آخرین اخبار
کد مطلب: 124552
کسب و کاري با درآمدي پايدار و باورنکردني!
فروش هر کيلو شير الاغ ۳۰ هزار تومان+عکس
تاریخ انتشار : 1395/10/25 08:32:23
نمایش : 5770
يک بانوي اشکذري با استفاده از وام خوداشتغالي کميته امداد و ايجاد يک مزرعه پرورش الاغ، زمينه اشتغال ۳ نفر را در روستاي تقوّيه بخش خضرآباد اين شهرستان استان يزد فراهم آورد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از سايت خليج فارس؛ با توجه به خواص دارويي و صنعتي برخي فرآورده هاي قابل استحصال از الاغ، پرورش اين حيوان در کشورهاي مختلف مانند چين و برخي کشورهاي آفريقايي در سال هاي اخير مورد توجه قرار گرفته و ديگر کشورها نيز در زمينه واردات و پرورش اين حيوان اقداماتي را آغاز کرده اند.

شير، پوست و حتي فضولات الاغ که با نام عنبرنسارا شناخته مي شود خواص درماني دارد و در طب سنتي مورد استفاده قرار مي گيرد.

طاهره زارع بانوي کارآفرين اشکذري با استفاده از وام خواشتغالي کميته امداد شهرستان اشکذر و حمايت جهاد کشاورزي، نخستين مزرعه پرورش الاغ را در روستاي تقوّيه بخش خضرآباد اين شهرستان راه اندازي کرده است.

زارع در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اين کار با سرمايه گذاري اوليه ۳۰ ميليون تومان آغاز شد و هم اکنون در اين مزرعه ۱۵۰ راس الاغ وجود دارد که از اين تعداد ۴۰ راس آن شيرده هستند .

اين بانوي کارآفرين اشکذري با اشاره به اينکه کار خود را از سه سال قبل آغاز کرده، تصريح کرد: خريد الاغ ها از شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختياري انجام و براي خريد هر الاغ و کرّۀ آن يک ميليون تومان هزينه شد.

زارع از توليد روزانه ۳۰ کيلوگرم شير الاغ در اين مزرعه خبرداد و گفت: شير الاغ توليدي به صورت قرارداد يکساله کيلويي ۱۵هزار تومان و از طريق فروش خانگي هر کيلو ۳۰ هزار تومان انجام مي شود.

وي افزود: شير الاغ براي درمان برخي بيماري ها مانند آسم، قند خون، سرما خوردگي، آلرژي و براي پايين آوردن تب ناشي از عفونت تجويز مي شود.

وي تصريح کرد: از ديگر فرآورده هاي الاغ، روغن قلم پا و پي آن است که کيلويي ۴۰۰ هزار تومان به فروش مي رسد ولي به دليل اينکه بيماري و تلف شدگي در حيواناتي مانند الاغ بسيار کم، توليد اين فراورده اندک است.

زارع درباره انگيزه ايجاد اين مزرعه گفت: براي بهبودي فرزندم که از بيماري آلرژي شديد رنج مي برد، پزشک شير الاغ تجويز کرد از اين رو در ابتدا براي درمان خانگي چند الاغ خريداري کردم و بعدا تعداد آنها را افزايش دادم.

 وي ادامه داد: فضولات الاغ يا عنبرنسارا نيز اثر آنتوبيوتيکي دارد و براي درمان سرماخوردگي، بيماري هاي تنفسي، برونشيت و خارش پوست مفيد است و از آن در آفت کشي و کرم کشي مزارع نيز استفاده مي شود و هم اکنون فضولات اين حيوان کيلويي چهار هزار تومان به فروش مي رسد.

اين بانوي کارآفرين درباره مشکلات اين مزرعه نيز گفت: کمبود آب و علوفه در روستا به دليل خشکسالي براي بخش کشاورزي مشکل ساز شده و هم اکنون هزينه زيادي براي تامين آب پرداخت مي شود.

وي فقدان مکان مناسب در محدوده خارج از روستا براي نگهداري از الاغ هاي اين مزرعه و اجبار به نگهداري حيوانات در محدوده روستا که با اعتراض مردم مواجه شده را از مشکلات مقابل روي اين مزرعه عنوان کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس