آخرین اخبار
کد مطلب: 124930
آخرهفته روحاني رفته
تاریخ انتشار : 1396/02/27 10:20:42
نمایش : 3645
مردم تهران يک روز پس از ائتلاف کانديداهاي جبهه انقلاب، آمدند تا از اقدام انقلابي محمدباقر قاليباف تقدير کنند و حماسه‌اي پرشورتر از آنچه در اصفهان، کرج، ياسوج و... رقم خورد را در تاريخ تثبيت کنند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ روزنامه وطن امروز در گزارش حماسه روز گذشته مردم تهران نوشت:


تهراني‌ها يک روز پس از حماسه پرشور ميدان نقش جهان اصفهان در حمايت از سيدابراهيم رئيسي، قلب پايتخت را براي چندين ساعت در اختيار گرفتند و يکدل و يکصدا به استقبال کانديداي جبهه انقلاب رفتند. ديروز سه‌شنبه خيابان‌هاي منتهي به مصلاي تهران از ساعاتي پيش از آغاز مراسم سخنراني سيدابراهيم رئيسي مملو از جمعيت بود. مردم تهران يک روز پس از ائتلاف کانديداهاي جبهه انقلاب، آمدند تا از اقدام انقلابي محمدباقر قاليباف تقدير کنند و  حماسه‌اي پرشورتر از آنچه در اصفهان، کرج، ياسوج و... رقم خورد را در تاريخ تثبيت کنند. دوربين رسانه‌ها ديروز ناتوان از به تصوير کشيدن همه آن چيزي بود که تهراني‌ها براي سيدابراهيم رئيسي به نمايش گذاشتند. رسانه‌ها گزارش دادند علاوه بر پر شدن سالن اصلي مراسم، محوطه بيروني مصلا نيز مملو از جمعيت بود. رسانه‌ها از حضور بيش از 300 هزار تهراني در مراسم روز گذشته خبر دادند. پس از آغاز رسمي مراسم، محمدباقر قاليباف و حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي به اتفاق هم وارد مصلاي تهران شدند و اين همراهي مورد استقبال ويژه مردم قرار گرفت و آنان با شعارهايي همچون «سلام بر رئيسي، درود بر قاليباف» و «سيد مظلوم ما، رئيس‌جمهور ما» حمايت خود را از رئيسي و قاليباف اعلام کردند.

جمعيت همچنين در حمايت از رئيسي با شعار «سونامي اصفهان امروز رسيد به تهران»‌ حمايت خود را از کانديداي نسل انقلاب و کانديداي جوانان اعلام کردند. سيدابراهيم رئيسي پس از ورود به مصلا، دست قاليباف را مقابل جمعيت بالا برد و حاج‌منصور ارضي شال سبز سيادت را بر دوش رئيسي انداخت. در اين مراسم قاليباف و رئيسي از وعده‌هايي که محقق نشد گفتند و از روند پول‌پاشي دولت در شب انتخابات و با هدف جلب آرا انتقاد کردند. آنان گفتند قرارمان اين نبود که دولتمردان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگويند. گفتند دولتي که نمي‌تواند، بايد برود. بر اساس اين گزارش، حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي، کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري عصر ديروز۲۶ ارديبهشت‌ماه در همايش پرشور حاميان انقلاب اسلامي حضور يافت و گفت: آقاي قاليباف در يک اقدام زمان‌شناسانه تصميمي گرفته که نياز امروز کشور است تا جريان دغدغه‌مند انقلاب اسلامي و ادامه‌دهنده خط نوراني امام(ره) جبهه‌اي منسجم و متحد داشته باشد.

وي با بيان اينکه ما اعلام کرديم به لحاظ کمي و عددي بايد در هر سال حداقل يک ميليون شغل ايجاد شود، افزود: هم من و هم آقاي قاليباف گفتيم امکان ايجاد اشتغال براي حداقليک ميليون نفر موجود است اما آقايان تشکيک کردند که نمي‌شود اما ما گفتيم که از چه راهي امکانپذير است. کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تأکيد بر اينکه وجود چنين فقر و فاصله طبقاتي در شأن ملت ايران نيست، خاطرنشان کرد: چرا با سياست‌هاي خود اينقدر فاصله طبقاتي را در جامعه زياد کرديد؟ قيمت‌ حامل‌هاي انرژي را افزايش داديد اما به درآمد مردم چيزي اضافه نکرديد، ما موافق افزايش يارانه‌ها به نفع اقشار کم‌درآمد هستيم اما شما گفتيد منابع آن موجود نيست. اگر منابع وجود ندارد، چطور شب انتخابات ياد افزايش مستمري افراد تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي افتاديد و آن را 3 برابر کرديد؟! وي با تأکيد بر اينکه ما به دنبال افزايش سفره کوچک فقرا هستيم، يادآور شد: همان افرادي که مي‌گفتند پول نيست، شب انتخابات به همه کساني که خودشان يارانه آنها را قطع کرده بودند، پيامک دادند که بياييد يارانه بگيريد؛ اين منابع را از کجا تأمين کرديد؟ کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به تعطيلي ۱۷ هزار کارگاه توليدي تأکيد کرد: امروز هرکس از آحاد ملت با هر سليقه سياسي مي‌فهمد که تعطيلي ۱۷ هزار کارگاه غلط است اما متأسفانه امروز نيمي از ظرفيت کارخانه‌ها و کارگاه‌هاي کشور تعطيل شده است؛ چطور اين آقايان نمي‌دانند و چرا اين اتفاق افتاده است؟ ما معتقديم بايد اين نگرش تغيير کند. وي ادامه داد: آنهايي که باعث اين وضعيت شده‌اند براي رفع اين مشکلات و تحريم‌ها و باز شدن قفل کسب‌وکار و بيکاري، کليد را در بيرون از کشور جست‌وجو کردند، در حالي که کليد باز شدن قفل‌ها در دستان توانمند ملت ايران است. کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تأکيد بر اينکه امروز هيچ کس در دنيا بنيه دفاعي و موشکي کشور خود را تضعيف نمي‌کند، تصريح کرد: موشک و بنيه دفاعي به منظور بازدارندگي است تا جنگ نشود، موشک‌ها براي نجنگيدن است نه براي جنگيدن. چرا شما بنيه دفاعي کشور را تضعيف مي‌کنيد؟ مگر يادتان رفته که در ليبي ابتدا صنعت هسته‌اي آن را بردند، بعد موشک‌ها را از کار انداختند و بعد اقتصاد و دولتش را به اين روز درآوردند؟! ما اجازه نخواهيم داد اين در کشور ما تکرار شود.


چرا از دلالان نفتي شکايت نکرده‌اند


کانديــداي دوازدهميـن دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به فعاليت دلالان نفتي خطاب به دولت گفت: چرا بعد از ۱۰ ماه از دلال نفتي شکايت نکرديد؟ يک کميته ۵ نفره محرمانه با دلالان نفتي سروکار دارد، مگر شما شاکي نبوديد؟ چرا شکايت نکرديد؟ اگر محرمانگي کنار برود، اين امر مشخص خواهد شد. رئيسي در ادامه سخنان خود گفت: مي‌گويند ما مي‌خواهيم آزادي زنان و دختران را محدود کنيم، سوال ما اين است که آقاي روحاني! مگر آزادي را شما به زنان و دختران داده‌ايد؟ مگر شما به اهل سنت، قوميت‌ها، گويش‌ها و مذاهب اجازه داده‌ايد به زبان، رسم‌الخط و رسومات خود عمل کنند؟ اين را قانون اجازه داده و دولت بايد اين حق را تضمين کند. کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينکه دولت بايد پس از ۴ سال به مردم گزارش دهد چه‌ کرده و اين موضوع حق مردم است، گفت: شما به خاطر رأي‌ آوردن مي‌خواهيد فضاي دوقطبي درست کنيد اما مردم بايد از بين جريان ناکارآمدي و کارآمدي دست به انتخاب بزنند. وي با تأکيد بر اينکه ما بايد نظام اداري عادلانه در کشور ايجاد کنيم، به ادعاي دولت درباره طرفداري از هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: مي‌گويند ما طرفدار هنرمندان هستيم، در حالي‌ که طرفداري از هنرمندان ايجاد فرصت عادلانه براي همه اصحاب هنر است، نه ‌اينکه يک هنرمند در گوشه بيمارستان جان دهد و کسي احوال او را هم نپرسد. بعد مي‌گويند در سالن اجلاس سران از حقوق شهروندي پرده‌برداري مي‌کنند، مگر ما در کشور براي حقوق شهروندي کم قانون داريم.به گزارش فارس، کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري خطاب به روحاني گفت: شما که ۲۰ سال سمت امنيتي داشته‌ايد، چرا يادتان رفته و يکباره لب به سخن مي‌گشاييد و منافع شخصي را بر منافع ملي ترجيح مي‌دهيد؟ من به عنوان يک طلبه و به عنوان کانديداي رياست‌جمهوري به آقاي روحاني نصيحت مي‌کنم سخني نگوييد که اگر فردا نوار آن پخش شد، مانند وعده‌هاي‌تان بگوييد ما اين حرف‌ها را نزديم. رئيسي تصريح کرد: ما وراي جناح‌ها،‌ احزاب و براي گفتمان انقلاب شکوهمند اسلامي آمده‌ايم و معتقديم اين مسائل و اين مشکلات در شأن ملت ايران نيست و اين وضعيت فقر، بيکاري و تبعيض پذيرفتني نيست. ما به پيروي از شهيدان عاليقدر که امور نشدني را شدني کردند، اعلام مي‌کنيم هم مي‌خواهيم، هم مي‌دانيم و هم مي‌توانيم.


بگوييد ۴ سال با کشور چه کرديد؟


حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي صبح ديروز به استان البرز سفر کرد. وي در جمع پرشور مردم در مصلاي کرج با اشاره به اينکه يکي از مشکلات اين است که بيگانه را براي رفع مشکلات کشور موثر بدانيم، بيان کرد: اين نگاه که کشور 4 سال معطل نگاه مثبت بيگانه بماند، بايد اصلاح شود. بيگانه تاکنون براي کدام کشور گره‌گشايي کرده که براي ما انجام دهد؟ رئيسي با بيان اينکه ما سخن و بيان کساني هستيم که روزنامه ندارند و حرف‌شان در اين کشور شنيده نمي‌شود، اضافه کرد: ما مي‌گوييم شما بياييد فساد را در نظام اداري با حساسيت پيگيري کنيد که نخستين فرد حساس بايد رئيس دولت باشد. به گزارش تسنيم، وي با اشاره به اينکه بايد از مردم پرسيد آيا دولت به وعده‌هايش عمل کرده است؟ بيان کرد: مگر شما در روز انتخابات در 4 سال قبل نگفتيد بازار ما  پر از کالاي چيني شده است؟ در دولت‌هاي قبل سالي 5 ميليارد دلار کالاي چيني در بازار بود اما در اين دولت، به 10 ميليارد دلار رسيده است. رئيسي با بيان اينکه چرا به وعده‌هايي که داديد، عمل نمي‌کنيد؟ ادامه داد: شما بايد بگوييد 4 سال با کشور چه کرديد؟ چرا بودجه نداديد تا کارگاه‌ها بسته نشوند و بيکار نداشته باشيم؟ مردم عقل و فهم دارند و فرق بين کار عملي و شعار را مي‌دانند، برنامه‌ داشتن لازم است اما آنکه تعيين‌کننده است، اقدام و عمل است نه حرف.  وي با بيان اينکه شما جلسه‌اي گذاشتيد و در آن از منشور «حقوق شهروندي» رونمايي کرديد، گفت: مشکل مردم در حقوق شهروندي رونمايي از کتاب است؟! کشور حقوق‌ شهروندي و قانون اساسي دارد. حقوق شهروندي آن است که بيکار کار داشته و زن و دختر ما، شغل با منزلت و کرامت داشته باشند و تحصيلکرده ما از همسر و بچه‌هايش خجالت نکشد. حقوق شهروندي آن است که کساني که شهداي مدافع حرم دادند، به آنها بي‌احترامي نشود. ايراني براي ايراني‌بودنش در خارج از مرزها بايد احساس افتخار کند نه اينکه جايگاه پاسپورت وي را پايين بياوريد.  


قرار نبود دولتمردان دروغ بگويند


محمدباقر قاليباف در اجتماع پرشور مردم تهران در حمايت از سيدابراهيم رئيسي،‌ با اشاره به ائتلاف خود با حجت‌الاسلام رئيسي در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، اظهار داشت: ما موتلف شديم براي پايان دادن به وضع موجود تا بگوييم دولت 4 درصدي و دولت حرف نمي‌خواهيم. قاليباف افزود: انقلاب ما براي اين نبود که دولتمردان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگويند. وي ادامه داد: ما در اين روزهاي حساس و سرنوشت‌ساز به اين نتيجه رسيديم که براي پايان دادن به دولت 4 درصدي‌ها و وضع موجود با دوست 40 ساله و برادر عزيزم ائتلاف کنيم. قاليباف تصريح کرد: به دولت 4 درصدي‌ها پايان خواهيم داد تا همه بدانند هم مي‌دانيم، هم مي‌خواهيم و هم مي‌توانيم. قاليباف ادامه داد: قرار ما اين نبود که رکود و گراني را در جامعه گسترش دهند، وعده بدهند و عمل نکنند. قاليباف ادامه داد: قرار نبود مسؤولان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگويند. وي همچنين يادآور شد: دولت امروز دولتي است که بر مردم و 96 درصدي‌ها سختگيري و براي آن 4 درصد فرش قرمز پهن مي‌کند. قاليباف افزود: امروز همه مردم ولو از سلايق مختلف در سراسر ايران يک هدف اصلي و ثابت دارند و همه با هم متحديم. ما با اتحاد براي تغيير وضع موجود مي‌گوييم که دولت 4 درصدي و حرف و شعار نمي‌خواهيم.
وي اظهار داشت: روز جمعه پاي صندوق‌هاي رأي خواهيم رفت و با انتخاب دولت کار و کرامت به دولت 4 درصدي ها پايان خواهيم داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس