خبري که غرب را لرزاند/ ايران به دنبال سلاح پيشرفته روسي
به گزارش  سلام لردگان؛‌ به نقل از افکارخبر، پايگاه آمريکايي "نشنال اينترست" (National Interest) در گزارشي تحت عنوان "پنج سلاح که ايران خواهان خريد آن از روسيه است" با اشاره به قرارداد خريد سامانه دفاع موشکي S-300 ميان دو کشور، ليستي از تسليحات را ارائه کرده و مدعي است که ايران در آينده به دنبال خريد آن ها از روسيه خواهد بود.
 
 
در اين گزارش آمده است: «خبر اخير تحويل سامانه موشکي S-300 به ايران در آينده نزديک توسط روسيه، دولت هاي غربي و اسرائيل را لرزاند. روسيه به دنبال تحويل پنج سيستم دفاع موشکي سطح به هواي دوربرد S-300 بر اساس قراردادي است که در اصل در سال 2007 ميان دو کشور منعقد شده است. بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، تحويل اين سامانه ها ظرف مدت 18 ماه آينده آغاز خواهد شد.
 
 
ايران مشتاقانه در انتظار ورود اين سامانه ها است که به اين کشور براي دفاع از حريم هوايي خود در برابر جنگنده هاي مهاجم کمک خواهد کرد. حضور سامانه S-300، حمله جنگنده هاي آمريکايي و اسرائيلي به برنامه هسته اي دوباره جان گرفته ايران را مخاطره آميزتر از گذشته خواهد کرد.
 
 
اما سامانه دفاع موشکي تنها چيزي نيست که ايران به آن نياز دارد. اکنون که روسيه براي بار ديگر، خط لوله تسليحات را به سوي ايران گشوده است، ايران به دنبال خريد چه سيستم هاي تسليحاتي ديگري خواهد بود؟ با توجه به بي اعتمادي غرب به انگيزه هاي ايران، به احتمال زياد روسيه در کنار چين، يکي از دو کشوري باقي خواهد ماند که در آينده قابل پيش بيني، مايل به فروش تسليحات به ايران خواهد بود.»
 
 
نشنال اينترست در ادامه مي نويسد: «پنج سلاح روسي که ايران احتمالا به دنبال خريد آن خواهد بود، به اين شرح است؛
 
 
موشک ضد کشتي کلاب (Klub)
 
ايران سابقه اي طولاني در استفاده از موشک هاي ضد کشتي در خليج فارس دارد. ايران از موشک هاي چيني "Silkworm" [کرم ابريشم] عليه کشتي هايي با پرچم عراق، کويت و آمريکا استفاده کرده است. همچنين گفته شده که ايران تعداد محدودي از موشک هاي چيني C-802 را در اختيار دارد و بر اساس گزارش ها، نسخه مخصوص خود از اين سلاح را توليد کرده است.
 
 
خريد موشک هاي جديد ضد کشتي مانند Klub، بار ديگر به ايران اين قدرت را خواهد داد که حمل و نقل خارجي را تهديد کرده و حتي تنگه هرمز را مسدود نمايد. نسل جديد موشک هاي روسي، سريع تر و هوشمندتر بوده و حتي قابليت پرتاب از سکوهاي استتار شده را دارد. در واقع به جرات مي توان گفت که Klub مي تواند Silkworm بعدي باشد.
  
 
خبري که غرب را لرزاند/ ايران به دنبال 5 سلاح پيشرفته روسي
 
 
 
تانک T-90
 
خريد 1.000 تانک T-90 مي تواند به احياي مجدد ناوگان تانک ايران کمک کند. اين تانک قابليت انهدام هدف از فاصله اي بيش از چهار هزار متر را دارد و سيتسم ليزري و سيستم استتار و ترکيبي از واکنش هاي تهاجمي از قابليت هاي اين تانک به شمار مي آيند.
 
 
 خبري که غرب را لرزاند/ ايران به دنبال 5 سلاح پيشرفته روسي
 
 
 
 
جنگنده چند منظوره سوخو 35 (Su-35 Flanker)
 
ناوگان هوايي ايران، به روشني نيازمند تجهيزات تازه است. بدنه سوخوي 35 با کمک تيتانيوم در بخش هايي تقويت شده تا بتواند تسليحات بيشتري حمل کند. سوخوي 35 هواپيمايي چند منظوره بوده و مي تواند اهداف را روي هوا و زمين با سيستم هدف گيري الکترونيکي نوري مورد حمله قرار دهد. قدرت خروجي رادار آن ۵ برابر سوخو ۲۷ است و توان کامل کشف اهداف در هوا دريا و زميني را دارد . موتورهاي پيشرفته اين جنگنده، ترکيبي از برد، قدرت و قابليت مانور را در اختيار آن قرار داده است.
 
 
 خبري که غرب را لرزاند/ ايران به دنبال 5 سلاح پيشرفته روسي
 
 
 
 
کشتي نيروبر ايوان گرن (Ivan Gren)
 
هرچند ايران يک قدرت زميني به نظر مي رسد اما يک کشور دريايي نيز هست. در واقع تمام مرز جنوبي اين کشور دريايي بوده و با خليج فارس پوشيده شده است. توانايي حمل و نقل نيروي زميني ايران در خليج فارس و انتقال آن ها به عربستان سعودي، کويت، بحرين، قطر، امارات متحده عربي، يمن و عمان به طور بالقوه مي تواند بسيار مفيد باشد. کشتي نيروبر ايوان گرن با پنج هزار تن وزن و توانايي حمل سيزده مخزن شصت تني و با سي و شش نفربر زرهي و قابليت حمل بيش از 300 نيرو مي تواند به ارتقاي نيروي دريايي ايران کمک کند.
 
  
خبري که غرب را لرزاند/ ايران به دنبال 5 سلاح پيشرفته روسي
 
 
 
موشک هاي بالستيک کوتاه برد اسکاندر (Iskander)
 
در جنگ ايران و عراق دو کشور از موشک هاي اسکاد عليه يکديگر استفاده مي کردند. با توجه به اينکه موشک هاي ايران از سوخت مايع به جاي سوخت جامد استفاده مي کنند، ميزان دقت در هدف گيري بالايي نخواهند داشت. ايران در حال حاضر، داراي موشک هاي بالستيک است اما موشک هاي دقيق هرچند برد کوتاهي داشته باشند، مي تواند براي اين کشور بسيار مفيدتر باشند. موشک هاي اسکاندر براي حملات تاکتيکي طراحي شده اند و از طريق کنترل از مرکز مي توانند سايت هاي موشکي، فرودگاه ها و ديگر اهداف نظامي را هدف قرار دهند.
 
 خبري که غرب را لرزاند/ ايران به دنبال 5 سلاح پيشرفته روسي