آخرین اخبار
کد مطلب: 124941
اگر دچار آلرژي هستيد، دور اين خوراکي ها را خط بکشيد!
تاریخ انتشار : 1396/03/01 10:20:07
نمایش : 3783
افراد مبتلا به آلرژي غذايي با وجود انجام تست آلرژي و شناسايي مواد غذايي آلرژي زا بايد با احتياط براي خوردن ساير مواد غذايي نيز اقدام کنند، زيرا ممکن است به طور ناگهاني با مشکل حمله آلرژي مواجه شوند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار مي‌دهند تنها خوراکي هايي مانند آجيل، تخم مرغ و يا بادام زميني آلرژي زا نيستند و خيل وسيعي از خوراکي‌هاي آلرژي زا دردنيا وجود دارد که افراد مستعد آلرژي بايد در زمان مصرف به آن‌ها توجه کنند.
 
به دليل شيوع بالاي آلرژي غذايي در دنيا مقامات اتحاديه اروپا در سال ۲۰۱۴ مقرراتي جديد وضع کردند که براساس آن رستوران‌ها و فست فود‌ها بايد ليست مواد غذايي تشکيل دهنده در هر محصول خود را منتشر کنند تا مصرف کننده با اطلاع از محتويات خوراکي اقدام به خريد کند.
 
از جمله اصلي‌ترين مواد غذايي آلرژي زا در دنيا مي‌توان موارد زير را نام برد که درج وجود آن‌ها در خوراکي‌ها مي‌تواند فرد را از خطر بروز حمله آلرژي حفظ کند:
 
کرفس، غلات حاوي گلوتن، سخت پوستان، تخم مرغ، ماهي، شير، نرم تنان، خردل، آجيل، بادام زميني، کنجد، سويا و دي اکسيد گوگرد که در تهيه بسياري از مواد غذايي مورد استفاده قرارمي گيرند وبه شدت آلرژي زا هستند.
 
اين خوراکي‌هاي روزانه سرشار از مواد آلرژي‌زا هستند
 
براساس آمار‌ها ابتلا به آلرژي غذايي در سالهاي اخير افزايش چشمگيري پيدا کرده است و حدود ۵ الي ۶ درصد کودکان و يک درصد ازبزرگسالان به اين بيماري مبتلا هستند.
 
آلرژي غذايي مي‌تواند خفيف يا بسيار شديد باشد، به طور معمول علائم اين بيماري شامل خارش گلو و پوست، تورم لب ها، بسته شدن مسير‌هاي تنفسي، بالارفتن ضربان قلب، عطسه و سرفه، بروز کهير، اشک ريزي از بيني و خشک شدن مخاط بيني است.
 
اين خوراکي‌هاي روزانه سرشار از مواد آلرژي‌زا هستند
 
برخي افراد نيز دچار شوک آنافلاکسي مي‌شوند که بايد سريعاً به مراکز اورژانس مراجعه کنند، زيرا مي‌تواند باعث خطر مرگ درآن‌ها مي‌شود.
 
بسياري از مردم پس از خوردن برخي مواد غذايي با علائمي، چون خارش پوست و يا سردرد مواجه مي‌شوند و نمي‌دانند که علت اين عارضه آلرژي است و فکر مي‌کنند که خارش پوست علل ديگري دارد.
 
اين خوراکي‌هاي روزانه سرشار از مواد آلرژي‌زا هستند
 
خوشبختانه اين روز‌ها با پيشرفت‌هاي دانش پزشکي انواع راهکارهاي درماني، مراقبتي و پيشگيرانه براي بيماران مبتلا به آۀرژي قراردارد و آن‌ها مي‌توانند با مصرف دارو، دقت در رژيم غذايي و اطلاع رساني دقيق در خصوص مشکل خود به ديگران ازيک زندگي عادي و سالم بهره‌مند باشند.
 
آلرژي غذايي واکنش اشتباه سيستم ايمني بدن به برخي مواد خوراکي و توليد هيستامين براي از بين بردن عوامل آلرژي زا است که باعث علائمي، چون خارش، سوزش و تورم در بدن مي‌شود.
 
اين خوراکي‌هاي روزانه سرشار از مواد آلرژي‌زا هستند
 
کارشناسان به افراد توصيه مي‌کنند براي جلوگيري از بروزحمله آلرژي پس از خوردن مواد غذايي ابتدا قبل از مصرف هر ماده غذايي ترکيباب آن را بررسي کنند، تا حد امکان از خوردن مواد غذايي ناشناخته بويژه در مسافرت‌ها خودداري کنند، تاريخچه خانوادگي خود را بررسي کنند بويژه اقوام درجه يک، زيرا والدين مي‌توانند آلرژي را به فرزندان خود انتقال دهند، از خوردن مواد غذايي که باهمديگر مخلوط شده اند خودداري کنند، زيرا برخي مواد غذايي مي‌توانند برهم اثرات شيميايي ايجاد کنند.
 
از مصرف غذاهاي صنعتي که حاوي مواد نگهدارنده است حتي الامکان خودداري کنند، زيرا مواد شيميايي مي‌توانند باعث تحريک سيستم ايمني بدن و بروز آلرژي شوند.
 
اين خوراکي‌هاي روزانه سرشار از مواد آلرژي‌زا هستند
 
غذاهاي حاوي کنجد از جمله نان يا غذاي حموص، سويا سس و ساير خوراکي‌هاي تهيه شده از سويا مانند شير سويا يا توفو، قهوه و خوراکي‌هاي حاوي کافئين، تخم مرغ و خوراکي‌هاي حاوي آن از جمله نيمرو، املت و حتي کيک، شيريني و بيسکوئيت، خردل و انواع ادويه ها، چون فلفل سياه، فلفل دلمه اي، توت فرنگي، بادمجان، سير، موز، نخود، عدس، ماهي، آرد سفيد، ادويه کاري و ترشيجات هم ازجمله خوراکي هايي هستند که سيستم ايمني بدن در برخي افراد نسبت به آن‌ها واکنش نشان مي‌دهدو با توليد هيستامين باعث التهاب در بدن مي‌شود.
 
آلرژي غذايي در نوزادان و کودکان خردسال معمولاً با افزايش سن بهبود پيدا مي‌کند، اما در برخي افراد نيز تا آخرعمر ادامه پيدا مي‌کند و فرد بايد هميشه در انتخاب مواد غذايي خود دقت کند تا دچارحملات آلرژي نشود.
 
منبع: Dailymail
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس