آخرین اخبار
کد مطلب: 124595
هشدار جدي؛
سيب‌زميني سرخ‌ کرده، سمي کشنده و سرطانزا که با لذت آن را مي خوريم!
تاریخ انتشار : 1395/11/05 08:49:54
نمایش : 3587
رعايت نکردن اصول سرخ کردن سيب‌زميني باعث توليد ماده‌اي سمي موسوم به "آکريل آميد" مي‌شود که براي بدن به شدت مضر است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ کارشناسان در جديدترين تحقيقات خود در خصوص سيب زميني دريافتند سرخ کردن بيش از حد اين سيب زميني مي‌تواند باعث جهش سلول هاي اين ماده غذايي و بروز سرطان در افراد شود.
 
کارشناسان بر اين اساس به افراد توصيه مي کنند هنگام سرخ کردن سيب زميني، وقتي سيب زميني ها طلايي شد، از سرخ کردنِ بيشتر خودداري کنند چرا که اين کار سيب‌زميني‌ها را به ماده‌اي سرطان‌زا تبديل مي‌کند.
 
علاوه بر سيب زميني سرخ کرده، ساير خوراک هايي که با اين ماده غذايي آماده مي‌شوند، از جمله چيپس و سيب زميني کبابي و تنوري هم در صورتي که بيش از حد سوخته و کبابي شوند، سبب ايجاد ماده اي سمي به نام  "آکريل آميد" شده که عامل اصلي بروز سرطان در بدن به خاطر مصرف مواد غذايي ناسالم است.
 
بر اساس تحقيقات، به طور کلي مصرف مواد غذايي سرخ شده و سوخته مي تواند زمينه ساز ابتلاي افراد به سرطان باشد. مواد غذايي مثل نان برشته، برنج، گوشت، گوجه فرنگي در صورتي که بيش از حد سرخ شوند تبديل به کربن شده و خاصيت سرطان زا پيدا مي‌کنند.
 
از جمله سرطان هايي که از اين طريق در بدن ايجاد مي شود، مي توان سرطان هاي دستگاه گوارش، سينه، ريه و تومورهاي مغزي را نام برد.
 
متخصصات سلامتي بر اين اساس توصيه مي کنند که از مصرف مواد غذايي سرخ کردني خودداري شده و غذاها به صورت آب‌پز و بخارپز مصرف شود.
 
سازمان غذا و دارو آمريکا در گزارشي اعلام کرد هر اندازه افراد کمتر گوشت و مواد غذايي سرخ کردني مصرف و خوراکي هاي پخته و پخارپز به ويژه ميوه و سبزيجات را جايگزين آنها کنند از سلامت بهتري برخوردار مي شوند.
 
چنانچه تمايل داريد به هر دليل سيب زميني سرخ کرده درست کنيد، درجه اجاق را روي حرارت پايين قرار داده و از روغن مخصوص سرخ کردني استفاده کني. به محض طلايي شدن سيب زميني شعله را خاموش کنيد.
 
همچنين براي روغن‌گيري از سيب زميني ها از آبکش فلزي يا کاغذ روغني استفاده کنيد و قسمت هايي را که سوخته هرگز مصرف نکنيد تا کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار بگيريد.
 
منبع: Dailymail
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس