آخرین اخبار
کد مطلب: 125225
هشدار؛
خطراتي که بعد از جراحي هاي زيبايي شما را تهديد مي کنند
تاریخ انتشار : 1396/06/21 09:29:28
نمایش : 2731
فلسفه جراحي پلاستيک صورت حفظ کارکرد طبيعي صورت و ايجاد يک نماي زيبا و طبيعي است در غير اين صورت عوارض جبران ناپذيري را براي فرد به همراه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ طبق آمارهاي ارائه شده از سوي انجمن بين المللي جراحان پلاستيک مربوط به سال 2013 ، بر محبوبيت عمل هاي جراحي زيبايي در بين زنان افزوده شده است.

ناگفته نماند مردان نيز به دليل تغيير فيزيولوژيک وچهره به جراحي زيبايي تمايل پيدا کرده اند.شايد شما نيز افرادي را سراغ داشته باشيد که براي عمل جراحي بيني خود دلايل ديگري را مطرح مي کنند مانند رينيت. عمل رينوپلاستي جراحي است که براي بهبود عملکرد بيني و تغيير ظاهر آن انجام مي شود اما براي انجام اين عمل هم بايد نکاتي را در نظر داشته باشيد و به اين گفته دکتر ابهري متخصص علوم رفتاري هم توجه کنيد «65 درصد جراحي هاي زيبايي غيرضروري است و80 درصد افراد بعد از جراحي بيني به اين واقعيت رسيدند که چهره آن ها تغيير چنداني نکرد.»

هدف جراحي پلاستيک صورت، حفظ کارکرد طبيعي صورت و ايجاد نماي زيبا و طبيعي است؛ اما در کشور ما افراد زيادي متقاضي تغييرات بسيار روي بيني هستند و بيشتر آن ها تمايل دارند، بيني عروسکي داشته باشند؛ 60 سال پيش اروپاييان نيز همين تمايل را داشتند و پس از آن به طور کلي اين جراحي ها کنار گذاشته شد.

دکتر بابک ساعدي، دبيرعلمي ششمين کنگره بين المللي انجمن علمي راينولوژي ايران در اين باره افزود: طي 40 تا 50 سال گذشته در کشورهاي آمريکايي و اروپايي جراحي بيني به صورتي انجام مي گرفت که بخش زيادي از غضروف بيني برداشته و بيني پس از جراحي بسيار کوچک مي شد.

اين مسئله عوارضي را به همراه داشت و سبب بروز مشکلاتي براي افراد مي شد؛ به همين دليل، نهضتي عليه جراحي بيني شکل گرفت و پس از آن جراحي هاي صورت بيشتر براي حفظ ظاهر فرد و عملکرد آن انجام شد.

 به گزارش ايران اکونوميست، جراحي زيبايي روي بيني، گونه و لب بسيار شايع شده است و افراد تمايل دارند لب هاي برجسته، گونه هاي بزرگ و بيني عروسکي داشته باشند.

 مشکلات سال ها بعد از جراحي

وي افزود: اگر ساختار بيني زياد تغيير کند و جراح از نسج بيني بخش زيادي را بردارد و بيني بيش از اندازه کوچک شود، شايد يک تا دو سال پس از جراحي مشکلي پيش نيايد اما در آينده به دليل تنگي دريچه بيني و در پي آن گرفتگي شديد بيني، فرد در تنفس دچار مشکل مي شود.

وي بيان کرد: 50 درصد مقاومت راه هوايي از بيني صورت مي گيرد و درواقع نيمي از عمل تنفس از طريق اين عضو انجام مي پذيرد و کوچک شدن اندازه بيني مشکلات زيادي را براي فرد به همراه دارد.

با افزايش سن، قابليت الاستيسيته پوست کاهش پيدا مي کند و نوک بيني و عضلات قابليت ارتجاعي خود را از دست مي دهد؛ در نتيجه اگر در جواني جراحي بيني عروسکي انجام شده باشد، دردسرساز مي شود.

 نتيجه جراحي بيني عروسکي در آينده يک نماي فوق العاده زشت براي فرد است که به هيچ عنوان قابل تحمل نيست.

 پشيماني سودي ندارد!

 در صورتي که فرد بخواهد بيني عروسکي خود را که دچار آسيب شده است دوباره عمل کند به دليل اين که ساختاري در بيني فرد نمانده است، نمي توان براي جراحي مجدد از بيني خود فرد و نسوج او استفاده کرد و بايد از غضروف گوش، غلاف عضله گيجگاهي يا از دنده فرد استفاده شود.

فلوشيپ جراحي صورت افزود: اين مسئله سبب مي شود که يک جراحي ساده ترميمي به عمل جراحي فوق العاده پيچيده تبديل شود و فرد به جاي عمل دو ساعته نياز به يک جراحي پنج تا شش ساعته داشته باشد.

وي درباره بزرگ کردن بيش از اندازه لب گفت: تزريق بيش از اندازه ژل در لب علاوه بر نماي غيرعادي، گاهي ممکن است کارکرد طبيعي عضلات لب را دچار اختلال کند؛ همچنين اين مسئله مي تواند سبب عفونت لب شود که مشکل آفرين است.

 در موارد نادر نيز اگر تزريق ژل در لب با روش درست انجام نگيرد، به بسته شدن عروق لب و سياه شدن بخشي از لب و از دست دادن اين عضو از بدن منجر مي شود.

 مراقب آبسه وعفونت باشيد!

 تزريق پروتز غيرمعمول که با صورت فرد تناسب نداشته باشد، مشکل آفرين است که يکي از آن ها جابه جايي پروتز است؛ چرا که اگر جسم خارجي را با فشار وارد صورت کنيم، سبب جابه جايي آن مي شود.

اگر از پروتز بزرگ براي گونه استفاده شود، علاوه بر نماي غير عادي سبب ايجاد فضا زير پروتز و تجمع مايع مي شود و فرد را مستعد عفونت و آبسه مي کند.

ساعدي اضافه کرد: فلسفه جراحي پلاستيک صورت حفظ کارکرد طبيعي صورت و ايجاد يک نماي زيبا و طبيعي است؛ در غير اين صورت عوارض جبران ناپذيري را به همراه دارد بنابراين همه افراد قبل از جراحي لازم است از اين موضوع آگاهي داشته باشند و پس از آن براي جراحي اقدام کنند.

منبع:سلامت نيوز

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس