آخرین اخبار
کد مطلب: 125135
روش صحيح شارژ باتري موبايل
تاریخ انتشار : 1396/05/09 09:35:49
نمایش : 5431
شارژ کردن صحيح باتري گوشي موبايل بسيار حائز اهميت است و قوائد و نکات خاصي دارد که در اين گزارش به بررسي اين قوائد و روش صحيح شارژ باتري موبايل خواهيم پرداخت .
به گزارش خبرنگار سلام لردگان به نقل از حوزه دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛زماني که شما در حال استفاده از گوشي هوشمند خود هستيد و ناگهان باتري آن تمام مي‌شود و دسنگاه شما را در وسط کار خاموش مي‌کند، باتري ها براي شما به نفرت انگيزترين تکنولوژي بشر تبديل مي‌شوند. اما به هر حال هر حسي که شما نسبت به اين تکنولوژي کوچک داشته باشيد کارايي بسيار تاثيرگذار و مهم آن را تغيير نخواهد داد.

شارژ کردن صحيح باتري گوشي موبايل بسيار حائز اهميت است و قوائد و نکات خاصي دارد. در اين گزارش به بررسي روش صحيح شارژ باتري موبايل خواهيم پرداخت .

 در چه درصدي از باتري، بايد آن را شارژ کنيم؟

قائده کلي براي شارژ نگه داشتن باتري اين است که همواره آن را بالاي 50 درصد نگه داريد. با شارژ به موقع باتري دستگاه خود، کاري کنيد که درصد آن همواره بالاي 50 بماند. هيچگاه نگذاريد باتري شما به طور 100 درصد شارژ شود. بعضي از ما اغلب اوقات که کار اضطراري اي با دستگاه خود داريم و ميخواهيم آن را به مدت طولاني استفاده کنيم، شارژ آن را به 100 درصد مي‌رسانيم، اين کار بسيار اشتباه است و به عمر باتري لطمه مي‌زند. در نتيجه بهترين حالت اين است که شارژ باتري را بين 40 تا 80 درصد نگه داريد. همچنين به هيچ وجه اجازه ندهيد شارژ آن از 20 درصد پايين تر بيايد زيرا عملکرد باتري به شکل قابل توجهي کاهش مي‌يابد.

 

روش صحيح شارژ باتري موبايل

 

چه زماني مي‌توانيم باتري را به طور کامل شارژ کنيم ؟

افراد مجرب در اين زمنيه مي‌گويند زماني مي‌توانيد باتري گوشي خود را تا 100 درصد شارژ کنيد که شارژ آن به 0 درصد رسيده باش. همچنين اين افراد توصيه مي‌کنند که ماهي يک مرتبه اين عمل را بر روي گوشي موبايل خود انجام دهيد، به اين شکل که شارژ آن را به صفر برسانيد و سپس تا 100 درصد شارژ کامل انجام دهيد. اين عمل مانند بارگزاري مجدد موبايل است و انجام آن فقط يک مرتبه در ماه براي باتري مفيد است.

 

روش صحيح شارژ باتري موبايل

 

آيا شارژ کردن گوشي در طول شب صحيح است ؟

 اکثر گوشي‌هاي هوشمند امروزي قابليتي دارند بر اين اساس که وقتي گوشي شما به طور 100 درصد شارژ مي‌شود، برق را از دستگاه قطع مي‌کنند و گوشي ديگر بيش از آن شارژ نمي‌شود، در نتيجه اگر گوشي خودتان را شبها به شارژ بزنيد و آن را رها کنيد ، خطر بزرگي شما را تهديد نمي‌کند. اما صاحب نظران توصيه ميکنند که اجازه نديد گوشي بيش از حد در شارژ بماند زيرا اين عمل باعث افزايش حرارت گوشي مي‌شود و اين شرايط براي باتري هاي ليتيومي اصلا خوب نيست و باعث کاهش عمر آنها مي‌شود.

 آيا مي‌شود از هر شارژري استفاده کرد ؟

 مادامي که شما از شارژري که خود کارخانه براي شارژ کردن دستگاه در جعبه ارائه داده است استفاده مي‌کنيد مي‌توانيد مطمئن باشيد که خللي در عملکرد آن ايجاد نمي‌شود. حتي زماني که مي‌خواهيد به ناچار از شارژر ديگري استفاده کنيد، مطمئن شويد که اين شارژر اورجينال شرکتي است و با دستگاه شما همخواني دارد. به هيچ وجه براي شارژ گوشي موبايل خودتان از شارژر اي ارزان قيمت که در بازار فروخته مي‌شود استفاده نکنيد، زيرا بارها گزارش آتش گرفتن اينگونه شارژرها در هنگام شارژ مشاهده شده است.

 روش صحيح شارژ باتري موبايل

 نکاتي درباره ذخيره انرژي در باتري

هيچگاه گوشي خود را آنقدر بي استفاده رها نکنيد که شارژ آن در نهايت به صفر برسد و خاموش شود. بخش هايي  از باتري زماني که به شکل طولاني مدت مورد استفاده قرار نميگيرد در درصد حدود 5 تا 10 آسيب جدي مي‌بيند و ممکن است از کار بيفتد. حتي اگر قرار است در طي دوره خاصي از گوشي خود استفاده نکنيد سعي کنيد شارژ آن را در حدود 40 يا 50 درصد نگه داريد. زماني که گوشي شما به دليل اتمام باتري خاموش شود و شما به مدت زيادي آن را به شارژ نزنيد و خاموش رها کنيد، ممکن است باتري آن ديگر قابليت شارژ را نداشته باشد و اين قابليت را از دست بدهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس