آخرین اخبار
کد مطلب: 124990
سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان:
تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه کنگو مشاهده نشده است
تاریخ انتشار : 1396/03/18 11:22:11
نمایش : 3596
سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: خوشبختانه تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه کنگو در اين شهرستان مشاهده نشده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، محمدجان جليل‌پيران در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي در شهرستان لردگان اظهار کرد: در اين جلسه در خصوص تب کريمه‌کنگو هشدارهاي لازم داده شد و از کليه ادارات و مسؤولان خواسته شد در اين زمينه نهايت همکاري خود را با شبکه بهداشت و درمان اين شهرستان داشته باشند.

وي گفت: خوشبختانه تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه‌کنگو در شهرستان لردگان مشاهده و گزارش نشده است اما لازم است در اين زمينه پيشگيري‌هاي لازم صورت گيرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تب کريمه کنگو به عنوان يک بيماري مشترک بين انسان و دام مطرح است، که در اين زمينه به‌خصوص بايد در رابطه با شرايط نگهداري، نحوه ذبح اصولي، مصرف گوشت دام و... اطلاع رساني دقيق به شهروندان صورت پذيرد و مسؤولان مربوطه در عرصه بازرسي از مراکز تهيه و توزيع گوشت قرمز بايد به‌صورت جدي تلاش کنند.

وي از مردم شهرستان لردگان خواست، تا گوشت مصرفي مورد نياز خود را از مراکز مجاز و داراي مهر و کد بهداشتي تهيه کنند و در صورت مشاهده عامل مشکوک يا عدم رعايت بهداشت توسط مراکز توزيع گوشت سريعاَ بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در جريان قرار دهند.

گفتني است، در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان لردگان همچنين در خصوص  آب آشاميدني شهرها و روستاها و وضعيت دفع زباله نيز بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد يک گروه کارشناسي جهت بررسي منطقه دفع زباله به محل‌هاي مورد نظر اعزام شوند و عمليات لازم را جهت پاکسازي و سالم‌سازي اين مکان‌ها انجام دهند.

انتهاي پيام/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس