آخرین اخبار
کد مطلب: 124929
گزارش دانا از همايش بزرگ نيروهاي انقلاب اسلامي
سونامي مردم تهران در مصلي/ مردم شعار خداحافظي با روحاني را سر دادند/شمار حاضران در مصلي از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت + فيلم و عکس
تاریخ انتشار : 1396/02/27 10:17:32
نمایش : 2638
همايش بزرگ نيروهاي انقلاب اسلامي با حضور سيد ابراهيم رئيسي و محمدباقر قاليباف تا يک ساعت ديگر در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) آغاز شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛  راه دانا؛ همايش بزرگ نيروهاي انقلاب اسلامي با حضور سيد ابراهيم رئيسي و محمدباقر قاليباف در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار شد.

گذشته ما، دفاع از حقوق مردم و دور کردن سايه تروريسم از کشور است/ شب انتخابات دهياران را صدا زديد به هر کدام ۱۰ ميليون داديد از کجا پولش را تأمين کرديد؟

حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي کانديداي انتخابات رياست جمهوري عصر امروز سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت‌ماه در همايش پرشور حاميان انقلاب اسلامي حضور يافت و در جمع حماسي مردم تهران سخنراني کرد و ابتداي سخنراني رئيسي با شعارهايي همچون «سلام بر رئيسي، درود بر قاليباف» و «سيد مظلوم ما، رئيس‌جمهور ما» حمايت خود را از رئيسي و قاليباف اعلام کردند. جمعيت همچنين در حمايت از رئيسي با شعار «سونومي اصفهان امروز رسيد به تهران»‌ حمايت خود را از کانديداي نسل انقلاب و کانديداي جوانان اعلام کردند.

رئيسي در ابتداي سخنراني خود اظهار داشت: سلام و درود بر امام شهيدان و سلام بر جانبازان و سلام بر مادران و خواهران و همسران کساني که صبورانه تلاش مي‌کنند و سلام ما بر مقتداي فرازنه‌مان و سلام بر شما فرهيختگان و جوانان برومند و غيور و زنان و مردان بابصيرت.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ضمن تبريک اعياد شعبان با بيان اينکه ما در حکومت مهدوي دو اصل اساسي براي کارگزاران داريم، گفت: تقواي الهي و کارآمدي دو ويژگي مهمي است که مي‌تواند جامعه را به سعادت دنيوي و اخروي برساند.

 

 

وي ادامه داد: آنچه در اين کارآمدي اهميت دارد، ضرورت داشتن برنامه است؛ چراکه حرکت بدون برنامه مانند حرکت کشتي بدون ناخداست، اما آنچه بيش از همه ارزشمند است نيروهاي کارآمدي هستند که بايد به‌دوراز ادعا و حرف به مردم اقدام و عمل نشان دهند.

رئيسي با بيان اينکه مردم بايد ببينند و حس کنند آنچه در برنامه‌ها گفته مي‌شود در زندگي‌شان تحقق عيني و عملي پيدا کرده است، افزود: نوشته و کتابت و پژوهش بسيار است، اما آنچه ما در برنامه دولت کار و کرامت ارائه کرديم،‌اين است که دولت کار و کرامت،‌ دولتي با برنامه و برنامه‌اي با حضور زنان و مردان کارآمد در عرصه اجراست.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تأکيد کرد: بنده از برادر ايثارگر و مجاهدم آقاي دکتر محمدباقر قاليباف که در يک اقدام زمان‌شناسانه مطابق با آنچه نياز امروز است تصميم گرفتند، تشکر مي‌کنم.

* جريان دغدغه‌مند انقلاب اسلامي جبهه‌اي منسجم و متحد دارد

وي تصريح کرد: آقاي قاليباف در يک اقدام زمان‌شناسانه تصميمي گرفته که نياز امروز کشور است تا جريان دغدغه‌مند انقلاب اسلامي و ادامه‌دهنده خط نوراي امام(ره) جبهه‌اي منسجم و متحد داشته باشد.

رئيسي ادامه داد: برنامه‌اي که ما ارائه کرديم از همان روزهاي آغاز تبليغات اعلام کرديم که مشکلات کشور و راه‌حل برون‌رفت از آن مشکلات را مي‌دانيم. اگر امروز مردم ما بحران بيکاري دارند، ما راهکار برون‌رفت از آن را مي‌دانيم.

جمعيت حاضر در اين همايش با شعار ممتد «رئيسي، رئيسي» حمايت خود را از سخنان وي اعلام کردند.

 

 

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه ما اعلام کرديم که به لحاظ کمي و عددي بايد در هر سال حداقل يک ميليون شغل ايجاد شود، افزود: هم من و هم آقاي قاليباف گفتيم که امکان ايجاد اشتغال براي حداقل يک ميليون نفر موجود است، اما آقايان تشکيک کردند که نمي‌شود، اما ما گفتيم که از چه راهي امکان‌پذير است.

وي درباره راه‌حل‌هاي اين بحران توضيح داد: استفاده از ظرفيت‌هايي همچون اقتصاد دريا، پيشران‌هاي اقتصاد همانند مسکن،‌ آي تي، فضاي مجازي، صنايع پايين‌دست و پتروشيمي بسيار مهم است و مهم‌تر از همه جلوگيري از فساد است که مي‌تواند ميليون‌ها شغل ايجاد کند.

تهراني‌ها پس از اين سخنان رئيسي با شعار «ابراهيم بت‌شکن، بت فساد رو بشکن» از سخنان رئيسي اعلام حمايت کردند.

رئيسي با اشاره به وجود ۱۸ هزار ميليارد قاچاق کالا و حتي رقم ۳۰ هزار ميليارد قاچاق گفت: اگر اين رقم به نيم کاهش پيدا کند، هر يک ميليون دلار صد هزار شغل و هر ده ميليون دلار يک ميليون شغل ايجاد خواهد کرد.

کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تأکيد بر اينکه وجود چنين فقر و فاصله طبقاتي در شأن ملت ايران نيست، خاطرنشان کرد: چرا با سياست‌هاي خود اينقدر فاصله طبقاتي را در جامعه زياد کرديد؟ قيمت‌ حامل‌هاي انرژي را افزايش داديد اما به مردم چيزي اضافه نکرديد، ما موافق افزايش يارانه‌ها به اقشار کم‌درآمد هستيم، اما شما گفتيد منابع آن موجود نيست، اگر منابع وجود ندارد، چطور شب انتخابات ياد افزايش مستمري افراد تحت پوشش سازمان‌هاي حمايتي افتاديد و آن را سه برابر کرديد؟

قاليباف:موتلف شديم براي پايان دادن به وضع موجود

 

محمدباقر قاليباف طي سخناني در همايش بزرگ حاميان رئيسي که در مصلاي تهران در حال برگزاري است،‌ با اشاره به ائتلاف خود با حجت‌الاسلام رئيسي در انتخابات دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: ما موتلف شديم براي پايان دادن به وضع موجود تا بگوييم دولت 4 درصدي و دولت حرف نمي‌خواهيم.

قاليباف افزود: انقلاب ما براي اين نبود که دولتمردان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگويند.

وي ادامه داد: ما در اين روزهاي حساس و سرنوشت ساز به اين نتيجه رسيديم که براي پايان دادن به دولت چهار درصدي ها و وضع موجود با دوست 40 ساله و برادر عزيزم ائتلاف کنيم.

قاليباف تصريح کرد: به دولت چهار درصدي ها پايان خواهيم داد تا همه بدانند هم مي دانيم، هم مي خواهيم و هم مي توانيم.

وي خاطرنشان کرد: امروز روز بزرگي براي جبهه انقلاب است که وحدت در حرف را به وحدت در عمل تبديل کرده‌ايم اما اين کافي نيست و من درخواستم اين است که همه ما از امروز تا 3 روز آينده در هر کوي و برزن تلاش کنيم تا 96 درصد مردم را به پاي صندوق‌هاي رأي بياوريم تا به دولت 4درصدي‌ها پايان دهيم و اين شدني است.

قاليباف با بيان اينکه امروز شما مردم عزيز براي انقلاب، نظام و اسلام افتخار آفريديد، گفت: ما از 12 فروردين58 که نظام مقدس جمهوري اسلامي به تصويب رسيد، عهد کرديم که با ظلم مبارزه کنيم.

وي همچنين خاطرنشان کرد: ما عهد کرديم که در خدمت مردم باشيم و در راه پيشرفت و رشد کشورمان تلاش کنيم. قرار نبود کساني در مسند مسئوليت بنشينند که آنها مردم و مستضعفان را نبينند و در حقيقت محرومان را ناديده بگيرند و مردم اين سرزمين غني را روز به روز فقيرتر کنند.

قاليباف ادامه داد: قرار ما اين نبود که رکود و گراني را در جامعه گسترش دهند، وعده بدهند و عمل نکنند.

وي تاکيد کرد: انقلاب اسلامي ما مديون مردمي است که هميشه در صحنه بودند.

قاليباف همچنين تصريح کرد: قطعا اين نظام اسلامي را مرهون خون شهداي دفاع مقدس در عرصه مجاهدت هستيم و امروز هم مدافع شهداي مدافع حرم و همه مردم در صحنه حضور دارند و هميشه با حضور و شور خود براي نظام اسلامي افتخار آفريدند.

قاليباف ادامه داد: قرار نبود مسئولان در چشم مردم نگاه کنند و دروغ بگويند.

 

وي همچنين يادآور شد: دولت امروز دولتي است که بر مردم و 96 درصدي ها سخت‌گيري و براي آن 4درصد فرش قرمز پهن مي‌کند.

قاليباف افزود: امروز همه مردم ولو از سلايق مختلف در سراسر ايران يک هدف اصلي و ثابت دارند و همه با هم متحديم. ما با اتحاد براي تغيير وضع موجود مي‌گوئيم که دولت 4درصدي و حرف و شعار نمي‌خواهيم.

وي ادامه داد: ما وحدت کلامي را به وحدت عملي تبديل کرديم که اين شرط پيروزي است.

قاليباف تصريح کرد: وحدت عملي کنوني زماني مثمرثمر و شيرين خواهد شد که با کارآمدي و پاسخ دادن به مطالبات حق مردم بخصوص حل مشکلات اقتصادي آنها را به آينده اميدوار کنيم.

وي اظهار داشت: دو روز ديگر پاي صندوق هاي رأي خواهيم رفت و با انتخاب دولت کار و کرامت به دولت 4 درصدي پايان خواهيم داد.

آخر هفته؛ روحاني رفته!

برخي از شعارهايي که هواداران رئيسي - قاليباف در اجتماع بزرگ مصلي تهران سر مي دهند:
ـ سلام بر رئيسي؛ درود بر قاليباف
ـ ممنون از اين اتحاد؛ دولت ضد فساد
ـ رئيسي قاليباف؛ مبارکه ائتلاف
ـ ملت اومد تو ميدون؛ خداحافظ فريدون
ـ نه آبي و نه ناني؛ خداحافظ روحاني
ـ آخر هفته ؛روحاني رفته
ـ سلام بر سه سيد حسيني؛ رئيسي، خامنه اي، خميني
ـ نه پسرفت نه درجا؛ نگاه ما به فردا


ـ سيدابراهيم رئيسي پس از ورود به مصلي، دست قاليباف را مقابل جمعيت بالا برد و حاج منصور ارضي شال سبز سيادت را بر دوش رئيسي انداخت.

ـ منصور ارضي بعد از اينکه شال سبز سيدي را بر دوش رئيسي انداخت قاليباف را هم در آغوش گرفت.


ـ همزمان با شروع سخنراني قاليباف، شعار قاليباف دوست داريم از سوي جمعيت سرداده شد.
 

**پيش از آغاز همايش بزرگ نيروهاي انقلاب اسلامي که قرار است با حضور سيد ابراهيم رئيسي و محمدباقر قاليباف در مصلاي تهران برگزار شود، صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش شد.

 

**حاميان پرشمار رئيسي براي حضور در اجتماع بزرگ مردم تهران در حمايت از حجت‌الاسلام رئيسي، در مترو شهيد بهشتي شعار «آخر هفته روحاني رفته!» سر دادند.

 

براساس اطلاعات، طبقه اول شبستان مصلي تهران در حدود ۳۸۰۰۰ متر مربع است که با احتساب حضور حداقل ۳ نفر در هر متر مربع، کف جمعيت حاضر در شبستان اصلي بالغ بر يکصد و ده هزار نفر خواهد بود که اين تعداد با جمعيت محيطي همچون ورزشگاه آزادي برابري مي‌کند.

همچنين در صورتي که در هر متر مربع جمعيت ۴ نفر را  در نظر بگيريم و بدون احتساب طبقه دوم، تعداد افراد حاضر بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر خواهند شد؛ در حال حاضر شبستان مصلا کاملاً مملو از جمعيت است.

 

دست نوشته‌هايي با مضاميني انتقادي به دولت در دست مردم است و برخي نيز گل رز به دست گرفته‌اند.

برخي از حاضرين در اين همايش هم دست نوشته‌اي با عنوان «از راي به روحاني پشيمانيم» در دست دارند.

 

در ابتداي اين همايش مجري با لحني کنايه آميز گفت: «ما آمده ايم ديوارها را برداريم؛ آقاي روحاني! آقايان اينجا سکوت مي‌کنند و شما به شور و هيجان دختران گوش کنيد»

 

از ساعتي مانده به آغاز همايش، جمعيت بي‌شمار انقلابيون پايتخت به خيابان‌هاي اطراف مصلي رسيده اند به طوري‌که تمامي خطوط منتهي به مصلي پرازدحام گزارش شده است.

مردم پايتخت از تمام اقشار در اين همايش حضور دارند و شبستان مصلي جايي براي حضور شرکت‌کنندگان ندارد.

مردم پلاکاردهاي در پاسخ به ادعاي حسن روحاني مبني بر اتوبوسي آوردن آنها توسط کانديدايشان در دست داشتند با اين مضمون که: « آقاي روحاني! اتوبوس نبود با مترو آمديم.»

 

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس