آخرین اخبار
کد مطلب: 124486
ترويج سبک زندگي غربي در آرايشگاه‌هاي زنانه/ از تجويز داروهاي غيرمجاز تا نفوذ فرهنگي/ دور زدن ماليات و کسب درآمدهاي نجومي!
تاریخ انتشار : 1395/10/07 10:29:16
نمایش : 2577
گسترش قارچ گونه آرايشگاه هاي زنانه در کشور و توسعه مراکز غيرقانوني آرايشگري زنانه اين صنف را در معرض خطرات بسياري قرار داده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از سايت خبري رازق؛ با گسترش مدهاي غربي ترويج سبک زندگي از طرف ماهواره ها انجام شده و خانم ها در تيررس حملات اين نوع تبليغات سو قرار دارند.


آرايشگري زنانه يکي از بهترين راه ها براي ترويج اين نوع سبک زندگي در ميان زنان است.

 آرايشگري زنان به صورت قارچ گونه اي در حال افزايش است و زنان از اين راه درآمدهاي بالا و نجومي کسب مي کنند و به علت در معرض ديد مردم نبودن و بازرسان بسياري از تخلفات در اين صنف مشاهده مي شود.

مريم طهماسب پور نايب رئيس اتحاديه آرايشگران زنانه درباره تخلفات اين صنف گفت: آرايشگاه‌هاي زنانه از گذشته تا امروز علاوه بر آرايشگري، در ابعاد ديگري هم فعال بوده‌اند اما در سال‌هاي اخير کارکردهاي جديدي به آن ها افزوده شده و هر روز نيز گسترش يافته است از اصلاح و پيرايش گرفته که معمولي‌ترين فعاليت است، تا برگزاري انواع و اقسام کلاس و دوره آموزشي و ارايه خدمات به مشتريان.

آرايشگري زنانه در ايران به اين راحتي زير بار ماليات و عوارض قانوني نمي‌رود و در هر کوچه پس‌کوچه اي مي‌توانيد آرايشگاه‌هاي زيادي پيدا کنيد که بدون تابلو کار مي‌کنند.

 آن ها مشتريان خود را از طريق پخش تراکت و تبليغات محله‌اي پيدا مي‌کنند و بدون آن‌که نگران دريافت دستمزدهاي قانوني و تعيين‌شده باشند يا ماليات و عوارضي پرداخت کنند سودهاي کلاني به جيب مي‌زنند که هيچ‌کس نمي‌تواند آن را به صورت دقيق برآورد کند.

 براي تشخيص ميزان سودآوري اين شغل همين کافي است که تعداد آرايشگرهاي زنانه منطقه خود را بشماريد.

شهربانو عابدي از اعضاي اتحاديه آرايشگران زنانه درباره مجوز داشتن افراد شاغل در اين صنف گفت:حدود هزار و چهارصد آرايشگاه داراي مجوز فعاليت مي کنند و حدود پانصد درخواست هم در دست بررسي و روند امور اداري است.

عابدي بزرگترين چالش اين صنف را فعاليت غيرقانوني شمار زيادي از آرايشگران زن مي داند و معتقد است: وجود اين افراد بيشتر در ساختمان‌هاي مسکوني است و با فعاليت زيرزميني و از طريق تبليغات در جرايد فضاي مجازي اقدام به جذب مشتري کرده و هيچگونه ضابطه‌اي را رعايت نمي‌ کنند که اين عمل آنان موجب ضرر به آرايشگراني مي شود که به صورت قانوني فعاليت مي کنند.

** فعاليت 10 هزار آرايشگاه زنانه غير مجاز در تهران

عليرضا جمشيدي رئيس سازمان تعزيرات حکومتي نيز در اين باره تاکيد کرد: بر اساس آمار 10 هزار آرايشگاه زنانه  غير مجاز در تهران فعاليت مي کنند که از ريزترين خدمات تا خدمات کلان را ارائه مي دهند.

وي با بيان اينکه نرخ هاي ارايه شده در آرايشگاه هاي زنانه قانونمند نيست و نجومي است، گفت: طرح برخورد با اين آرايشگاه ها از تهران آغاز مي‌شود و در همه کشور ادامه خواهد داشت تا آرامش به اين بازار صنفي برگردد.

جمشيدي با اشاره به اينکه بسياري از آرايشگاه هاي زنانه در خانه هاي مسکوني اداره مي‌شوند گفت: قصد داريم با هماهنگي قوه قضاييه حکم ورود به اين آرايشگاه هاي خانگي هم اخذ شود و اين ارايشگاه ها مورد بازررسي قرار گيرند.

رازق براي بيشتر مشخص شدن ابعاد اين موضوع گفتگويي را با سه تن از فعالان اين صنف انجام داده است که در زير مي آيد:

صغري بختياري رئيس اتحاديه آرايشگران زنانه ابهر با بيان اينکه کليه قيمت ها بر اساس نرخ نامه دريافت خواهد شد، اظهار کرد: برخي از سالن هاي آرايشگاه ها بر اساس محصولات بهتر ارائه خدمات بيشتر و... در درجه بالاتري قرار خواهند گرفت.

وي کفت: اين آرايشگاهابراي اينکه هزينه محصولات و خدمات خود را جبران کنند هزينه هاي بيشتر دريافت خواهند کرد که باز در يک چهارچوب مشخص است.

رئيس اتحاديه آرايشگران زنانه ابهر درمورد دليل ايجاد آرايشگاه هاي بدون مجوز يا خانگي، گفت: افراد پس از دريافت ديپلم و گذراندن دوره هاي آرايشگري به سرعت مي خواهند وارد بازار کار شوند و براي شروع معمولا از اتاقي کوچک در منزل يا سالني بدون مجوز شروع مي کنند.

طيبي يکي از فعالان اين صنف در گفت و گو با خبرنگار رازق، بيان کرد: کليه نرخ هاي آرايشگاه مصوب کميسيون نظارت هستند.

وي ادامه داد: آرايشگاه هاي زنانه بر اساس آيتم هايي که توسط کميسون نظارت اعلام شده اند به درجه بندي،ممتاز،يک و دو تقسيم مي شوند.

طيبي برخي از آيتم ها که شامل داشتن مدارک پيشرفته فني و حرفه اي،متراژ سالن،سيستم گرمايي و سرمايشي، جعبه کمک هاي،اوليه تعداد پرسنل و... را از جمله موارد براي تعيين درجه بندي سالن آرايشگاه ها بيان کرد.

مرجان حاج شفيعي از فعالان اين اتحاديه هم اظهار کرد: 30درصد از آرايشگاها بدون مجوز هستند.

وي با بيان اينکه  نظارت بر عملکرد آرايشگاه هاي زنانه بدون مجوز از حيطه کاري اتحاديه خارج است، گفت: ما تنها گزارش خواهيم کرد و اماکن بايد برخورد کنند.

** اتحاديه هيچ مجوزي براي انجام تاتو، هاشور و لکه برداري به آرايشگاه ها نداده است

حاج شفيعي افزود: اتحاديه هيچ مجوزي بابت کارهاي شبه پزشکي مانند برنزه، تاتو و هاشور، لکه برداري عميق که کارهاي تخصصي پزشک است به سالن هاي زيبايي نداده است.

وي تاکيد کرد: هرگونه عملي اضافه بر فعاليت سالن هاي زيبايي چه در حيطه پزشکي و چه در ارائه خدمات ورزشي، دستگاهاي ورزشي و... به سرعت  گزارش و بررسي خواهد شد.

اما بررسي هاي ديگر در اين صنف نشان مي دهد علاوه بر ايجاد واحدهاي صنفي غير مجاز و گرفتن مبالغ هنگفت از مشتريان در آرايشگاه هاي زنانه تخلفات ديگري نيز انجام  مي شود.

از فروش داروهاي لاغري غيرمجاز گرفته تا قاچاق خانم ها به خارج از کشور براي فعاليت در مدلينگ و نفوذ زنان معلوم الحال در اين ارايشگاه هاي و جذب دختران و زنان براي شبکه هاي فساد.

اما بهترين و موثرترين ناظر براي عملکرد اين صنف خود زنان هستند که بايد به حس وظيفه شناسي در قبال سلامت جامعه تخلفات را سريعا به اتحاديه آرايشگاه زنانه اطلاع دهند تا با اقدامات هماهنگ با اداره اماکن ناجا و پليس باب بسياري از تخلفات در اين صنف بسته شود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس