عرصه درخت بلوط در روستاي آبچنار ارمند در فاصله 15 کيلومتري شهر لردگان آنهم در کنار جاده به وسيله دستگاه اره برقي، جاي شک و شبهه است .
 
 
شهرستان لردگان يکي از شهرستان‌هاي جنگلي استان چهار محال و بختياري که 51 درصد از پوشش جنگلي استان و 88 درصد پوشش جنگلي شهرستان را به خود اختصاص داده است که همين موضوع سبب پديد آمدن جاذبه‌هاي گردشگري و تفرجگاه‌هاي بسياري در اين منطقه شده است.
متاسفانه امروزه عوامل متعدد طبيعي و غيرطبيعي دست به دست هم داده و کمر به نابودي جنگل‌هاي بلوط بسته‌اند، يکي از عوامل غيرطبيعي نابودي جنگل‌هاي بلوط قاچاق چوب درختان بلوط توسط سودجويان است که مرگ تلخ جنگل‌هاي بلوط را آن هم به صرف اندک درآمدي بيشتر توسط سودجيان رقم زده است.

 
نبايد فراموش کرد که براي ايجاد يک درخت بلوط، بين 70 تا 150 سال زمان لازم است که گاه چندين درخت بلوط، در لحظه‌اي از تفريح ناآگاهانه، براي هميشه دود شده و بي‌هيچ جايگزيني، از تاريخ جنگل‌هاي لردگان محو مي‌شوند.
 
داستان تلخ قطع درختان بلوط در اين شهرستان ساليانه  چندين بار تکرار مي‌شود و اين نابودي تنها مختص به سودجويي افراد طمع کاري است .
برخورد قاطع‌تر با خرابکاران جنگل شايد بتواند عامل مهمي در پيشگيري از اين سودجويي باشد که اميدواريم دستگاه‌هاي ذيربط اقدامات لازم در اين زمينه را انجام دهند چرا که اگر جنگل بميرد دنيا خواهد مرد.
انتهاي پيام /630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس