خطيب نماز جمعه لردگان ؛
قيام اباعبدالله الحسين (ع) نقشه راه بندگي واقعي امت مسلمان بود
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛  ؛ حجت الاسلام و المسلمين رحماني  در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه که مصادف با روز عاشوراي حسيني بود گفت : در ايام محرم و گرامي‌داشت و احياي نهضت حماسي و عرفاني اباعبدالله الحسين عليه السلام و ياران باوفايش فرصتي است مغتنم و هدفمند براي يادآوري وظايف خود در قبال امام زمان عجل الله تعالي فرجه زيرا که روز قيامت هر امتي با امام خود فراخوانده مي‌شود که در سوره مبارکه اسرا آيه ۷۱ مي‌فرمود.
 
وي تصريح کرد : حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام با بيان عمل خود ما را براي بندگي واقعي خدا و به سربازي امام عصر خود فراخواند ، البته هيچگاه ما قادر نخواهيم بود چون اسوه‌ها و الگوهاي خودمان ائمه اطهار عليه السلام باشيم چون آنان به حداقل دنيا قانع و براي خدا از همه هستي خود و جان فرزندان خود بگذريم.
 
وي افزود : حضرت امير امام علي عليه السلام پيشواي متقيان و محبوب دل همه عارفان و مقتداي همه آزادگان عالم در نامه ۴۵ نهج البلاغه مي‌فرمايد:
أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاماً يَقْتَدِي بِهِ وَ يَسْتَضِيءُ بِنُورِ عِلْمِهِ؛ أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ؛ أَلَا وَ إِنَّكُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ، وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ.
ترجمه:
گاه باش هر پيروى را امامى است كه از او پيروى مى كند، و از نور دانشش روشنى مى گيرد. آگاه باش امام شما از دنياى خود به دو جامه فرسوده، و دو قرص نان رضايت داده است، بدانيد كه شما توانايى چنين كارى را نداريد امّا با پرهيزكارى و تلاش فراوان و پاكدامنى و راستى، مرا يارى دهيد.
 
حجت الاسلام رحماني در خطبه دوم نماز جمعه گفت : عاشوراي حسيني و  شهادت امام حسين عليه السلام و ياران باوفايش را تسليت مي گويم و  تشکر از مردم عزيز هيئت ها و دسته‌هاي عزاداري روحانيون مداحان گرانقدر مسئولين محترم شهرستاني نيروهاي انتظامي و نظامي که در برگزاري باشکوه و اين مراسم عزاداري خدمت کردند.
 
اوي تصريح کرد : مروز نماز جمعه ما عاشورايي است به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولين نماز جمعه به فرمان حضرت امام خميني رحمت الله عليه هم شکوه عاشورا و هم جلوه نماز جمعه همه مديون انقلاب اسلامي ايران و مردم متدين ايران شهداي گرانقدر و امام عزيزمان است که بايد قدران نعمت انقلاب اسلامي باشيم.
 
وي افزود : ماموريت نهاد مقدس امامت جمعه اعتلاي  فرهنگي و ديني جامعه  گسترش اخلاق در خدا محوري وحدت جامع دفاع از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي که نظام مقدس جمهوري اسلامي در راس ارزش‌هاست. توسعه خدمتگزاري به مردم و دغدغه‌مندي مشکلات مردم و جامعه و مطالبه‌گري است.
 
رحماني ادامه داد : نهاد امامت جمعه چون به تبيين حضرت امام رحمت الله عليه در راس امور است به تدبير مقام معظم رهبري با استفاده از ساز و کار شوراي فرهنگ عمومي با هماهنگي نمودن فعاليت‌هاي فرهنگي ادارات و مجموعه‌هاي مردمي چون مساجد و هيئت و روحانيون و تنظيم و اجراي برنامه‌هاي تحت عنوان طرح اعتلاي فرهنگي جامعه و محيط شهرستان ايفاي نقش کرده است و با حضور در بين مردم و تشکيل جلسات با معتمدين متفذين و مراکز آموزشي اداري و اجتماعات مردمي در اصلاح روابط اجتماعي و توسعه تعاملات و صلح و اصلاح در جمعيت گسترش اخلاق و اخلاص و خدا محوري و وحدت جامعه ماموريتي خود را تلاش مي‌کند ايفا کند.
 
وي در خصوص اهميت جايگاه نماز جمعه گفت : نظام جمهوري اسلامي در راس ارزش‌هاي انقلاب اسلامي که نهاد امامت جمعه وظيفه دارد خدمات اين نظام را تبيين و با تقويت اميد در جامعه مقاومت و دفاع از نظام و انقلاب در بين مردم تقويت کند و با مطالبه‌گري از مسئولان و دغدغه‌مندي مشکلات مردم از ديگر امور مهم و مورد تاييد مقام معظم رهبري روحي الفدا از نماز جمعه است که سعي کرديم اين جايگاه در حد اعلاي خود حفظ شود.
 
خطيب نماز جمعه لردگان اظهار داشت : اتفاقاً در اين باره ائمه جمعه هزينه‌هاي فراواني مي‌پردازند در معرض انواع اهانت‌ها و توهين‌ها و بي‌مهري‌ها قرار مي‌گيرند ولي با کسي نيست زيرا گفتن حق آنقدر زيبا ورو بخش است که دادن جان و آبرو و محروم شدن از آسايش اجتماعي در مقابل آن ناچيز و بي‌ارزش است.
 
حجت الاسلام رحماني  با اشاره به انتصاب شهردار جديد شهرستان لردگان  گفت : آقاي کريم نژاد بعنوان شهردار جديد معرفي شد و براي وي آرزوي موفقيت داريم و  تشکر از زحمات شهردار سابق جناب آقاي حيدري که نيروي کارآمد و توانمندي بودند و بر اساس سو تدبيري شوراي شهر ايشان را از دست داديم و در خدمت سرپرستي شهرداري توسط جناب آقاي محمدي خدمات ارزشمندي داشته‌اند تشکر مي‌کنيم ميکنيم.
 
وي افزود : از فرماندار محترم و شوراي تامين و شوراي اسلامي تشکر مي‌کنم که برادري توانمند و مدير جهادي و در ميدان را به عنوان شهردار انتخاب نمودند من تا هستم با تمام وجود از ايشان حمايت مي‌کنم همانطور که در مقابل جوسازي و کارشکني عده‌اي شياطين صفت ايستاده‌ام و تاييدشان را گرفتم در مقابل هر کسي که با همکاري و حمايت از ايشان کوتاهي کند مي‌ايستم از تمام مردم هم درخواست دارم. نهايت همکاري را با ايشان داشته باشم شهر لردگان مشکلات زيادي دارد و ايشان کار سختي را در پيش دارد ۹۰ درصد موفقيت يک شهردار به همکاري مردم بستگي دارد.
 
وي در پايان گفت : من اگر زنده بودم هفته آينده با خوابيدن سر و صداها و حاشيه سازي به تبيين موضوع آب استان شهرستان مي‌پردازم و آنچه گفته‌ام را تبيين مي‌کنم و جلوي  برداشت‌هاي غلط را مي‌گيرم.
 
انتهاي پيام / 630 ل