آخرین اخبار
کد مطلب: 124557
۱۸ شهردار و دهيار چهارمحال وبختياري به دادگاه معرفي شدند
تاریخ انتشار : 1395/10/26 08:03:13
نمایش : 2085
مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: در راستاي نظارت و برخورد قاطع با متخلفان قانون پسماند، 18 شهردار و دهيار بدليل دفن غيراصولي زباله به دادگاه معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ شهرام احمدي افزود: 147 مورد اخطاريه طي سال جاري براي دهياران و شهرداراني که در خصوص دفن اصولي در محل هاي دفن پسماند ضوابط را به طور کامل رعايت نمي کردند، صادر شده است.

وي از ارائه راهکار براي رفع مشکل به همراه اخطاريه براي شهرداران و دهياران در اين مدت خبر داد و گفت: از اين تعداد 18 مورد از دهياران و شهرداراني که در مهلت قانوني اقدام به رفع مشکل ننمودند به مراجع قضايي معرفي شدند.

احمدي از تشکيل 57 جلسه پيشگيري قضايي در خصوص جلوگيري از دفن غير اصولي پسماند در استان خبر داد و افزود: در 9 ماه امسال 734 مورد پايش از محل هاي دفن پسماند در شهرها و روستاهاي استان انجام شد.

به گفته وي اين مکان ها به منظور شناسايي محل ها اصولي و منطبق با ضوابط بهداشتي و زيست محيطي جهت دفن اصولي پسماند خانگي انتخاب شده است.

وي از تشکيل 70 کميته مکان يابي محل دفن پسماند در شهرها و روستاهاي استان خبر داد و گفت: در اين کميته محل هاي دفن پسماند منطبق بر ضوابط زيست محيطي انتخاب مي شود.

احمدي گفت: سرانه توليد زباله در استان به ازاي هر فرد 600 گرم در روز است و روزانه بيش از 725 تن زباله در استان توليد مي شود که 40 درصد آن زباله خشک است.

به گفته وي، سوزاندن زباله در محل دفن، اجرا نشدن طرح تفکيک از مبدا در تمام شهرها و روستاهاي استان و فقدان طرح جامع پسماند مهم ترين مشکل در زمينه پسماند است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال وبختياري از آغاز عمليات اجرايي مرکز بازيافت زباله استان در شهرکرد خبر داد و افزود: طرح تفکيک زباله در مبدا در شهرهاي شهرکرد، فرخشهر، بروجن، لردگان و فارسان در حال اجراست.

گفتني است ، هم اکنون جمع آوري و دفن زباله در استان چهارمحال وبختياري به صورت سنتي اجرا مي شود.

 

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس