آخرین اخبار
کد مطلب: 124693
امام جمعه لردگان؛
معلمان اثرگذارترين و اساسي ترين عنصر نظام تعليم و تربيت يك كشور هستند
تاریخ انتشار : 1395/12/06 20:57:30
نمایش : 1578
امام جمعه لردگان گفت: آنچه نقش بسزائي در زندگي بشري دارد تربيت اسلامي است، اگر پدر، مادرها و آموزش و پرورش در تربيت فرزندان خود کوتاهي کنند چه بسا جبران ناپذير باشد و اگر اصلاح شود نسلهاي آينده جامعه اصلاح مي شود .
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ حجت اسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه اول نماز جمعه اين هفته به برخي از گناهان کبيره اشاره داشت و گفت:  شراب خواري، ترک نماز، قطع رحم، سحرو جادو، همجنس بازي، دزدي، پيمان شکني، رفتاري بر خلاف وصيت نامه، خوردن مال حرام، قمار بازي، خوردن گوشت خوگ و مردار، کم فروشي و گران فروشي از جمله گناهان کبيره به شمار مي روند.

وي در ادامه به 8 اسفند روز تربيت اسلامي اشاره داشت و گفت: آنچه نقش بسزائي در زندگي بشري دارد تربيت اسلامي است، اگر پدر و مادرها و آموزش و پرورش  در تربيت فرزندان خود کوتاهي کنند چه بسا جبران ناپذير باشد و اگر اصلاح شود نسلهاي آينده جامعه اصلاح مي شود .
وي خاطرنشان کرد، بعد از کانون خانواده، مدرسه و جامعه نيز سهم بسزايي در تربيت و آينده کودکان دارند که در اين بين نقش مدرسه بعد از خانواده مهمترين تاثير را در تربيت کودکان ايفا مي کند..

حجت الاسلام انصاري در بخش ديگر سخنان خود ضمن اشاره به ويژگي هاي مسئولين در جامعه اسلامي به تلاش آنها براي حل مشکلات مردم تاکيد کرد وگفت: حل مشکلات مردم و برطرف کردن دغدغه آنها از وظايف اصلي مسئولين در جامعه اسلامي است که  بايستي از طرف مسئولين به آنها توجه شود.

انصاري ضمن تسليت ايام شهادت بي بي دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پاکدامن ترين زن عالم است.
انصاري افزود: حضرت فاطمه الگوي تمام عيار براي زنان جامعه است و مي بايست همه زنان از حضرت فاطمه (س) درس ساده زيستي، حجاب، ولايت مداري، خانه دار و تربيت فرزندان را از ايشان بياموزند.
وي افزود: يكي از بزرگ‌ترين درس‌هاي عملي از حضرت زهرا(س) حضور فعّال در صحنه‌هاي اجتماعي سياسي با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‌هاي وجودي زن است كه در انقلاب اسلامي، جلوه يافت و الگويي براي زنان مسلمان در سطح جهان گرديد.

گفتني است بين سلاطين حجت السلام احمدي مسئول سياستگذاري ائمه جمعه استان چهارمحال و بختياري با سخنراني در جمع نمازگزاران شهر لردگان گفت : مردم دو دسته اند يک دسته تنها به دنيا مي نگرند و دسته دوم به آخرت خود.
وي افزود: در اين دنيا عمر مفيد انسانها 70 سال است و آخرين منزلگاه ما در دنيا و اولين منزلگاه ما در آخرت قبر است واگر اين قبر ما آباد شد آخرت ما هم آباد مي شود و در غير اينصورت آخرت ما خراب است و ديگر راه برگشتي نيست،  پس بيائيم براي دنيا و آخرت خود براي رضاي خداوند کار کنيم.

حجت الاسلام احمدي افزود: خداوند دو حسنه براي ما گذاشته که اگر قدر آن را ندانيم پشيمان مي شويم و ديگر سودي ندارد و آن دو حسنه يک نماز جمعه و ديگري کمک براي ساخت مساجد و حسينه ها است .

احمدي افزود: روايت شده که روز هاي جمعه ملائکه جلوي درهاي نماز جمعه مي ايستند و يکي يکي کساني که در نماز عبادي سياسي جمعه حضور دارند در دفتر اعمال انسانها ثبت و ضبط مي شود .

انتهاي پيام/630 ل

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس