آخرین اخبار
کد مطلب: 124569
سردار غيب‌پرور در همايش مديران فضاي مجازي بسيج:
قرارگاه‌هاي فضاي مجازي بسيج ۲۴ ساعته فعال است/گاهي به بهانه انتقاد منافع ملي نشانه گرفته مي‌شود
تاریخ انتشار : 1395/10/27 17:49:10
نمایش : 2100
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: گاهي اوقات در فضاي مجازي به بهانه انتقاد از اين گروه و آن گروه، منافع ملي نشانه گرفته مي‌شود که کاري ناصحيح است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛به نقل از خبرگزاري فارس، سردار غلامحسين غيب پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفين در همايش مديران قرارگاه‌هاي فضاي مجازي بسيج استان‌هاي سراسر کشور در مرکز فضاي مجازي بسيج، گفت: حضور در اين جمع براي من توفيقي است، در کنار برادران عزيزي که به عنوان مدير در صحنه مهم، حساس و حياتي فضاي مجازي مجاهدت مي‌کنند. 

وي ضمن قدرداني از تلاش‌هاي مديران فضاي مجازي بسيج در کشور گفت: کار در عرصه فضاي مجازي کار بزرگي است و نکاتي که در اين جلسات مطرح مي‌شود بسيار مهم است و لازم است پيگيري شود. 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با طرح سوالي مبني بر اينکه چرا به اين مجموعه قرارگاه گفته مي‌شود؟ اظهار داشت: هر کلمه بار معنايي خود را دارد، ما زماني يک مجموعه را قرارگاه قلمداد مي‌کنيم که احساس کنيم در يک معرکه جدي، يک جنگ و يک نبرد باشيم. 
غيب‌پرور ادامه داد: کار قرارگاهي الزاماتي دارد؛ در ايام دوران دفاع مقدس وقتي به يک مجموعه‌اي "قرارگاه" گفته مي‌شد ديگر آن مجموعه روز و شب نداشت، 24 ساعته فعال بود يعني اگر کسي ساعت 3 بامداد هم وارد قرارگاه مي‌شد، مي‌ديد که عده‌اي مشغل فعاليت هستند. 
وي گفت: اولين لازمه کار قرارگاهي بيداري دائم است، منظور از اين بيداري، بيداري فيزيکي نيست بلکه منظور هوشمندي و عدم غفلت است. 
رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: از الزمات ديگر کار قرارگاهي هماهنگي فوق‌العاده بالا است، منظور از هماهنگي اين نيست که همه کس يک کار انجام دهند، يعني اينکه هرکسي بايد به اقتضاي محيط خود و شهر خود و باتوجه به اقتضاء بومي و محلي کار کند اما در کلان کشور، مرکز فضاي مجازي سازمان بسيج يک هم‌افزايي بايد داشته باشد که بايد آن را برآيند بناميم. 
غيب‌پرور گفت: برآيند کار قرارگاه بايد حفظ انقلاب و دستاوردهاي انقلاب اسلامي باشد، برآيند کار قرارگاه بايد بقاء انقلاب اسلامي باشد. 
وي با بيان اينکه از الزامات ديگر کار قرارگاه که بايد در حوزه مفهومي به آن بپردازيم، "اثربخشي" است، عنوان کرد: همه فعاليت‌هايي که داريم بايد بينيم چقدر در حفظ انقلاب اسلامي و دستاوردهاي امام و شهداء موثر بوده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به لزوم حفظ انسجام در بسيج گفت: فضاي مجازي قطعه اثرگذاري از يک پازل بزرگ است و آن پازل حفظ انقلاب اسلامي است، نظر رهبر معظم انقلاب اين است که ما بايد در بسيج مدام بحث آسيب شناسي را داشته باشيم و اين کار را دائم انجام دهيم. 
غيب‌پرور با اشاره به اينکه نگاه مديران فضاي مجازي بايد معطوف به انقلاب اسلامي باشد، ادامه داد: حفظ وحدت ملي، دنبال کردن مواضع مقام معظم رهبري، حفظ خط شهدا و جلوگيري از نفوذ، وظيفه ماست اما مديران بايد علاوه بر مسائل ملي و کلان کشور، به مسائل محوري شهرستان‌ها و استان‌ها، به ارتقاء وحدت، امنيت و اميد در بين آحاد جامعه کمک کنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاکيد کرد: بايد به نخبگان استان‌ها توجه ويژه اي داشته باشيم و در استان‌ها و شهرهاي مختلف کشور نخبگان برجسته و انقلابي را به مردم معرفي کنيد تا مايه اميد مردم باشند.
وي افزود: گاهي اوقات در فضاي مجازي به بهانه انتقاد از اين گروه و آن گروه، منافع ملي نشانه گرفته مي‌شود که کاري ناصحيح است؛ اميد و نشاط رکن اساسي يک جامعه است و کسي حق ندارد اميد و نشاط جامعه را از آن بگيرد.
غيب پرور با بيان اينکه مهم‌ترين موضوع در بقا حکومت‌ها، همبستگي مردم و نشاط و اميد است، گفت: به مسائلي که به اميدواري مردم کمک مي‌کند بپردازيد، معرفي نخبگان جامعه، کشاورزان، خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان، پزشکان، مهندسان و تلاشگران براي مردم را بايد قدردانست و به مردم معرفي کرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان بر تلاش براي افزايش سواد فضاي مجازي در بين مردم به ويژه جوانان و نوجوانان تاکيد کرد و گفت: دفاع از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي انقلاب کار بسيار دشواري است و دائما بايد اقدامات دشمن در اين عرصه را رصد کرد.

* بسيج در ارتقاء سواد فضاي مجازي مردم تلاش خواهد کرد

حميدرضا زندي مسئول مرکز فضاي مجازي سازمان بسيج مستضعفين نيز در اين نشست گفت: امروز فعاليت هاي متعددي در فضاي مجازي انجام مي شود و بسياري از محتواهاي اين فضا مناسب حال کودکان و نوجوانان نيست  از اين رو بايد نهضت آموزش ملي سواد فضاي مجازي شکل بگيرد.
وي ادامه داد: بسيج به عنوان گسترده ترين نهاد مردمي همانند بسياري از امور به کمک مردم آمده و در تلاش هستيم حرکت ملي آموزشي با محوريت فضاي مجازي را تحت عنوان سواد فضاي مجازي در کشور گسترده کنيم که مردم و کاربران به ويژه نسل جوان و نوجوان در اين راستا با هشياري و آگاهي بيشتر به اين عرصه ورود کنند.
زندي تاکيد کرد: همان گونه که مقام معظم رهبري تاکيد فرمودند: بايد با استفاده از توانايي ها و استعدادهاي جوان کشور و با سياستگذاري صحيح و اقدامات سنجيده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصه فضاي مجازي و حضور فعال و تأثيرگذار و توليد محتواي اسلامي متقن و جذاب حرکت کنيم.
مسئول مرکز فضاي مجازي سازمان بسيج مستضعفين از درخواست هاي مکرر مردم براي ترک اعتياد فرزندانشان به فضاي مجازي به ويژه شبکه هاي اجتماعي و بازي هاي رايانه اي و آنلاين خبر داد و گفت: متاسفانه گاهي افرادي در اين فضا بيش از 15 الي 16 ساعت مستمر و يک سره در اين فضاي رها و بي قانون حضور دارند و آسيب هاي روحي، رواني، جسمي و حرکتي اين پديده دامن بسياري را گرفته است.
وي باتاکيد بر لزوم اقدامات ايجابي و آگاهي بخش به مردم به ويژه خانواده ها در اين راستا گفت: تقريبا" همه مسئولان ارشد کشور روي اين نقطه متفق القولند که فضاي مجازي ظرفيت ها، قابليت ها و درکنار آن آسيب ها و تهديدات جدي دارد اما عزم جدي براي مقابله با تهديدات  اين حوزه ديده نمي شود و اقدامات هدفمند، هوشمندانه و موثر نيست.
زندي استفاده از ظرفيت گسترده رسانه هاي الکترونيکي، مکتوب و صوتي و تصويري را در کنار رسانه هاي مجازي مهم خواند و گفت: حجم گسترده اي از اطلاعات و اخبار راست و دروغ و کذب و شايعه و جوسازي و جريان سازي در اين فضا وجود دارد که تشخيص آن براي بسياري از مردم دشوار است و حتي گاهي اهل فن و متخصصين رسانه و فضاي مجازي هم به اشتباه مي افتند.
مسئول مرکز فضاي مجازي سازمان بسيج راه حل اين مسئله را توجه همه به سواد فضاي مجازي و رعايت چهارچوب هاي قانوني و اخلاقي دانست و تصريح کرد: همه بايد با حساسيت به دنبال تحقق اين مسئله باشند که هرکاري اگر چهارچوب نداشته باشد زمينه افزايش دروغ، کذب و رواج شايعه و بستر نفوذ را فراهم مي کند از اين رو بايد با آگاهي بخشي به مردم، نسل جوان و نوجوان و حتي کودکان آنان را مصونيت بخشيد.
وي در اين نشست با تقدير از تلاش مديران قرارگاه هاي فضاي مجازي استان ها خواستار بهره گيري هرچه بيشتر از ظرفيت فعالان فضاي مجازي در راستاي هم افزايي براي حرکت ملي آموزش سواد فضاي مجازي و کمک به اطلاع رساني شفاف و صادقانه شد.
زندي با تقدير از تلاش ها و زحمات سردار نقدي رئيس سابق سازمان بسيج براي تشکيل و راه اندازي اين مرکز، از تداوم نگاه استراتژيک بسيج به حوزه فضاي مجازي از سوي رئيس جديد اين سازمان خبرداد و گفت: خوشبختانه سردار غيب پرور با اين حوزه آشنايي جدي و بسيار خوبي دارند و ديدگاهي که ايشان به اين حوزه دارند ديدگاهي تاثيرگذار، عملياتي و اميدآفرين است که اميدواريم بتوانيم در راستاي آن حرکت کنيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس